Shoei GT Air - Ervaringen / pas vorm / rek?

Birdboy

MF veteraan
20 jul 2006
1.466
12
Het wordt tijd voor een nieuwe helm en ik heb vandaag met o.a. een Shoei GT Air proef gereden.
Fijne helm, mooie materialen, en lekker stil. Over de pasvorm heb ik een kleine twijfel: Rond m'n wangen en (achter) hoofd sluit ie goed aan en is de pas vorm gewoon goed. Echter, als ik vanaf de achterkant druk kan ik er bij mn voorhoofd (net) met mn pink tussen. Als ik de helm op mn hoofd beweeg gaan mn wangen en wenkbrouwen netjes mee, maar andere helmen zaten daar wel iets strakker. Tijdens het rijden verschuift de helm niet.

Als ie zo blijft is t prima, maar als ie bij mn voorhoofd rekt niet. Dus; rekt ie?
 
Laatst bewerkt:
Ik had gelezen dat de Air een beetje een vorm heeft voor mensen met een ei hoofd (ovaal). Dat kan het verklaren.
Ik heb nu altijd een drukplek op mn voorhoofd..dus ga zeker een keer naar zo'n Air kijken.
 
Ik heb de GT Air ongeveer 2 maanden geleden gekocht vanwege de uitstekende pasvorm. Blijkbaar heb ik het Shoei-Eihoofd wat nodig is voor de goede aansluiting. Vooralsnog heb ik nog niet het idee dat de voering opgerekt is. Het is wel een beetje lastig te beoordelen omdat ik toch regelmatig een rit maak en ik vrees dat sowiets misschien toch ongemerkt gaat door gewenning.
 
Ik rijd nu vier maanden bijna dagelijks met de GT-air. De helm zit nog het zelfde als op de eerste dag....
 
GT Air review van Revzilla:

Het beste van Schoei in ieder geval :) Erg fijne helm, als hij past. Neutraal ovaal formaat. Als je een smal gezicht hebt kan het zijn dat bijvoorbeeld een Shark Evoline beter past. Een Schoei past mij perfect, maar een Shark zat mij veel te strak op de wangen en jukbeenderen.

Maar een helm rijdt altijd in naar verloop van tijd. Als het goed voelt tijdens het rijden is er weinig aan de hand lijkt me. Liever iets te strak dan in 1 keer goed, zou ik zeggen. Anders zit hij straks gewoon te los.
 
Heb nu gtair nu precies 1 jaar geleden gekocht na een N85 nolan miskoop .
Ik kan niet anders zeggen de GT air bevalt super, kost wat meer dan de N85 maar is ook veel stiller en zit comfortabeler

Fons
 
Kan niet anders dan de anderen beamen, ik heb de mijne nu ruim een jaar en hij zit nog steeds erg goed. Hij ventileert iets minder dan m'n vorige, een Schuberth C3, dat wel.
 
Heb nu gtair nu precies 1 jaar geleden gekocht na een N85 nolan miskoop .
Ik kan niet anders zeggen de GT air bevalt super, kost wat meer dan de N85 maar is ook veel stiller en zit comfortabeler

Fons
Ik heb precies hetzelfde alleen had ik de Nolan N86. De GT-Air zit perfect op mijn hoofd. Kost wel wat meer maar je merkt het verschil echt wel. Ik heb helm nu iets van 1,5 maand maar kan nog niet zeggen of de voering oprekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan