Scooter - Motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie moeten niet zo zeuren. De scooter en brommer rijders van nu zijn de toekomstige motorrijders. Jullie zijn gewoon jaloers, omdat jullie vroeger zelf op zo\'n gare puch hebben moeten leren rijden. En wij hebben zo\'n mooie RS50 of een scooter met goede wegligging en een beetje power er in waar we goed op hebben kunnen oefenen. Er blijven altijd wel gekken tussen zitten, maar dat heb je bij motorrijders ook dus niet zo zeiken!

uhhh...
toen \"wij\" op brommers reden waren dat in ieder geval schakelbrommers met een normaal formaat wielen en de daarbij behorende wegligging. Niet van de rijdende discotheken, met complete kerstboomverlichting en een automaat.
Ik kon in ieder geval al schakelen toen ik begon met motorrijles. (OK ik geef eerlijk toe, de rest was nog niks en mijn bochies nog steeds niet, maar dat heeft niks te maken met het feit dat ik nooit op een scooter heb gereden. Scooters zijn voor meiden!
 
Dit zie ik de meeste motor rijders ook nog niet doen!
Nee.... |(

Racen binnen de bebouwde kom zie je de meeste motorrijders niet doen.



Maar elke scootertje is vrij om me in te halen, binnen de bebouwde kom. Maar dan toch echt alleen omdat ik me aan de verkeersregels hou. :P
 
Ik rijd reeds een jaar met een Aprilia SR50. Momenteel moéten we in België op de baan rijden binnen bebouwde kom. Wie is dus de boeman op de weg? De mensen die officieel maar 45km/h mogen rijden, waar de auto\'s 50 of 70 mogen. Nu is het wel zo dat de mijne 75 rijdt, dus dat is niet echt een probleem :9 . De politie is het grote probleem. Indien ze me op de rollen zouden zetten, gaan ze mijn brommerke in beslag nemen ;( .
Nu heb ik eindelijk mijn voorlopig rijbewijs. En ik heb net een Honda CB sevenfifty gekocht :} . Spijtig is het geen weer (heel de week ijzel) om buiten te komen.
Het grote verschil tussen de twee is dat je met een scooter niks moet kunnen. Gewoon gas open en verstand op nul. Met de moto is dat heel anders: je bent veel bewuster met het verkeer bezig en volgens mij is het dus veiliger. Je gaat me niet vlug 75 zien rijden waar ik 50 mag, maar met de brommer durf ik dat wel.
Ik vraag alleen om niet iedereen die met een scooter rijdt te veroordelen.
 
Ik vind
De Meeste Scooter rijder denken het dat ze het zijn.
ik geef toe,Ik heb ook maar een nsr 125.
maar dat zie ik meer om er ervaring mee op te doen
maar dus de meeste scooterijders rijden aso
maar dus niet allemaal

Vgr Martijn
 
uhhh...
toen \"wij\" op brommers reden waren dat in ieder geval schakelbrommers met een normaal formaat wielen en de daarbij behorende wegligging. Niet van de rijdende discotheken, met complete kerstboomverlichting en een automaat.
Ik kon in ieder geval al schakelen toen ik begon met motorrijles. (OK ik geef eerlijk toe, de rest was nog niks en mijn bochies nog steeds niet, maar dat heeft niks te maken met het feit dat ik nooit op een scooter heb gereden. Scooters zijn voor meiden!


Als ik het niveau van deze reply bekijk zou ik zeggen dat je zelf nog op een brommertje zat. Dat gezeik dat scooters voor meisjes zijn e.d., slaat echt helemaal nergens op. Alsof schakelen zo moeilijk is |(
Wel grappig dat al mijn ooms enzo dezelfde mening hadden als jij, totdat ze op mijn scooter reden...
 
Op woensdag 08 januari 2003 15:01 schreef Bananenschiller het volgende:Wel grappig dat al mijn ooms enzo dezelfde mening hadden als jij, totdat ze op mijn scooter reden...
Zelf hebbik niks tegen scooters in \'t algemeen. Maar \'t liefst zie ik ze in jaren 50 uitvoering. :P

Ik discrimineer dus eerder tegen al dat modernerige gedoe op die dingen tegenwoordig. ;)
 
Als ik het niveau van deze reply bekijk zou ik zeggen dat je zelf nog op een brommertje zat. Dat gezeik dat scooters voor meisjes zijn e.d., slaat echt helemaal nergens op. Alsof schakelen zo moeilijk is
Wel grappig dat al mijn ooms enzo dezelfde mening hadden als jij, totdat ze op mijn scooter reden...

totdat ze zelf op een scooter reden. Bedoel je geen scootmobiel? O nee, je hebt het over jouw scooter. Is dat gele ding wat je als icoon gebruikt een scooter. In dat geval vindt ik scooters wel leuk ;) En ik vindt het ook erg grappig dat al je ooms Enzo heten. Ben ik met je eens.

Dat van die meisjes neem ik terug. Er zijn genoeg vrouwen die echte motorrijd(st)ers zijn. Maar het blijft een feit dat vrouwen eerder kiezen voor een automaat dan mannen!

Enne... Ik ben het best met de rest eens als wordt gesteld dat niet alle scooterrijders aso\'s zijn (en ook echt niet alle motorrijders zijn perfect).

Enne 2...Dat ik het niet zo op scooters heb is ook maar gewoon mijn mening.

Enne 3...no offence ment m.b.t. je ooms.

Enne 4...Volgens mij is een Suzuki GSX-R 750 geen brommer

Enne..ik zal maar eens ophouden denk ik.
Maar dat pro scooters gedoe ten opzichte van motoren op dit forum (dat toch niet voor niets motor-forum heet, begin dan verdomme je eigen scooter-forum en ga daar in discussie met scoot-mobiel gebruikers die op je forum beginnen te posten met verhalen over hun scoot-mobiel) stoort me nogal. Hoop dat dat ook eens ophoudt en met mij volgens mij een hoop ander M-F leden.
 
Laatst bewerkt:
Iemand had het over rijden op zo\'n gare Puch.
Ik was er dus zo eentje en voel me diep beledigd! :)

Serieus : dat is niet te vergelijken met die skoetah-idioten van vandaag.
OK, OK, ik was zeker geen heilige op dat ding, maar de idiote stunts die de jochies vandaag uithalen op hun irritante koffiemolens haalde ik toen niet uit.

Bijv. zonder kijken diagonaal een kruising over met een achterlijke snelheid.

Als je zoiets dan platrijdt met auto\'tje, of veel erger, erop klapt met je motor, heb jij het gedaan. Tenzij je over een horde getuigen beschikt.
Als ik het fout heb hoor ik het graag.

Remedie tegen die dingen : zeeeeeeeer hoge premies en altijd helm op.
Owja, ding natuurlijk meteen verbeurd als er ook maar iets niet deugt.
 
Kijk eens naar de SOBW. Daar racen ze met schakle brommers, puchjes, en scooters. Wie zijn het snelst op een baan met veel rechte stukken? De schakelbrommers? Wie zijn het snelst op een echt stuurcircuit? De SCOOTERS!! En dan maar zeggen dat ze een waardeloze wegligging hebben.
Als je er nog nooit op gereden hebt kun je het ook niet vergelijken. Dus eerst maar eens proberen en dan pas commentaar leveren. En dan wel op een echte scooter, Aprilia SR, Yamaha Aerox, Malaguti Phantonm Honda x8r ed, en niet zo\'n kleine gare Kymco oid.
En dat gelul over geluidsinstallaties. Heb je wel een seen Volkswagen Golf langs zien komen? Daar zit nog meer lawaai in dan die scootertjes.
 
Als je zoiets dan platrijdt met auto\'tje, of veel erger, erop klapt met je motor, heb jij het gedaan. Tenzij je over een horde getuigen beschikt.
Als ik het fout heb hoor ik het graag.

Remedie tegen die dingen : zeeeeeeeer hoge premies en altijd helm op.
Owja, ding natuurlijk meteen verbeurd als er ook maar iets niet deugt.

Je hebt het volgens mij bij het goede eind. Voor zover ik weet geldt voor scooters hetzelfde soort overtrokken bescherming als voor fietsers en ben je de pineut als je een aanrijding krijgt met zo\'n ding.
Als ze daar iets aan doen, mogen die gasten op scooters gevaarlijk doen wat ze willen, maar dan inderdaad wel volgens de zelfde regels als waar wij ons ook aan moeten houden en waar bij ons (motorrijders) meer op wordt gelet.
Als ik met de motor bij een ongeluk ben betrokken wordt er eerst gekeken of ik niet te hard reed en of mijn motor wel voldeed...
Maar verder moeten ze het fijn zelf weten of ze te hard en zonder helm willen rijden. Zolang als ze mij en andere weggebruikers er niet bij in de weg zitten. En dat doen er een hoop dus helaas wel. Zo zitten ze je bijvoorbeeld ook op dit motor-forum in de weg :( . Maar ja, zo\'n gast op een scooter wil vaak ooit ook een motor gaan rijden en is wat dat betreft dan wat mij betreft wel welkom op dit forum. Moet alleen graag wel zijn klep houden over scooters. Als je wilt vertellen hoe fantastisch je \"echte\"scooter is kun je vast terecht op een scooter-forum.
(Al hoewel het ook wel weer leuk is om op scooters te kankeren natuurlijk :) )
En dat gelul over geluidsinstallaties. Heb je wel een seen Volkswagen Golf langs zien komen? Daar zit nog meer lawaai in dan die scootertjes.
En dan moeten ze de boel al helemaal niet gaan vergelijken met een auto\'s. Nogmaals, dit is een motor-forum. Commentaar op golfjes mag je geven op het auto-forum.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens naar de SOBW. Daar racen ze met schakle brommers, puchjes, en scooters. Wie zijn het snelst op een baan met veel rechte stukken? De schakelbrommers? Wie zijn het snelst op een echt stuurcircuit? De SCOOTERS!! En dan maar zeggen dat ze een waardeloze wegligging hebben.
Als je er nog nooit op gereden hebt kun je het ook niet vergelijken. Dus eerst maar eens proberen en dan pas commentaar leveren. En dan wel op een echte scooter, Aprilia SR, Yamaha Aerox, Malaguti Phantonm Honda x8r ed, en niet zo\'n kleine gare Kymco oid.
En dat gelul over geluidsinstallaties. Heb je wel een seen Volkswagen Golf langs zien komen? Daar zit nog meer lawaai in dan die scootertjes.

haha... Ik vind jou wel grappig! :+
 
Stelletje ouwewijfen...

Wat nou als iemand zijn motor stuk heeft, en op een scooter rond rijd.
Is ie dan gedegradeerd van Motorrijder naar stront. Wat een Bullshit.
Motorrijders rijden ook wel eens onverantwoord: City madness, Ghost rider e.d.
Dus nu zijn alle motor rijders kut ? Ik vind het super filmpies. Scheer niet alles over 1 kam.(die regel zijn we ook al 50 keer tegen gekomen)
 
Op maandag 11 november 2002 16:21 schreef roestendoenze het volgende:
Weet je...

\'t ligt allemaal aan die supersport-rijders. Als die nou eens niet met z\'n allen allemaal zo hard zouden rijden...


Volgens mij heeft iedereen wel vooroordelen, maar niet allemaal over dezelfde groepen en even hardnekkig. :P
Het ligt gewoon allemaal aan die ouwe brikken van jullie, die leggen alleen maar olieplassen neer waardoor wij op ons bek gaan en veroorzaken stinkende rookwolken die het gat in de ozonlaag vergroten. :P

edit: En zie net dat ik al eerder op deze quote heb gereageerd })
 
totdat ze zelf op een scooter reden. Bedoel je geen scootmobiel? O nee, je hebt het over jouw scooter. Is dat gele ding wat je als icoon gebruikt een scooter. In dat geval vindt ik scooters wel leuk ;) En ik vindt het ook erg grappig dat al je ooms Enzo heten. Ben ik met je eens.

Gaat nergens over dit.

.

Enne 4...Volgens mij is een Suzuki GSX-R 750 geen brommer

Zeg ik dat? Of ben je zo trots dat je het even wil vermelden?

Maar dat pro scooters gedoe ten opzichte van motoren op dit forum (dat toch niet voor niets motor-forum heet, begin dan verdomme je eigen scooter-forum en ga daar in discussie met scoot-mobiel gebruikers die op je forum beginnen te posten met verhalen over hun scoot-mobiel) stoort me nogal. Hoop dat dat ook eens ophoudt en met mij volgens mij een hoop ander M-F leden.


Er wordt gewoon een vergelijking getrokken tussen scooters en motoren. Helaas zijn er wat mensen hier die zichzelf \'beter\' voelen dan ALLE scooterrijders, alleen omdat ze wat jaartjes ouder zijn (stuk of 40 jaar ouder :P ) en in het bezit zijn van een roze papiertje...
Daar irriteer IK me een beetje aan, ook omdat een deel (ik generaliseer dus niet) van de motorrijders een stuk minder kennis heeft over hun voertuig dan de gemiddelde scooterrijder, die NIET voor elke keer olie verversen naar de dealer sprint...


Enne..ik zal maar eens ophouden denk ik.

Lijkt me heerlijk, ik stop iig met het ingaan op kortzichtige reacties en zal me beperken tot waar deze topic over gaat, en dat is dus NIET het afzeiken van scooters e.d.
 
Het ligt gewoon allemaal aan die ouwe brikken van jullie, die leggen alleen maar olieplassen neer waardoor wij op ons bek gaan en veroorzaken stinkende rookwolken die het gat in de ozonlaag vergroten. :P

edit: En zie net dat ik al eerder op deze quote heb gereageerd })
Waar is die rukkende smilie?

Nou ja, de reacties waren iig niet tegenstrijdig.

Maar vanavond met de handjes boven de dekens, anders ben je morgen weer zo suf. :)
 
Nog eentje dan :)
Als ik het niveau van deze reply bekijk zou ik zeggen dat je zelf nog op een brommertje zat. Dat gezeik dat scooters voor meisjes zijn e.d., slaat echt helemaal nergens op. Alsof schakelen zo moeilijk is
Wel grappig dat al mijn ooms enzo dezelfde mening hadden als jij, totdat ze op mijn scooter reden...
Staat toch duidelijk dat iets over een brommertje, vadaar de vermelding van mijn type \"brommer\". Dat van die meisjes had ik al terug genomen.
En volgens mij begon dit topic met iets als
Aangezien we geen brommer forum zijn de volgende vraag voor motorrijders:
Wat vinden wij van brommer/scooter rijders: Moeten ze gewoon hun mond houden totdat ze een A-rijbewijs hebben of zijn ze juist goed bezig met hun 70cc scooters ter voorbereiding op het echte werk?
Mijn persoonlijke eigen mening is dus dat scooterrijders op dit forum inderdaad hun mond moeten houden over scooters. Verder mogen ze die dingen helemaal het einde vinden en er apetrots op zijn (ben ik ook op mijn motor inderdaad). leuk voor je jullie dat je zo blij bent met je scooter! Zijn nu alle scooter/brommerrijders weer helemaal gelukkig?

En inderdaad ik ben waarschijnlijk een stuk ouder. (geen 40 jaar, maar vast wel een stuk ouder ja. Jullie worden ook vanzelf ouder...tenminste als je niet van je scooter wordt gereden...) Dat is ook wel te merken...
(Goh daar krijg ik vast weer zo\'n enorm gevat antwoord op.)
 
Deze discussie heeft weinig meer met de oorspronkelijke vraag te maken, maar is inmiddels verzand in de zoveelste motor vs. scooter discussie. Daarom bij deze een slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan