Service Rinket Motorsport, echt top!!!

wouterverhaag

MF veteraan
20 feb 2009
5.956
23
't Zandt
Facebook
Beste mede forummers,

Dit is toch een verhaal die ik met jullie moet delen.
In oktober heb ik andere motor gekocht van een mede forummer, de droommotor voor mij, een Honda VTR 1000 SP1.
Ik heb na de koop een afspraak gemaakt met Rinket (waar ik mijn vorige motor met volle tevredenheid in onderhoud had) om de motor een beste onderhouds beurt te geven, immers je weet de staat van onderhoud nooit helemaal en ik neem nou eenmaal liever het zekere voor het onzekere.
Hier de motor vlak na aankoop

GroteFoto-HUUVVJFX.jpg


Toen ik de motor weer kon halen, werd ik netjes gebeld dat hij klaar stond, dus met motorpak bij mijn vrouw in de auto gesprongen en op naar Ten Post, daar gekomen liet hij mij de motor zien er zat er onverklaarbare schade aan de motor, namelijk de topkuip was gescheurd. hij zei tegen mij dat dit niet door hem was veroorzaakt.
In eerste instantie was ik zo perplex, dat ik zo de motor had meegenomen.
Eenmaal thuis baalde ik als een stekker en heb toen direct de telefoon gepakt en Rinket weer gebeld, om te zeggen dat ik zeker wist dat deze schade er nog niet zat toen ik hem bracht.
Hij zei tegen mij dat hij echt niet wist hoe die scheur erin was gekomen, maar omdat ik er mij niet goed over voelde en hij ook niet, moest ik de motor maar terug brengen en dan ging hij de schade regelen.

Zo gezegd zo gedaan, de volgende dag weer op de motor naar Rinket en de motor er weer neer gezet, na nogmaals een excuses van zijn kant over de onverklaarbare schade heb ik de motor daar laten staan. We hebben er nog even over gekletst dat we beiden onze onschuld niet konden aan tonen en dat ik blij was dat hij alsnog de schade wilde repareren en hij zei tegen mij dat hij niet wil dat ik er een naar gevoel aan over zou houden.

Na veel problemen met de kleur en inmiddels 4 week verder, was de kuip was inmiddels half nederland door gereisd en 3 of 4 keer gespoten, had hij hem weer terug en kreeg ik een telefoontje of ik wilde komen kijken naar de kleur, omdat er toch een minimaal kleur verschil in zat.
Ik in de auto gesprongen en naar Rinket toe gereden, samen de motor buiten gezet en de kuip er voor gehangen.
De kleur vond ik goed en gezegd dat hij hem wel mocht monteren, inmiddels had ik een paar platte kuipknippers besteld en gevraagd of hij deze wilde monteren omdat de kuip er toch nog af lag.
Zo gezegd zo gedaan en de motor stond de volgende dag weer klaar en na wederom een telefoontje, kon ik de motor ophalen, keurig netjes allemaal, nog een tijd gekletst met z'n tweeen over van alles en nog wat en gevraagd wat hij van me kreeg voor de hele afhandeling maar hij wilde geen cent zien!!
Dus ik tevreden met mijn motor weer richting huis en blij.
Hier de foto's van het resultaat van de spuitbeurt, het gaat om de topkuip

GroteFoto-SZBE7UG6.jpg


Maar nu, kom ik vandaag thuis, komt de buurvrouw naar mijn vrouw toe om te zeggen dat ik een cadeau had gekregen, stom verbaasd keken mijn vrouw en ik elkaar aan en vroegen elkaar of we wat besteld hadden, dit was niet het geval.
De buurvrouw kwam met deze doos naar buiten

GroteFoto-FII48OQP.jpg


Met dit als inhoud

GroteFoto-6KZQNIJ4-1.jpg


Met stomme verbazing Rinket opgebeld om te zeggen dat dit echt te gek was!! Maar hij wilde er niks van weten want hij had zich er niet goed onder gevoeld.

Als dit geen service meer is weet ik het niet meer!!!!
Niks anders dan hulde voor zo'n motorzaak.

Vriendelijke groeten,

Wouter Verhaag.
 
Laatst bewerkt:
Dit is erg goed afgehandelt.

Ik hoor veel positieve verhalen over Rinket.

Ik denk dat ik mijn motor ook maar naar Rinket breng voor onderhoud.








Een bedrijf dat het goed doet dat mag ook wel eens genoemd worden.
 
Laatst bewerkt:
Toch grappig hier in Nederland, zodra een bedrijf waar jij heel veel geld uitgeeft service biedt verdient het gelijk een eervermelding hier op het forum terwijl het vanzelfsprekend zou moeten zijn.

Of kreeg je die topkuip met als voorwaarde dat je hier reclame zou maken?
 
Laatst bewerkt:
heeft Rinket geld teveel?

@TS: meestal zien we alleen de negatieve verhalen langskomen, zelden de positieve.
Daarom is dit een welkome afwisseling.
 
Netjes hoor, ik las de titel iets te snel en dacht dat er 'Motoport' stond. Daarom geloofde ik al niets van dat service niveau maar toen kwam de aap dus uit de mouw gevallen...
 
Netjes, zouden meer zaken moeten doen :)




???????
Ben het er niet mee eens.
Schade maken en dan de klant verwennen???????
Kan je beter geen schade maken, maar als je het niet gedaan hebt dan hoef je de schade niet te vergoeden lijkt mij, maar als je toch wel stiekum de schade hebt veroorzaakt dan is schadeloosstelling gewoon een normale zaak.
Maar om zo klanten te winnen is wel erg kostbaar, maar idd als het zo allemaal werkelijk is gegaan dan heb je zeker best wel geluk.
Maar toch kan ik het niet helemaal combineren omdat je kuip helemaal is gerepareerd en gespoten en daarna wordt je een nieuwe topkuip toegestuurd?????
 
Toch grappig hier in Nederland, zodra een bedrijf waar jij heel veel geld uitgeeft service biedt verdient het gelijk een eervermelding hier op het forum terwijl het vanzelfsprekend zou moeten zijn.

Of kreeg je die topkuip met als voorwaarde dat je hier reclame zou maken?

Ik vind het toch bijzonder dat mensen zoals u, van een positief verhaal een negatief verhaal proberen te maken.
Nee ik krijg hier geen geld voor, dit is geheel uit eigen initiatief.
Nergens heb ik het bedrag vermeld wat ik daar heb uitgegeven en dan nog is service daar een losstaand verhaal van mijns inziens.
Negatieve verhalen zijn er genoeg en ik dacht laat ik een positief verhaal schrijven, zodat al die service misschien voor hem goed uit pakken.

Maar ieder zijn mening.

Groeten,

Wouter.
 
???????
Ben het er niet mee eens.
Schade maken en dan de klant verwennen???????
Kan je beter geen schade maken, maar als je het niet gedaan hebt dan hoef je de schade niet te vergoeden lijkt mij, maar als je toch wel stiekum de schade hebt veroorzaakt dan is schadeloosstelling gewoon een normale zaak.
Maar om zo klanten te winnen is wel erg kostbaar, maar idd als het zo allemaal werkelijk is gegaan dan heb je zeker best wel geluk.
Maar toch kan ik het niet helemaal combineren omdat je kuip helemaal is gerepareerd en gespoten en daarna wordt je een nieuwe topkuip toegestuurd?????

Als u goed had gelezen kon u zien dat er een miniem kleurverschil in zat

Groet,

Wouter.

Dit verhaal was puur ter aanduiding dat je daar prima heen kunt gaan en zaken met hem kunt doen, niks meer of minder, wat een ander of hij had moeten doen is altijd makkelijk praten als buiten staander.
 
Toch grappig hier in Nederland, zodra een bedrijf waar jij heel veel geld uitgeeft service biedt verdient het gelijk een eervermelding hier op het forum terwijl het vanzelfsprekend zou moeten zijn.

Of kreeg je die topkuip met als voorwaarde dat je hier reclame zou maken?

:r
Het is juist zeer goed opgelost door de motorzaak
 
Laatst bewerkt:
Kon het verhaal niet geloven omdat ik zelf ook vaak een beetje gek ben met kadootjes te geven bij twijfelgevallen.
Maar ik kan jullie verzekeren dat dit verhaal tot in de puntjes klopt.
Hulde aan de heer Rinket, en ik gun hem bij deze hele goede zaken. :}
 
:r
Het is juist zeer goed opgelost door de motorzaak

Ik zeg ook niet dat dat niet zo is, het is zeker goed opgelost maar dat vind ik gewoon normaal. Ik bedoel een motorzaak doet eindelijk een keer iets goeds lijkt het wel, alsof het een hele verademing is, een wonder bijna.

Ik wou alleen maar aanhalen dat dat aangeeft hoe triest het gesteld is met de service hier in NL, waardoor we gewoon helemaal verbaasd zijn wanneer we die dan toevallig wel een keer krijgen. Niets ten kwade van die motorzaak.

Het is toch overal zo, als je tegenwoordig een nieuwe auto komt kopen van 20.000 euro zijn ze al te beroerd om je te helpen, zelfs in tijden van crisis. Dus hulde dat er ook nog goede zaken zijn tussen de vele afzetters.

Als ik m'n werk goed doe en mijn klanten goed behandel is dat ook vanzelfsprekend en als ik het fout doe huren ze iemand anders in en sta ik op straat maar een motorzaak die het een keer goed afhandelt verdient gelijk een eervolle vermelding en gratis reclame.

Dan nog niet het feit dat het door iemand gepost wordt die hier in een jaar tijd 29 berichten heeft achter gelaten en nu ineens wel de moeite neemt om vol lof een topic van een A4-tje lang over hoe goed een motorzaak wel niet is hier neer te kwakken en de verdenking van sluikreclame is er.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn, daarvoor is dit toch een forum waar iedereen zijn mening kan geven?
 
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is, het is zeker goed opgelost maar dat vind ik gewoon normaal. Ik bedoel een motorzaak doet eindelijk een keer iets goeds lijkt het wel, alsof het een hele verademing is, een wonder bijna.

Ik wou alleen maar aanhalen dat dat aangeeft hoe triest het gesteld is met de service hier in NL, waardoor we gewoon helemaal verbaasd zijn wanneer we die dan toevallig wel een keer krijgen. Niets ten kwade van die motorzaak.

Het is toch overal zo, als je tegenwoordig een nieuwe auto komt kopen van 20.000 euro zijn ze al te beroerd om je te helpen, zelfs in tijden van crisis. Dus hulde dat er ook nog goede zaken zijn tussen de vele afzetters.

Als ik m'n werk goed doe en mijn klanten goed behandel is dat ook vanzelfsprekend en als ik het fout doe huren ze iemand anders in en sta ik op straat maar een motorzaak die het een keer goed afhandelt verdient gelijk een eervolle vermelding en gratis reclame.

Dan nog niet het feit dat het door iemand gepost wordt die hier in een jaar tijd 29 berichten heeft achter gelaten en nu ineens wel de moeite neemt om vol lof een topic van een A4-tje lang over hoe goed een motorzaak wel niet is hier neer te kwakken en de verdenking van sluikreclame is er.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn, daarvoor is dit toch een forum waar iedereen zijn mening kan geven?
:^

Als je vrijwel zeker weet dat je de motor daar hebt gebracht zonder die schade, lijkt het me logisch dat hij het kosteloos repareert.

Ik heb overigens niet zo'n probleem met het verhaal van TS. Mocht ik daar in de buurt zijn, weet ik in ieder geval dat problemen makkelijk opgelost worden. En daar gaat het uiteindelijk om.
 
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is, het is zeker goed opgelost maar dat vind ik gewoon normaal. Ik bedoel een motorzaak doet eindelijk een keer iets goeds lijkt het wel, alsof het een hele verademing is, een wonder bijna.

Ik wou alleen maar aanhalen dat dat aangeeft hoe triest het gesteld is met de service hier in NL, waardoor we gewoon helemaal verbaasd zijn wanneer we die dan toevallig wel een keer krijgen. Niets ten kwade van die motorzaak.

Het is toch overal zo, als je tegenwoordig een nieuwe auto komt kopen van 20.000 euro zijn ze al te beroerd om je te helpen, zelfs in tijden van crisis. Dus hulde dat er ook nog goede zaken zijn tussen de vele afzetters.

Als ik m'n werk goed doe en mijn klanten goed behandel is dat ook vanzelfsprekend en als ik het fout doe huren ze iemand anders in en sta ik op straat maar een motorzaak die het een keer goed afhandelt verdient gelijk een eervolle vermelding en gratis reclame.

Dan nog niet het feit dat het door iemand gepost wordt die hier in een jaar tijd 29 berichten heeft achter gelaten en nu ineens wel de moeite neemt om vol lof een topic van een A4-tje lang over hoe goed een motorzaak wel niet is hier neer te kwakken en de verdenking van sluikreclame is er.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn, daarvoor is dit toch een forum waar iedereen zijn mening kan geven?


Tja ik reageer niet overal, maar lees veel en dan gaat u direct uit van sluik reklame, dat vind ik vreemd.
Ik ben meer op een forum om info te verzamelen en af en toe een vraag te stellen en mijn motor een keer te showen.
Ik heb zelf een eigen bedrijf (heel andere branche) maar ik weet hoe het is als je ook positieve reacties krijgt op je werk, dit is mijns inziens hetgene waar ik het voor doe!!
U haalt zelf ook al aan dat alles maar normaal gevonden word, en dat is nou net de reden waarom ik dit schrijf.
Die vanzelfsprekendheid zou niet zo vanzelfsprekend moeten zijn, dat zou een stuk meer positiviteit brengen.
en uw mening word natuurlijk gewardeerd.

Groet,

Wouter
 
Ik moet zeggen dat Marve wel een puntje heeft wat betreft de reclame.
Een verhaal als deze is wat opvallend en heeft gewoonweg 2 kanten. Moeilijk is in te schatten welke kant dit heeft. Daarom is het handig als andere gebruikers, die ook al wat langer op het forum voorbij komen, een vergelijkbare ervaring hebben en deze ook posten.
Martijns Motorkleding bijvoorbeeld wordt ook heel veel over gesproken, maar wordt ook door vele mensen gedragen. Dan is een zaak blijkbaar goed bezig. En nee, ik ben er maar 3x geweest ofzo, dus ook ik heb geen banden hiermee. :P

Al met al is het wel erg netjes van de motorzaak en het siert hem wel.
Andere ervaringen met deze zaak zijn wat mij betreft zeer welkom. :)
 
Ik moet zeggen dat Marve wel een puntje heeft wat betreft de reclame.
Een verhaal als deze is wat opvallend en heeft gewoonweg 2 kanten. Moeilijk is in te schatten welke kant dit heeft. Daarom is het handig als andere gebruikers, die ook al wat langer op het forum voorbij komen, een vergelijkbare ervaring hebben en deze ook posten.
Martijns Motorkleding bijvoorbeeld wordt ook heel veel over gesproken, maar wordt ook door vele mensen gedragen. Dan is een zaak blijkbaar goed bezig. En nee, ik ben er maar 3x geweest ofzo, dus ook ik heb geen banden hiermee. :P

Al met al is het wel erg netjes van de motorzaak en het siert hem wel.
Andere ervaringen met deze zaak zijn wat mij betreft zeer welkom. :)

Als u beter zou lezen ziet u verder naar boven een reactie van ene Kevinblade, die het verhaal bevestigen kan.

Groet,

Wouter.

P.S. ik zal maar niet te veel meer reageren anders word dit weer gezien als sluik reklame:+
 
Als u beter zou lezen ziet u verder naar boven een reactie van ene Kevinblade, die het verhaal bevestigen kan.

Groet,

Wouter.

P.S. ik zal maar niet te veel meer reageren anders word dit weer gezien als sluik reklame:+

ten eerste.. Robin alias Kanarie hoef je niet met U aan te spreken hôr.. die slome Pino :+
ten tweede.. Goed dat je 't meldt dat er in het hoge noorden een goeie dealert zit :Y
ten derde.. ach tis geen reclame als je er meerdere roept... ;)

zo ben ik helemaal tevree over Molenaar IJsselstein :}
en zo lijnrecht denk ik over Olijve in Assen :/
 
Laatst bewerkt:
Topverhaal zeg!! Aangezien ik over 1,5 maand ga verhuizen van Emmen naar Slochteren (samenwonen met vriendin) zal ik hem ook is een mailtje sturen wat de kosten ervan zijn.

Zo heb ik dat met een autogarage hier in de buurt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan