Shinko E270 banden geven onveilig gevoel.

hdchriske

Rookie
10 dec 2004
8
0
Antwerpen
Ik heb op mijn HD FL van 1980 een setje Shinko banden laten monteren. Bij autostrade ritten heb ik het gevoel dat de motor vooraan weinig of geen grip op de baan heeft. De motor zwalpt zo een beetje, maar het stuur blijft mooi recht. Als ik het stuur loslaat, gaat die mooi rechtdoor, maar het zwalpen is redelijk vies om aan te voelen, alsof je geen controle hebt. Nog iemand hetzelfde gevoel? De originele banden van 1980 stonden er nog op toen ik hem pas kocht en heb daar niet mee gereden. Ik kan dus niet vergelijken met hoe het daarvoor was. Nog iemand met deze Shinko ervaring of zoek ik het elders? Wielen, balhoofd......
 
Shinko klinkt een beetje als een sausje wat je bij de Oriental kan kopen. Vaak voorspeld dat al niet veel goeds.
Twee vragen:
- Waarom bespaar je op banden onder zo'n motor?
- Waarom bespaar je op je leven?

Als de motor al nooit een nieuwe set banden gezien heeft, mag je ook best wel even de voorvork een revisiebeurt geven.
 
die banden zijn voor de show, niet om mee te rijden

shinko-e-270-400-18-tt-64-h.jpg
 
Ik heb op mijn HD FL van 1980 een setje Shinko banden laten monteren. Bij autostrade ritten heb ik het gevoel dat de motor vooraan weinig of geen grip op de baan heeft. De motor zwalpt zo een beetje, maar het stuur blijft mooi recht. Als ik het stuur loslaat, gaat die mooi rechtdoor, maar het zwalpen is redelijk vies om aan te voelen, alsof je geen controle hebt. Nog iemand hetzelfde gevoel? De originele banden van 1980 stonden er nog op toen ik hem pas kocht en heb daar niet mee gereden. Ik kan dus niet vergelijken met hoe het daarvoor was. Nog iemand met deze Shinko ervaring of zoek ik het elders? Wielen, balhoofd......
zwalpen ? zwalken bedoel je denk ik ? :-) zit alles wel goed vast ? dit is natuurlijk niet normaal , ken wel meer mensen die op shinko`s rijden en daar heb ik nog niets negatiefs over gehoord
 
De Shinko's waar ik op gereden heb blonken niet uit in rijkwaliteit. Zeker niet met nat weer. Maar een zwalkend gevoel kan op nog veel meer duiden dan alleen de banden. Zeker omdat je zelf al aangeeft dat je pas op de motor bent gaan rijden nadat de Shinko's gemonteerd zijn. Zonder vergelijk van hoe de motor reed voor deze banden, moet je zelf andere mogelijke technische zaken gaan uitsluiten. Denk hierbij aan:
  • wiellagers
  • balhoofdlagers
  • staat van de vering voor en achter (!)
  • speling op de achterbrug
  • uitlijning van de wielen
 
Shinko 777 banden voor cruisers zijn gewoon goed,zeker gezien de prijs,ze worden juist goed beoordeeld op stabiel
weggedrag,dat is wat veel eigenaren aangeven,en dat is ook vergeleken met de bekende merken zoals Michelin.
Shinko is een Japans merk dat al sinds de jaren 40 bestaat,ze hebben toen Yokohama stopte met motorbanden maken dat
overgenomen,en ze worden nu in Korea gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
dat is voor een groot deel wel waarom mensen ze willen hebben , maar dat wil nog niet zeggen dat ze slecht zijn of slecht rijden

bijzonder dat je er een vraagteken achter plaatst.

mijn definitie van goed en slecht is anders dan die van jou! (ja een uitroep teken)
 
K meen n keer in n test (Motoplus?) gelezen te hebben dat de alom gewaardeerde Conti TKC80's al jaren bij Shinko worden gemaakt. Dus goede banden maken kunnen ze wel. Heb zelf geen ervaring met Shinko en ook niet met het weggedrag van een HD. Zoals eerder genoemd, controleer staat van onderhoud. Succes!
 
Ik heb op mijn HD FL van 1980 een setje Shinko banden laten monteren. Bij autostrade ritten heb ik het gevoel dat de motor vooraan weinig of geen grip op de baan heeft. De motor zwalpt zo een beetje, maar het stuur blijft mooi recht. Als ik het stuur loslaat, gaat die mooi rechtdoor, maar het zwalpen is redelijk vies om aan te voelen, alsof je geen controle hebt. Nog iemand hetzelfde gevoel? De originele banden van 1980 stonden er nog op toen ik hem pas kocht en heb daar niet mee gereden. Ik kan dus niet vergelijken met hoe het daarvoor was. Nog iemand met deze Shinko ervaring of zoek ik het elders? Wielen, balhoofd......
Wat voor type Shinko's heb je er op zitten? De imitatie Firestone's waar Zot een plaatje van post?
 
Terug
Bovenaan Onderaan