Scottoiler

Spatbordje

Rookie
4 okt 2008
12
0
Heeft er iemand ervaringen met het scottoiler V systeem?

mijn mijn vraag is , wat zijn de juiste handelingen bij het bijvullen en wat is de normale afstelling voor het afgeven van olie?

Groetjes Karin
 
De afstelling is vrij eenvoudig. Zet 'm op een bepaalde stand, ergens in het midden. Controleer na een rit je ketting. Als die donker is dan krijgt ie olie. Draai nu de afstelling een standje terug voor de volgende rit. Controleer daarna de kettingschakels, het "chroomdeel". Donker? Dan nog een standje krapper. Kom je na een rit terug en de ketting glimt je tegemoet, dan staat ie te krap. Dan zet je 'm dus weer één standje hoger. Kost je een paar dagen, afhankelijk van hoeveel je rijdt.
 
http://www.scottoiler.com/

Let er wel op dat een scott oiler (de oude versie)
alleen werkt bij een motor met carbs,
dus niet op injectie fietsen.
En bij een aantal motoren vervalt de garantie.

Wil je het in één keer goed doen , ga dan voor
een pro-oiler
niet waar, werkt wél op injectiefietsen... Werkt gewoon via het vacuum van de motor, heb nog een klassiek ding en dat zit toch op m'n injectiefiets hoor... :)
 
ohja: het grote voordeel van de scottoiler is ook dat er zo weinig aan kan stukgaan & het echt wel simpel is in opstelling. Je moet gewoon de eerste ritjes opletten en bijstellen. Daarna kan het niet meer stuk... Hooguit bij overgang van winter naar zomer & omgekeerd (grote temperatuurschommeling) even bijstellen. Piece of cake :)
 
Bijvullen?? Staat in de gebruiksaanwijzing en volgens mij ook op de site. Dat vind je sneller dan ik kan typen. Maar goed, ik ben toch al bezig......

Je sluit het tuutje op de fles aan op het rubberen dopje (aan de zijkant van het reservoir, zit een stukje slang aan). Fles wat hoger houden en de olie loopt er zo in.....
Is alles leeg, dan moet je de olie er helemaal door pompen. Draairing op het reservoir op "prime" (open)zetten, fles aansluiten op het slangetje en knijpen in de fles, totdat de doorvoerslang weer gevuld is en het eerste druppeltje op je tandwiel zakt. Dan de draairing weer op de oude stand zetten. Klaar.
 
Jan,

ik heb sinds afgelopen week pas een er-6 2008 in mijn bezit , het scottoiler zat er al op.

Ik heb er geen gebruiksaanwijzing bij en mij engels is niet zodanig dat ik er op de site goed wijs uit kom, weet jij misschien een gebruikhandleiding ergens in het Nederlands te vinden?

Nogmaals bedankt voor je moeite.

Groetjes Karin
 
Terug
Bovenaan Onderaan