Scooter - Motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
5 x schakelen voor 80km??
wat dacht je van 6x voor net aan 50? (std rs50) dus per 8 km schakelen, nee das niks :)
 
ik denk dat WAT je kiest (pleepot of schakel) al een beetje aangeeft of je kan rijden of niet. ik bedoel, voor een scooter hoef je niets te leren, gas en rem :Z :Z :Z :Z . Maar een schakel is dan toch anders. schakelen, koppelen, je kan er meer mee, leuk bochtjes draien, maar dat even terzijde. ik denk dat hoe je bent wordt vertaald in de keuze scooter of schakelbrommer.

oke, rbw helpt (!!!!) mee, maar je moet toch al gewoon aanleg hebben? en daarom zie je ook heel vaak dat scooterrijders de gastjes worden in de gti en de stoere bmw's met meer decibel uit de boxen dan de uitlaat. en de schakels meestal op de 18 niet eerst aan auto denken maar aan een motor (zo ben ik en zo zijn een paar schakelmaten van mij)

mooi geschreven! en ik ben het er helemaal mee eens.
de dicusie van brommers/sc**ters vs. overig verkeer heb ik al veel vaker gevoerd, en ik word er eigenlijk schijtziek van.
of je nou op een brommer/sc**ter, fiets, auto, motor rijd of wanneer je met een boot vaart of wanneer je een F16 vliegt, idioten zijn er altijd en ik vind het wel een beetje makkelijk om iedereen die op een opgevoerde brommer of sc**ter over een kam te scheren door te beweren dat iedereen links en rechts zonder helm met 80+ door het verkeer racen. ik rijd ook op een opgevoerde schakelbrommer en al zeg ik het zelf, ik vind dat ik netjes rijd. ik rijd in de bebouwde kom altijd met het overige verkeer mee, niet harder maar ook niet langzamer.(en geloof mij das het veiligste)
en waarom zou je als je op een brommer rijd, nou een slechte rijder zijn, en wanneer je rijbewijs hebt een goede? alleen omdat jij mischien wel een beetje geluk dat roze papiertje hebt? mischien mocht de instructeur je wel niet en wou jij zo graag van je af dat ie je dat roze papiertje heeft gegeven....
 
tja, allemaal leuk en aardig. maar sommigen mensen moeten werken voor hun spullen. als ik zie dat een derbi red 3000 euro is geef mij dan maar zo'n uvm van 1200. kan ik tenminste eerder echt rijden. ik zou wel een schakeltje willen hebben, kan er alleen geen fuck mee want het is een blijft een brommer |(


tip:

koop een wat oudere honda, die kosten maar 6 a 700 euro!
 
Weet je...

't ligt allemaal aan die supersport-rijders. Als die nou eens niet met z'n allen allemaal zo hard zouden rijden...


Volgens mij heeft iedereen wel vooroordelen, maar niet allemaal over dezelfde groepen en even hardnekkig. :P
 
Weet je...

't ligt allemaal aan die supersport-rijders. Als die nou eens niet met z'n allen allemaal zo hard zouden rijden...


Volgens mij heeft iedereen wel vooroordelen, maar niet allemaal over dezelfde groepen en even hardnekkig. :P

supersport rijders mogen overigens van mij zo hard als ze willen en harder. hoop er namelijk zelf ook ooit is een te worden *D



en over de tip van het honda'tje: ik had dat eerder moeten doen, had leuk geweest. ben nu helaas al aan het sparen voor mn pakkie :)
 
Op maandag 11 november 2002 16:36 schreef 5150 het volgende:supersport rijders mogen overigens van mij zo hard als ze willen en harder. hoop er namelijk zelf ook ooit is een te worden *D
Uiteraard gaan vooroordelen nooit op voor groepen waar je jezelf bij vindt horen. ;)
Zo zijn blanke mannen van rond de 30, die op jaren 70 motoren rijden en een gezinnetje stichten geweldige lui.....


Ouwe vrouwtjes die in kleine autootjes rijden daarentegen....
Of donkergekleurde 16jarigen die op scooters rijden....
Of grijsharige 50plussers die op choppers rijden....
Of 20ers op sportmotoren....
 
Weet je...

't ligt allemaal aan die supersport-rijders. Als die nou eens niet met z'n allen allemaal zo hard zouden rijden...


Volgens mij heeft iedereen wel vooroordelen, maar niet allemaal over dezelfde groepen en even hardnekkig. :P
Als al die stinkende brikken nou es niet in de weg zouden rijden als wij plat de bochten uit komen accelererend. })

;)
 
Als al die stinkende brikken nou es niet in de weg zouden rijden als wij plat de bochten uit komen accelererend. })
Precies.

Laten we een topic openen om eens en voor altijd uit te maken hoe 't moet & wat 't beste is.

Daarna krijgt iedereen 1 jaar de tijd om zich aan te passen aan de nieuwe standaard voorschriften. Wordt daarna de sfeer op 't forum ook weer meteen perfect. :P
 
eeejz... heb me ook maar ff aangemeld om te reageren. ik zelf ben 15 jr... in mei word ik 16, maar ik heb al verscheidene brommers/scooters gehad... en zo slecht is die wegligging van een scooter niet hoor... het moet even wennen, en dna kun je er zeker wel plat mee. maar een schakel rijd altijd fijner natuurlijk... maar k rijd dus ook wel es ff een stukkie :] hehe en nu gaat iedereen zeggen dat dit slecht is enzo omdat ik niet verzekerd ben enzo... dat weet ik allemaal wel... maar ik rijd dus echt wel normaal... en voorzichtig omdat ik wle weet dat ik echt wel de lul ben als ik iemand/iets aanrijd.. ik rijd al vanaf men 12e, en heb al 70cc/125cc bereden, en ik ken zo\'n ding wel, dus tjah om nou alle scooterrijders zo af te zeiken, er zitten ook wle goede bij, ik weet ook wel dat het meerendeel \'\'dom\'\' is. een maat van mij die heeft al 5 scooters in de prak gereden, heeft nu een schakel, die gast vind het gewoon leuk om mensen te irriteren op de weg enzo,tsjah vind je het raar dat die andere scooteraars/brommeraars ook een slechte naam krijgen, maar er zijn vast ook wel moter rijders die roekeloos rijden, zoals je wel ziet in de film: ghostrider... maar om nu alle moterrjders roekelose rijders te noemen... :Z

maja ik kap :) als ik 16 ben en mijn derbi sm heb, hoop ik dat de moter rijders een handje opsteken :)
 
eeejz... heb me ook maar ff aangemeld om te reageren. ik zelf ben 15 jr... in mei word ik 16, maar ik heb al verscheidene brommers/scooters gehad... en zo slecht is die wegligging van een scooter niet hoor... het moet even wennen, en dna kun je er zeker wel plat mee. maar een schakel rijd altijd fijner natuurlijk... maar k rijd dus ook wel es ff een stukkie :] hehe en nu gaat iedereen zeggen dat dit slecht is enzo omdat ik niet verzekerd ben enzo... dat weet ik allemaal wel... maar ik rijd dus echt wel normaal... en voorzichtig omdat ik wle weet dat ik echt wel de lul ben als ik iemand/iets aanrijd.. ik rijd al vanaf men 12e, en heb al 70cc/125cc bereden, en ik ken zo\'n ding wel, dus tjah om nou alle scooterrijders zo af te zeiken, er zitten ook wle goede bij, ik weet ook wel dat het meerendeel \'\'dom\'\' is. een maat van mij die heeft al 5 scooters in de prak gereden, heeft nu een schakel, die gast vind het gewoon leuk om mensen te irriteren op de weg enzo,tsjah vind je het raar dat die andere scooteraars/brommeraars ook een slechte naam krijgen, maar er zijn vast ook wel moter rijders die roekeloos rijden, zoals je wel ziet in de film: ghostrider... maar om nu alle moterrjders roekelose rijders te noemen... :Z

maja ik kap :) als ik 16 ben en mijn derbi sm heb, hoop ik dat de moter rijders een handje opsteken :)
Hier hebben we een ander topic voor :)
 
die zip kan nooit die r1 bij houden zelfs niet met optrekken die zip is nog met 2,9 sec op de 100 en die r1 schakelt en dat hoeft niet voor zon klein stukje.

scooterrijders zijn patsers over et algemeen en die paar goed de erbij zitten die heb je over al bij ja,maar de meeeste scooterrijders zijn gewoon patsers die et stoer vinden om met een breezahchicka achterop 80 te gaan rijden zonder helm en in korte broek,als dat soort gasten later maar nooit op een motor gaan rijden,


dit geld niet voor de normale scooterrijders :P


en als een scooter je inhaalt terwijl je een 25 kw hebt,dan gaatof je 25 kw niet echt goed of je ziet een van de weinige scooters die echt hard gaan en dat zijn er echt niet veel,die gasten patseren altijd over hun snelheid
 
Voor je motor-rijbewijs is zo`n 80 % een gevaar op de weg, ongeacht of ze brommer of scooter rijden!

Twee jaar met scooter gereden. Laatste 1,5 jaar met 15+ pk aan het achterwiel. Ik heb op m`n scooter zo`n 40.000 km afgelegd.

Op m`n scooter had ik veel meer race-gevoel als nu op m`n ZX-6R. Ik was met m`n scooter echt sneller in bochten tot 55 a 60 km/h. Met die scooter wist ik wat ik kon doen, waar de grens lag. Dat weet ik nu nog niet met m`n kawa. Zo`n scooter heeft echt wel veel grip, voelt alleen eng aan in het begin.

Baal d`r nu wel ongelooflijk van dat ik ben zoek gereden door m`n eigen scooter (sprintje). Maar op fietspad en woonwijk hield ik hem wel bij :z Die jongen kon nog niet rijden en had een week later zich eigen verlamd gereden... Over 6 maanden mag die naar huis, zit nu in Utrecht, revalidatie centrum.

(Denk nou niet dat jezelf hard rijdt. Heb die laatste 1,5 nog geen jongen gezien die harder als mij reed in de bochten :+ Werd ook echt voor gek verklaard terwijl ik een motor op een rontonde inhaalde, buiten om 0-) Op de motor ben ik zeker niet de snelste, denk dat ik onderaan de middemood zit. Vertrouwen krijgen in iets duurdt erg lang bij mij & een motor is totaal anders dan een scootertje)

ps: Ik zou eigenlijk wel weer een scooter willen hebben. (terwijl er een ZX-6R van `99 in de schuur staat :? ) Maar die kawa is wel mooier en voelt veiliger aan en het is een motor }) Maarja, aankomende 2 jaar maar een paar x zoek worden gereden door zo`n pleuris scooter en dan lach ik het hardst.... })
 
Kan je wel vertellen dat de Rs50 (70) tegen de 130 loopt. Hebben t gemeten met de teller op de motor, de teller in een auto en een ge-eikte digitale teller en gaven alle rond de 130 aan. Deel van die verhalen daar op dat rs50 forum is dus wel waar.
 
Ik heb een motor (RS250), maar heb ook nog steeds mijn scooter. Een Aprilia SR50 (=ook echt 50cc). Hij trekt sneller op dan de meeste auto\'s met hun 1.6 motor :P .
Ik kan er tot nu toe veel beter mee overweg dan met mijn motor. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat hij afgelopen jaar nog 25 kW was.
Ik weet ook dat er veel jongeren zijn die niet kunnen rijden :? . In de stad moet je ook niet gaan blazen, maar normaal met het verkeer mee rijden :] . Vaak hebben ze een snellere scooter dan mij, maar als je dan een paar bochten krijgt rijd je ze zo zoek. Eigenlijk zou er ook een soort praktijk exmamen voor scooters moeten komen. En veel oefenen en naar Rossi kijken helpt natuurlijk ook *D .
 
zal imiddels al wel een aantal keer meer zijn gezegd, maar ik wil het ook nog ff zeggen
Scooters zijn geen motoren. Ongeacht of het nu een 50 cc, een 80 cc, een 250 cc scooter is, die harder gaat dan sommige motoren of het bij een stoplichtsprintje een keer wint van een echte motor. Als het een motor was hadden ze het geen scooter genoemd! Als je op een scooter rijdt ben je geen biker. En als je geen motor rijdt (of dat heel heel erg graag op korte termijn wel wilt) hoor je naar mijn mening niet op dit forum. Daar heb je ander forums voor. Zijn ook af te korten met MF....

Waar ik dus echt ziek van wordt zijn van die gasten op zo\'n scootertje die dan in de stad tegen je gaan racen. Natuurlijk ga je daar op je dure motorfiets en met nog een aantal bekeuringen in je achterhoofd niet serieus op in. Is ook geen lol aan.


gtz

013gixxer
 
Laatst bewerkt:
Voor je motor-rijbewijs is zo`n 80 % een gevaar op de weg, ongeacht of ze brommer of scooter rijden!

Twee jaar met scooter gereden. Laatste 1,5 jaar met 15+ pk aan het achterwiel. Ik heb op m`n scooter zo`n 40.000 km afgelegd.

Op m`n scooter had ik veel meer race-gevoel als nu op m`n ZX-6R. Ik was met m`n scooter echt sneller in bochten tot 55 a 60 km/h. Met die scooter wist ik wat ik kon doen, waar de grens lag. Dat weet ik nu nog niet met m`n kawa. Zo`n scooter heeft echt wel veel grip, voelt alleen eng aan in het begin.

Baal d`r nu wel ongelooflijk van dat ik ben zoek gereden door m`n eigen scooter (sprintje). Maar op fietspad en woonwijk hield ik hem wel bij :z Die jongen kon nog niet rijden en had een week later zich eigen verlamd gereden... Over 6 maanden mag die naar huis, zit nu in Utrecht, revalidatie centrum.

(Denk nou niet dat jezelf hard rijdt. Heb die laatste 1,5 nog geen jongen gezien die harder als mij reed in de bochten :+ Werd ook echt voor gek verklaard terwijl ik een motor op een rontonde inhaalde, buiten om 0-) Op de motor ben ik zeker niet de snelste, denk dat ik onderaan de middemood zit. Vertrouwen krijgen in iets duurdt erg lang bij mij & een motor is totaal anders dan een scootertje)

ps: Ik zou eigenlijk wel weer een scooter willen hebben. (terwijl er een ZX-6R van `99 in de schuur staat :? ) Maar die kawa is wel mooier en voelt veiliger aan en het is een motor }) Maarja, aankomende 2 jaar maar een paar x zoek worden gereden door zo`n pleuris scooter en dan lach ik het hardst.... })

HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......
HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa.......


Edit Orpheus: Klein beetje ingekort, zoooo grappig was het nou ook weer niet ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rot toch allemaal op man!!! Mijn scooter is toch veel sneller!!! Ik heb laatst nog een hayabusa turbo eruit gereden bij het stoplicht! verder kon dat ding mij nieteens inhalen! Ik denk dat mijn scooter nu zo rond de 500kmph gaat. Ik haalde laats zelfs nog een straaljager in. Volgende week krijg ik van mijn rijke papa een nieuw 125cc blok! ik ga denk ik dan een keertje tegen de trust racen! (je weet wel die auto die sneller dan het geluid gaat) Ik zweer je! met mijn nieuwe scooterblokje win ik zeker wel!!! Maar wat is er eigenlijk mis met julie gasten??? zwaarom lopen julie scooter zo af te zijken? volgens mij zijn julie gewoon jaloers omdat de meeste scooters veel sneller zijn dan alle motoren. Als julie een beetje hersens hadden kochten julie nou ook een scooter. Hoef je tenminste geen beschermend kleding aan! Ik zwwer julie... scooter zijn veel beter!!!!
 
Jullie moeten niet zo zeuren. De scooter en brommer rijders van nu zijn de toekomstige motorrijders. Jullie zijn gewoon jaloers, omdat jullie vroeger zelf op zo\'n gare puch hebben moeten leren rijden. En wij hebben zo\'n mooie RS50 of een scooter met goede wegligging en een beetje power er in waar we goed op hebben kunnen oefenen. Er blijven altijd wel gekken tussen zitten, maar dat heb je bij motorrijders ook dus niet zo zeiken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan