Volgend jaar juni, ja is nog ver weg, organiseert de ARA een rit met alles wat Aprilia heet.
Ben eens benieuwd hoeveel we er bij elkaar kunnen krijgen.
Stel voor om de Korenmarkt te vullen
Wie doet er mee
2e Cafe de Schoof Arnhem Motorrit - Aprilia Riders
Tot dan ??
Volgend jaar juni, ja is nog ver weg, organiseert de ARA een rit met alles wat Aprilia heet.
Ben eens benieuwd hoeveel we er bij elkaar kunnen krijgen.
Stel voor om de Korenmarkt te vullen
Wie doet er mee
2e Cafe de Schoof Arnhem Motorrit - Aprilia Riders
Tot dan ??
Misschien van de vorige Shiver? Die had ook een rood frame.Ook het ontwerp is licht gewijzigd. De luchtinlaten aan de voorzijde hebben een ander design, de uitlaatdempers hebben en andere vorm en het stalen buizenframe is rood gespoten. Ik vraag me af waar ze dat idee vandaan hebben gehaald.
Is ook weer dezelfde knop als op de 750 (zag die knop ook op een ENERGICA EVA (Italiaanse elektrische motor) zitten)Die [traction-control] is gemakkelijk te verstellen via een Tuono-achtige knop op het linkergedeelte van het stuur
Ja dat kan ik wel begrijpen, maar eigenlijk ook weet niet zo heel erg. Maar als je de verhalen (van Bans) hoort hoeveel potentie er in het blok zit door hem te laten tunen dan is het wel zonde dat ze hem op 95 pk hebben gelaten. (Maar dat heeft weer te maken met euro 4 en 35kw regeling, dus dat snap ik dan ook wel weer)De Italiaan doet alles gewoon prima en laat weinig steken vallen, maar mist daardoor een beetje charisma. En was dat niet het verhaal van de Shiver 750? Daardoor heeft de Aprilia moeite om op te vallen in de overvolle middenklasse waar sommige rivalen veel sterker zijn of met een spannender karakter aan komen zetten
Hier wat opmerking van mijn kant:Toch maar gauw eens een proefritje maken op de Shiver 900, maar dan eigenlijk ook op 797, mt09 en z900 om beetje te vergelijk.
Hoor graag je ervaringen. Aprilia zou de Shiver eigenlijk ook een kleine 800 euro goedkoper maken maar hebben ze dus niet gedaan. Jammer.
P.S. Volgens mij is een MT-09 1.000 duurder, dus snap niet hoe ze aan die conclusie komen. Lijkt beetje bevooroordeeld artikel.
Niet te omschrijven buiten dat er dan soms klappen uitkomen dat je begint te twijfelen of de pakkingen/dempers blijven zitten.
Gister terug gekomen van 2 weken Frankrijk met de Shiver.../..
Voor een herhaling vatbaar?
Ja, het rijden daar is perfect.
Nee, de 971km op de snelweg. Shiver is toch niet zo fijn op de snelweg, verbruikt redelijk veel en het is de eerste tijd leuk, maar begint echt saai te worden.
Oef, is het verbruik echt zo slecht? (heb het niet bijgehouden op vakantie)
Hoeveel KM heb je intotaal gereden?
Klinkt wel als een leuke trip op de stukken snelweg na.Mij pa was van het weekend op de Shiver naar de Eifel met een vriend (RSV mille).
Maar nu is de uitlaatpakking er weer tussenuit geknald. Dus de Shiver klinkt weer als een dikke 1 cilinder, klinkt wel tof opzich haha, dus nu zo snelmogelijk weer een nieuwe pakking ergens vinden.
Het is dat ik de motor vanmorgen echt nodig had, maar anders had ik er niet op willen rijden, merk wel dat ie wat onregelmatiger loopt..
Oef, is het verbruik echt zo slecht? (heb het niet bijgehouden op vakantie)
Hoeveel KM heb je intotaal gereden?
Klinkt wel als een leuke trip op de stukken snelweg na.Mij pa was van het weekend op de Shiver naar de Eifel met een vriend (RSV mille).
Maar nu is de uitlaatpakking er weer tussenuit geknald. Dus de Shiver klinkt weer als een dikke 1 cilinder, klinkt wel tof opzich haha, dus nu zo snelmogelijk weer een nieuwe pakking ergens vinden.
Het is dat ik de motor vanmorgen echt nodig had, maar anders had ik er niet op willen rijden, merk wel dat ie wat onregelmatiger loopt..
Verbuik was vooral opvallend bij mij omdat we met zijn 2e reden, ik op de Shiver en hij op een yamaha xj6N.
Zijn verbruik is altijd boven de 1 op 18 geweest binnendoor en snelweg 1 op 21.
Maarja dan heb je een 4 cil zonder veel karakter.
Verbruik is mede door:
Motor is begrensd.
Vorige eigenaar heeft er een powercommander op laten zetten en in de S mode laten aanpassen.
In de T stand kwam hij niet boven de 125km/h, gaat prima in nederland.
De bergen op echter een stuk minder, snelheid liep snel terug soms tot wel 107km/h.
Toen beslist om over te stappen op S mode.
Reden dat ik weet dat hij daarop is afgesteld, omdat ik hier wel eens heb gelezen dat somige met begrenzing 150km/h ongeveer halen.
Ik heb 196km/h gehaald :s.
Totale trip was zo'n 4.000km
Pakkingen zijn bij mij gelukkig blijven zitten :D
Oef, dat zijn veel kilometers. Even een pagina terug lezen hoe het ook kan
Merkte dat ie in de bergen wel meer verbruikte maar rond de 1/12 kan ik volgens mij niet. (de mijne is dat ook nog standaard qua mapping/software)
Die vriend van mij pa zou met zijn RSV Mille 1/12 halen maar die heeft dan ook wel meer cc en vermogen. Vandaar dat het zo veel klonk. Maar opzich wel raar dat je met een begrenzing een slechter verbruik hebt terwijl er minder vermogen beschikbaar is
Pf, gisteren gelukkig gelijk een nieuwe uitlaatpakking (a €30..) kunnen vinden en in de avond er gelijk op gedaan.
Manmanman, wat een rotklus voor zo'n simpel dingetje, heb de dempers eraf moeten halen + alle klemmen van de uitlaat bochten, heb maar 1 klem van het hele uitlaatsysteem niet los gehad.
Maar zit er nu weer in, dus klinkt weer normaal en loopt weer goed stationair.
Iemand anders dit probleem al eens een keer gehad? Is bij mij namelijk 20.000 km geleden ook al gebeurd.
Bij mij bij de laatste beurt is de uitlaat pakking vervangen. Dat was rond de 43.000 Km.
Tevens is bij mij het verbruik aanzienlijk beter met rijden, al zal dat ongetwijfeld komen omdat ik rij als een ouwe truthaha Snelweg en gas goed open heb ik ook wel is minder als 200 Km op een tank gereden dat het reserve lampje ging branden.
Ik kom al jaren gemiddeld op de 1 op 20 uit met veel binnendoor rijden.
Ik kom al jaren gemiddeld op de 1 op 20 uit met veel binnendoor rijden.
Welke pakking bedoel je? Bij mij twee keer de pakking van de achterste cillinder naar de cat.. En das idd een pokkeklus om te vervangen. Ik haalde daarvoor de voorste pijp los. De achterdemper en kon toen de cat laten zakken. Pakking er tussen proppen en alles weer vast zetten..Pf, gisteren gelukkig gelijk een nieuwe uitlaatpakking (a €30..) kunnen vinden en in de avond er gelijk op gedaan.
Manmanman, wat een rotklus voor zo'n simpel dingetje, heb de dempers eraf moeten halen + alle klemmen van de uitlaat bochten, heb maar 1 klem van het hele uitlaatsysteem niet los gehad.
Maar zit er nu weer in, dus klinkt weer normaal en loopt weer goed stationair.
Iemand anders dit probleem al eens een keer gehad? Is bij mij namelijk 20.000 km geleden ook al gebeurd.
Welke pakking bedoel je? Bij mij twee keer de pakking van de achterste cillinder naar de cat.. En das idd een pokkeklus om te vervangen. Ik haalde daarvoor de voorste pijp los. De achterdemper en kon toen de cat laten zakken. Pakking er tussen proppen en alles weer vast zetten..