Wat te kiezen?

Noppius

MF'er
11 apr 2018
35
3
St-Truiden
Hallo allemaal!
Ik ben hier al een hele tijd niets meer geplaatst maar ben wel blijven lezen.
Dankzij het vele en goede advies heb ik jaren geleden een Sym Maxsym 600 gekocht waar ik heel tevreden mee was.
Later werd de Maxsym vervangen door een Kawasaki Versys 650 waar ik een dikke 4 jaar plezier aan heb gehad. Maar toen veranderde de werksituatie waardoor ik de Kawa niet meer nodig had voor woon werk verkeer (doe het nu met fiets en trein). Hierdoor bleef de Kawa steeds mee stil staan en dat merkte ik als het er dan toch eens van kwam. Het is een top zware motor en door zo weinig te rijden werd ik steeds meer onzeker. En toen had ik vlak voor de zomer een ongeval. Zo'n speedy elektrische fiets negeert zijn rood stoplicht en vliegt voor mij in terwijl ik net een bocht van bijna 180°aan het maken was. Alles moeten dicht knijpen en ja hoor, door zijn grote gewicht bovenaan de motor niet recht kunnen houden en daar lag hij op de grond.
Zelf had ik gelukkig niet veel, een paar blauwe plekken maar mijn zelfvertrouwen was volledig weg. Toch nog geprobeerd maar het was meer stress dan plezier dus de motor ging weg.
Op dat moment stond er bij de motorzaak een Burgman 650 executive te koop en een beetje impulsief die mee naar huis genomen.
Op zich geen slechte keuze, hij rijdt zalig, meer comfort voor mijn vrouwtje achterop en een top koffer en zijkoffers. Maar.... Is het de vering die niet goed meer is of is mijn zithouding niet meer correct maar ik had snel rugpijn. Dus terug beginnen lezen en wat research gedaan. De vering is inderdaad niet de beste op de markt en die eeuwige discussie over de riem die zo verschrikkelijk duur is om te vervangen....
Dus ik wil de Buurman liever terug inleveren en wat anders kiezen.... Maar wat?

Mijn eisen zijn:
* Veel comfort voor zowel mij als mijn vrouw
* Krachtig genoeg om vlot met 2 te kunnen toeren en misschien ermee op vakantie te gaan
* Een laag zwaartepunt, vandaar dat ik meer richting scooter kijk dan motor
* Gemoedsrust op het vlak van bedrijfszekerheid

Voorlopig vind ik de Kymco AK 550 Premium en de Honda Forza 750 wel heel interessant maar ik sta open voor alle advies. Budget is niet onbelangrijk maar er zit wel wat rek op. Eerst keuzes maken en dan kijken hoe we het gaan financieren 😋
Dus laat de suggesties maar komen!
Alvast bedankt allemaal!
 
Honda forza 750 of de Yamaha T-max zijn beide heel fijne en comfortabele motorscooters.
Ook de Honda xadv 750 is geweldig.
Het beste kan je op verschillende scooters proef rijden.
Ik wens je succes.
 
Ik had dezelfde wensen, afgezien van een vrouw die niet achterop wil. Heb mijn Silverwing scooter uiteindelijk ingeruild voor onderstaande, praktische motor met automaat, laag zwaartepunt en last but not least een zithouding die je lang kunt volhouden. Zelfs op de Forza en X-adv kreeg ik rugpijn. Nu rijd ik soms de tank leeg zonder pauzeren. O ja, en bedrijfszeker zijn ze zeker, en dat geldt ook voor zijn zusje en broertje. Er rijden NC‘s rond met 200.000 en meer op de teller.
 
En met NC bedoel je Honda NC750?
Ja, daarvan zijn sinds 2012 allerlei types naast elkaar leverbaar (geweest), zoals naked, adventure, scooter, cruiser, zelfs een soort bat-mobiel en een allroad-scooter, allemaal met DCT standaard of als optie. Overigens moet je de DCT vanaf 2016 hebben, die zijn een stuk prettiger dan de eerste serie.
 
Forza is de meest comfortabel. Heb de fout van mijn leven begaan. Forza ingeruild voor Tmax. Kon geen proefrit doen .
Spijtig.
Zal proberen mijn tmax (splinternieuw.....120 km) proberen te verkopen.
Hier onder zie je hem
20231126_143926.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan