De Shiver is niet onderscheidend genoeg. Deze is ergens te gewoon voor een Italiaan en heeft toch het Italiaanse voordeel aan zich hangen. Dat maakt dat Aprilia lastig te verkopen is.
Helaas heeft MV Augusta dit Italiaanse vooroordeel toch weer bevestigd in de laatste Motoplus.
Vanochtend, na gisterenavond laat voor de zekerheid maar even de optimate 4 aangesloten te hebben, kreeg ik de Shiver niet aan de praat. Zover ik me herinner gaf de optimate aan dat ie wel vol was. HEb denk ik bijna 3 maanden niet gereden.
Draaide matig rond en stopte na een seconde of 5 met startten. Dat een keer of 15 herhaald maar meer als een enkel plofje kwam er niet. En toen was de accu power er wel uit.
Nu maar weer aan de lader gehangen:
Is die accu nu aan zijn eind? Of moet ie langer aan de lader? Wel balen dat ik nu geen rondje kan doen
Heb ik ook last van. Of het is puur toeval geweest bij mij maar als je dat weer heb ga dan eens al lopend met de motor en dan starten? Heb nu 2 keer ervaren dat hij direct startte. En dan had ik al bijna de accu plat gestart daarvoor...
Zo'n 12/13 volt denk ik, bij minder kan er een cel binnenin kapot zijn en is hij aan vervanging toe.
En eventueel kijken of er een hele grote drop zit in de spanning wanneer je de motor start.
Als dit het geval is kan het zijn dan hij niet meer genoeg capaciteit heeft.
Vind de prijs van de nieuwe Shiver erg meevallen vergeleken met andere merken.
Verschil is alleen te klein.
Vorige week draaide ie alleen rond. Keer of 10 a 15 toen was de accu op. En daarvoor al niet echt krachtig ondanks een lange nacht aan de lader.
Deze week hele week aan de lader gehad en vanmiddag maar weer eens geprobeerd:
Volgend jaar maar standaard gelijk aan de ladert.
Dat is mijn ervaring met de Shiver ook. De Shiver moest in de winter aan de lader anders wilde deze niet starten na de winter. Mijn huidige Honda heeft daar absoluut geen last van.
De 2-cilinder zou overigens wel meer ampères vragen tijdens het starten dan een 4-cilinder (zoals mijn Honda). Wellicht dat dit er ook wat mee te maken heeft.
Feit blijft wel dat een Shiver en kou geen goede combi is (what's in the name).
En dat de Shiver niet verkocht wordt komt niet perse door de prijs denk ik
Al ze nou eens marketing voor de Shiver doen ipv RSV4, dan zou dat Sl helpen. Ben benieuwd of de Shiver over 2 weken op de motorbeurs zal staan, andere jaren stond ie er niet terwijl de tuono en rsv4(2 varianten) er wel stonden
Vergeleken met de mv agusta brutale 800 wel €5000 goedkoper en €1000 tov Ducati 797
Japans is wel weer goedkoper maar geen V twin
de user code is standaard (indien niet gewijzigd door vorige eigenaar) 00000, dacht dat de Aprilia de user code vraagt indien de sleutel transponder niet gekend is of het een transponderloze sleutel is, maar weet dit niet zeker meer.
Bij het bestellen van wat spullen voor een beurt voor de shiver zag ik progressieve veren van hyperpro voorbijkomen. Prijs is 110 euro dus beviel mij wel, gezocht in het forum ivm 2011 model. Blijken meerdere vorken te zijn, ik heb de Sachs voorvork. Hyperpro heeft hier geen veren voor.
Iemand een betaalbare oplossing voor de slechte vering van de shiver?
Dan wacht ik op jouw ervaringen, bedankt
De standaard veren zijn idd een beetje slap. Maar de progressieve zijn ook niet helemaal top. Wel voor de wegligging, maar niet voor het comfort. Plus je bent de balans een beetje kwijt als je alleen voor een sterkere veer doet. Achter is hij door de opzet al progressief, alleen die is dus veel zachter.
Ik laat je volgende maand weten wat er uit gekomen is en hoe het een verbetering of verslechtering is geweest. Ik overweeg zelfs om de standaard veren terug erin te zetten. Kun je na gaan!
(Moet erbij zeggen dat mijn rijstijl relaxed is en ik het heerlijk vind bij een gangetje van 80 over de wegen te slingeren. De tijd dat ik met 200+Km per uur over de snelweg wilde en 150 op de B wegen ligt al heel ver achter mij)
Tevens nog een andere vraag aan de chiveraars onder ons. Wat is jullie ervaring met de ventielen in je banden? Bij mij gaat nu voor de derde keer in korte tijd nieuwe ventielen in de wielen, ze blijven maar lucht lekken langs de aansluiting bij de velg. Als ik kijk naar de velg dan zie ik ook bovenop een heel klein knikje/randje bij het ontwerp van de velg.
Hebben jullie hier al is mee te maken gehad en wat voor ventielen hebben jullie er nu inzitten?