Scooter met opbergplek voor systeemhelmen?

Update van mijn kant, ik ben vandaag toevallig tegen een Medley uit 2017 aangelopen bij een scooterzaak. Mijn systeemhelm paste er net in, met daarnaast nog ruimte voor een 2e helm. Ik heb deze motor gekocht, dus ik ben bij deze toegetreden tot het scootergilde:)
Ik hoop dat ie je bevalt. Ziet er heel duidelijk familie uit van mijn Beverly 300.
 
Komt omdat de meeste scooteraars zo vaak vergeefs gezwaaid hebben dat ze het maar opgegeven hebben. Ik heb dat met motoragenten, die zwaaien ook (bijna) nooit terug. Heb dat ook maar opgegeven. Groeten die elkaar eigenlijk wel?
 
Wow, 2 helmen in een Medley. Had ik niet gedacht. Veel plezier met je scoot. Wel even er aan wennen dat de 'echte' bikers geen hand meer opsteken.
Dat valt mee, ik denk dat nog ongeveer de helft groet ;) overigens steken mede scooteraars minder vaak de hand op dan 'echte' bikers.
Kan ook aan mijn uitstraling liggen he, enorm rijdend windscherm en een beenkleed, kom je niet mannelijk over (wel lekker warm en comfortabel, wat ik toch echt belangrijker vind)
 
Ik heb ook net een beenkleed besteld en wil misschien een groter windscherm. Handvatverwarming lijkt me in deze tijd ook heerlijk. Wat zijn jullie ervaringen met achteraf plaatsen daarvan? De verkoper was er niet happig op, hij zei dat er veel storingen mee zijn
 
Ik heb ook net een beenkleed besteld en wil misschien een groter windscherm. Handvatverwarming lijkt me in deze tijd ook heerlijk. Wat zijn jullie ervaringen met achteraf plaatsen daarvan? De verkoper was er niet happig op, hij zei dat er veel storingen mee zijn
Ik zou voor verwarmde handschoenen (van Gerbing) gaan. Waarom, omdat dan je hele hand warm wordt en met handvatverwarming niet. Deze handschoenen heb je eventueel op accu's (geen gedoe met kabels, maar wel gedoe met opladen) Ik heb gewoon via de kabel, de dealer heeft deze op de acccu aangesloten. Op de PCX kon het ook via de 12v aansluiting, maar die heb ik nu niet meer, is allemaal USB geworden om je telefoon op te laden.

Ik heb dus handschoenen aan kabels, dat moet je wel zien zitten. Ik heb de kabels gewoon vast met een tyrip aan de steunen van het scherm. Als ik van de motor afval, dan schieten ze los van deze kabel, (of als ik ze zou vergeten af te doen bij het afstappen.


Kost wat, maar ik heb al 7 jaar de Gerbing handschoenen (a 200 euro) en zou ze zo weer kopen)
 
Ik zou voor verwarmde handschoenen (van Gerbing) gaan. Waarom, omdat dan je hele hand warm wordt en met handvatverwarming niet. Deze handschoenen heb je eventueel op accu's (geen gedoe met kabels, maar wel gedoe met opladen) Ik heb gewoon via de kabel, de dealer heeft deze op de acccu aangesloten. Op de PCX kon het ook via de 12v aansluiting, maar die heb ik nu niet meer, is allemaal USB geworden om je telefoon op te laden.
(...)
Ik heb de Gerbings met batterij. Super praktisch als je geen te lange ritten maakt natuurlijk want dan loop je tegen de beperking van de batterijen aan.
Doet er mij trouwens aan denken om de batterijen op te laden want morgen in de voormiddag zal het niet zo warm zijn. Met deze even snel gedaan.
 
in de yamaha majesty 400 plaats genoeg. Heb trouwens ook een beenkleed aangeschaft. Rotding, stug en het gemak om er snel onderuit te komen met je voeten valt ook tegen. Eenmaal gebruikt en ligt nu in de schuur
 
in de yamaha majesty 400 plaats genoeg. Heb trouwens ook een beenkleed aangeschaft. Rotding, stug en het gemak om er snel onderuit te komen met je voeten valt ook tegen. Eenmaal gebruikt en ligt nu in de schuur
Het is per scooter weer anders. Bij mijn PCX kon ik redelijk makkelijk bij de tankdop, bij de Sym zit die weer op een andere plaats. Bleek dus het beenkleed van het vorige model door de dealer gekocht te zijn (die uiteraard vervangen voor het passende model) Waar het beenkleed van de PCX opblaasbare zijkanten heeft (die lek gingen) hadden, had het oude model beenkleed Sym, een soort rubber in de zijkant tegen flapperen, mijn huidige beenkleed heeft dan weer flappen die je met klittenband erin plakt, ook niet heel ideaal. (wel nu een rits erin om te tanken) maar zitten dan ook weer flappen aan de achterkant, die ik met klittenband even vast moet zetten als ik ga rijden. ALs je van gemak houd is wellicht een motorbroek beter, ik rij alleen onder de 8 graden met een motorbroek aan, dat het 'gedoe' is ben ik het wel mee eens, al kan ik wel gewoon prima bij de grond. Belangrijk is dat je een model hebt dat goed bij je motor past.
 
Ik heb de Gerbings met batterij. Super praktisch als je geen te lange ritten maakt natuurlijk want dan loop je tegen de beperking van de batterijen aan.
Doet er mij trouwens aan denken om de batterijen op te laden want morgen in de voormiddag zal het niet zo warm zijn. Met deze even snel gedaan.
Wat zijn bij jou lange ritten?
Met kou ga je toch niet bepaald voor je lol meer dan 5 uur op de motor/scooter zitten?
Mijn Gerbings houden het op de laagste stand ruim 5 uur vol…en dat is over het algemeen warm genoeg.
De middelste stand 4 uur en de hoogste 3 uur…maar dan staan je handen op standje heel warm en moet het buiten wel fucking koud zijn en zelf redelijk gestoord om dan 3 uur te gaan rijden! :+
 
Wat zijn bij jou lange ritten?
Met kou ga je toch niet bepaald voor je lol meer dan 5 uur op de motor/scooter zitten?
Mijn Gerbings houden het op de laagste stand ruim 5 uur vol…en dat is over het algemeen warm genoeg.
De middelste stand 4 uur en de hoogste 3 uur…maar dan staan je handen op standje heel warm en moet het buiten wel fucking koud zijn en zelf redelijk gestoord om dan 3 uur te gaan rijden! :+
Ik volg je helemaal.
Ik gebruik ze normaal op de middelste stand en dan volstaan de batterijen probleemloos voor mijn typische ritten van een uur tot een uur of twee.
 
ik hou het op de handvat verwarming
ook lekker als je in het najaar een keer goed nat geregent bent en je moet nog 100 km
grtz
 
ik hou het op de handvat verwarming
ook lekker als je in het najaar een keer goed nat geregent bent en je moet nog 100 km
grtz
dan is juist verwarmde handschoenen lekker, handvatverwarming verwarmd de binnenkant van je hand, verwarmde handschoenen je hele hand en dus ook de bovenkant die koud wordt van de wind. uiteraard ieder zn ding, overigens wordt door de warmte de binnenkant van de handschoen ook niet nat met regen, omdat ik die dan lekker laat verwarmen.
 
Ik heb nu verwarmde handschoenen gekocht en die bevallen erg goed. Ze lijken zo te zien zelfs erg geschikt te zijn om ook tijdens het skiën te gebruiken, en ik zou ze ook tijdens het zeilen in de winter kunnen gebruiken. Ik verwacht op de scooter geen ritten van 100km+ te gaan maken en handvatverwarming inbouwen kan altijd nog.
Ik heb trouwens ook het schermpje vervangen door een hoger en breder scherm waardoor zowel m’n handen, lichaam als hoofd nu uit de wind zitten. Dat scheelt ook een hoop.
 
Ik heb nu verwarmde handschoenen gekocht en die bevallen erg goed. Ze lijken zo te zien zelfs erg geschikt te zijn om ook tijdens het skiën te gebruiken, en ik zou ze ook tijdens het zeilen in de winter kunnen gebruiken. Ik verwacht op de scooter geen ritten van 100km+ te gaan maken en handvatverwarming inbouwen kan altijd nog.
Ik heb trouwens ook het schermpje vervangen door een hoger en breder scherm waardoor zowel m’n handen, lichaam als hoofd nu uit de wind zitten. Dat scheelt ook een hoop.
Er zijn meer mensen die vb bij het skieën hun verwarmde motorfietshandschoenen gebruiken.
 
Ik heb nu verwarmde handschoenen gekocht en die bevallen erg goed. Ze lijken zo te zien zelfs erg geschikt te zijn om ook tijdens het skiën te gebruiken, en ik zou ze ook tijdens het zeilen in de winter kunnen gebruiken. Ik verwacht op de scooter geen ritten van 100km+ te gaan maken en handvatverwarming inbouwen kan altijd nog.
Ik heb trouwens ook het schermpje vervangen door een hoger en breder scherm waardoor zowel m’n handen, lichaam als hoofd nu uit de wind zitten. Dat scheelt ook een hoop.

Dat zijn uitgaven waar je veel plezier van gaat hebben. Ook een hoog scherm scheelt heel veel, soms wat lastig met regen, maar ik rij meestal tussen de buien door, of werk thuis.
En die handschoenen kan je ook zeer zeker vast met skiën gebruiken en nu je het zegt, ik zou haast voor het 'skiën' handschoenen op accu aanschaffen, in elk geval wel als ik jaarlijks zou gaan, (komt ooit wel weer hoop ik)
 
Thanks voor de tip. Ik merk dat het scherm wel snel vuil oppikt. Misschien dat dat met RainX minder wordt. Anders is denk ik een microvezel doek standaard in de bak ook wel een handige accessoire.
 
Je hebt de gewone RainX, die is voor glas. Die is eigenlijk bedoeld voor autoruiten. En dan is er RainX speciaal voor plastic, dat mag op je kuipruit of vizier. Zeker geen gewone RainX opdoen want dat gaat het plastic eraan.

 
Terug
Bovenaan Onderaan