Shit, moet zijspan verkopen

1 jan 2004
68
0
Neerpelt belgie
Vanwege verhuizing naar belgie ben ik genoodzaakt mun geliefde spannetje te verkopen, omdat ik die zeker niet kan invoeren.
Iemand hier ervaring mee? of een oplossing?
Zou mun fietsje wel kunnen verkopen, maar das mun dagelijks vervoer.
 
Waarom kan je die niet invoeren? :?

Ik meen zelfs dat bij officieel emigreren binnen bepaalde europese landen dat je de auto/motor gewoon als soort inboedel zonder invoerkosten kan overschrijven.

't is toch gewoon een motor? span staat niet eens op kenteken meestal ;)
 
Ik sluit mij bij de vorige sprekert aan. Meestal is wel de voorwaarde, dat het voertuig minstens 1 jaar of langer op naam moet blijven staan.
 
Moet helemaal origineel zijn om in te voeren
En dat is ie helemaal niet
Mag hem inderdaat kosteloos invoeren, maar zal toch gekeurdt moeten worden zegt men
 
Moet helemaal origineel zijn om in te voeren
En dat is ie helemaal niet
Mag hem inderdaat kosteloos invoeren, maar zal toch gekeurdt moeten worden zegt men

hoe gaan ze dat "origineel" controleren dan, denk dat de meeste van onze combinaties hier door prive-personen of zijspan bouwers is gemaakt op basis van een originele solofiets. naar mijn weten worden alleen de russen en chinezen (effe generaliseren.....) nog af fabriek met zijspan geleverd.
 
Kun je niet een op kenteken gelijke motor kopen in Belgie, en omkatten ? das de boel maar een klein beetje belazeren, dus niet zo heel erg :-)
 
btw, als je dit zou willen doen moet je enkel de papieren laten keuren door die Belg, een factuurtje maken op zijn naam, en laten inschrijven voor uitvoer bij de RDW, kan je allemaal schikken voor je vertrekt
 
Deze moto kan je gewoon invoeren, kost je een halve euro. Alleen als je moto jonger is dan 1974 heb je hier in Belgie een GVA(gelijkvormigheidsattest)nodig. Dit kan je aanvragen bij de dealer,kost bij BMW 100euro en kan ook duurder zijn.
Voor de rest zijn er geen problemen,keuring is onbestaand in Belgie.

Grt Fred
 
Ik dacht toch dat het zo was dat als een motorfiets in een EU-land een kenteken heeft, dat hij dan in ieder ander EU-land ook een kenteken moet krijgen. Met deze constructie voerden ze destijds Amerikaanse pick-ups in via Duitsland naar Nederland. Rechtstreeks uit de US kon het niet vanwege voertuigtechnische redenen, maar had hij eenmaal een kenteken in een EU-land, dan was het geen probleem. De RDW wist dat, maar moest tandenknarsend toch kentekens afgeven vanweege de dwingende Europese richtlijn. Maar ja, België is natuurlijk nog wel een bananenrepubliek..........
Misschien werkt de aangeboden constructie wel. Succes.
 
-Maar ja, België is natuurlijk nog wel een bananenrepubliek???????

Hier in Belgie kan je rijden met wat je wil. Hier is geen motokeuring(nog niet)en invoeren is geen probleem. Jullie praten te veel maar doen niks.

Grt Fred
 
-Maar ja, België is natuurlijk nog wel een bananenrepubliek???????

Hier in Belgie kan je rijden met wat je wil. Hier is geen motokeuring(nog niet)en invoeren is geen probleem. Jullie praten te veel maar doen niks.

Grt Fred
O, gottogot, ik ben te ver gegaan. Sorry, wilde niemand beledigen :)
 
Met deze constructie voerden ze destijds Amerikaanse pick-ups in via Duitsland naar Nederland. Rechtstreeks uit de US kon het niet vanwege voertuigtechnische redenen, maar had hij eenmaal een kenteken in een EU-land, dan was het geen probleem.

-Door deze constructie zijn er nu nieuwe wetten waardoor dit niet meer kan hier in Belgie.Daarom heb je nu een GVA(gelijkvormigheidsattest) nodig. Anders krijg je de moto niet op de weg. De EU-wetten maken het alleen maar moeilijker.

Grt Fred
 
- De EU-wetten maken het alleen maar moeilijker.

Grt Fred

Nou, dat ben ik wel met je eens. Maar: geen wet of er zit wel een gaatje in....... Kun je eens uitleggen wat dat GVA precies inuoudt? Is dat een bewijs dat het voertuig aan de typegoedkeurign voldoet of zo?
 
Vorig GVA was oud model. Dit is van 1996 van een R100R(zie bijlage). Dit papiertje kost 100euro bij BMW als je een moto invoert. Bij andere merken kan dit oplopen tot 500euro.

Grt Fred

Bijlage: TMP50.jpg
 
Bedankt. Wou je niet beledigen hoor, met dat bananerepubliek. Heb misschien teveel boeken gelezen over de bende van Nijvel en misschien ook te veel van Jef Geeraerts, waardoor mijn beeld van België wellicht niet helemaal zuiver is.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan