Show hier je nieuwe gereedschap *VI*

Status
Niet open voor verdere reacties.

king-roy

MF veteraan
9 sep 2006
6.180
0
Noord Limboland Beringe.
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke
gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






scat_110982_a.jpg
17214.jpg
momentsleutel.jpg
Tafel%20gereedschap.jpg
 
Laatst bewerkt:
Was ik stiekem ook niet bang voor ;)
En dan zeg ik vanneh "voor ketting uitlijnsystemen, ga naar XXXX? En dan roep jij vanneh "huppeldepup nodig? Kijk dààr???? Hoeft niet hoor , maar google houdt daar wel van.. *D

Pas op met het toevoegen van zoveel producten, op een gegeven moment had ik migraine en kon ik de laatste 250 opnieuw doen vanwege debiele tikfouten enzo..
Prima! Ik ben nog niet zover (eerst wat andere zaken), maar kom er op terug!
 
Ik heb voor mn compressor een goede lucht reiniger/olier/reduceer van festo gekocht, maar bij ontvangen bleek het een MIDI uitvoering te zijn en niet de MINI die ik in gedachten had. De Midi zou niet misstaan op een mooie 100 liter tank.

reduceer is type lfr-d en olier is type loe-d

iemand hier interesse in dit puike stukje techniek voordat ik hem op marktplaats zet?
Ik wil er graag mijn kostprijs voor hebben, €35
De unit is trouwens NIEUW!
full
 
Ik heb zo'n oliefiltersleutel met een ketting van Teng Tools, heb nooit begrepen hoe dat ding gebruikt moet worden.... Kan iemand me dat uitleggen?

Die van de Lidl ziet er een stuk gebruiksvriendelijker uit :P

Die van mij kan je op een 1/2 ratel zetten en er dan dus een filter mee losdraaien. Ik heb er tot nu toe alleen filters mee in elkaar gedraait :P

full
 
Ik heb voor mn compressor een goede lucht reiniger/olier/reduceer van festo gekocht, maar bij ontvangen bleek het een MIDI uitvoering te zijn en niet de MINI die ik in gedachten had. De Midi zou niet misstaan op een mooie 100 liter tank.

reduceer is type lfr-d en olier is type loe-d

iemand hier interesse in dit puike stukje techniek voordat ik hem op marktplaats zet?
Ik wil er graag mijn kostprijs voor hebben, €35
De unit is trouwens NIEUW!
[afbeelding]


Deze zal zijn werk wel beter doen dan een klein exemplaar. Je kan hem ook van slangkoppelingen voorzien en alleen op de compressor zetten, als je hem echt nodig hebt.
Op mijn mobiele werkcompressor zet ik er zo ook alleen 1 tussen, als het nodig is.
 
Ik heb voor mn compressor een goede lucht reiniger/olier/reduceer van festo gekocht, maar bij ontvangen bleek het een MIDI uitvoering te zijn en niet de MINI die ik in gedachten had. De Midi zou niet misstaan op een mooie 100 liter tank.

reduceer is type lfr-d en olier is type loe-d

iemand hier interesse in dit puike stukje techniek voordat ik hem op marktplaats zet?
Ik wil er graag mijn kostprijs voor hebben, €35
De unit is trouwens NIEUW!
[afbeelding]

wil je naar belgie sturen eventueel en wat zou het kosten de mijne is defekt gegaan met verhuizing
 
Ik heb zo'n oliefiltersleutel met een ketting van Teng Tools, heb nooit begrepen hoe dat ding gebruikt moet worden.... Kan iemand me dat uitleggen?

Die van de Lidl ziet er een stuk gebruiksvriendelijker uit :P

Die van mij kan je op een 1/2 ratel zetten en er dan dus een filter mee losdraaien. Ik heb er tot nu toe alleen filters mee in elkaar gedraait :P

[afbeelding]
Dat lijkt me een wurgsysteem. Je zet er geen ratel op, maar een verlengstuk. Doordat de hevel om het filter kantelt trekt hij de ketting vast. Als het goed is kan je de ketting ook korter maken om een haakje.

Ik zie van die Lidl sleutel ook plaatjes dat ze er een Japanse dynamo mee blokkeren.
 
Dat lijkt me een wurgsysteem. Je zet er geen ratel op, maar een verlengstuk. Doordat de hevel om het filter kantelt trekt hij de ketting vast. Als het goed is kan je de ketting ook korter maken om een haakje.

Ik zie van die Lidl sleutel ook plaatjes dat ze er een Japanse dynamo mee blokkeren.

:N :N :N

Is een "opwindsysteem"
je doet de ketting om het oliefilter, met het stalen deel plat tegen de zijkant van het oliefilter.
daarna ga je ratelen totdat de ketting strak zit, en ratel je dan door, dan klemt hij steeds strakker om het filter, en op een gegeven moment komt het filter mee....( meestal draai je idd het hele filter in puin)

Ik heb zelf gewoon een overmaatse waterpomptang, daar kan ik bijna alle filters mee losdraaien.... Er zijn veel mensen die filters VEEL te strak draaien, en bij de meeste filters heb je maar een beperkte bewegingsvrijheid, en die klemsystemen moet je dan weer los maken, stukje verzetten, weer vastdraaien, weer een kleine slag maken, weer los enz enz...
 
:N :N :N

Is een "opwindsysteem"
je doet de ketting om het oliefilter, met het stalen deel plat tegen de zijkant van het oliefilter.
daarna ga je ratelen totdat de ketting strak zit, en ratel je dan door, dan klemt hij steeds strakker om het filter, en op een gegeven moment komt het filter mee....( meestal draai je idd het hele filter in puin)

Ik heb zelf gewoon een overmaatse waterpomptang, daar kan ik bijna alle filters mee losdraaien.... Er zijn veel mensen die filters VEEL te strak draaien, en bij de meeste filters heb je maar een beperkte bewegingsvrijheid, en die klemsystemen moet je dan weer los maken, stukje verzetten, weer vastdraaien, weer een kleine slag maken, weer los enz enz...


De ketting kan niet korter gemaakt worden, en mijn ervaring is inderdaad dat je het hele filter aan gort trekt.... Heb nooit echt begrepen hoe je dit ding nou op de juiste manier gebruikt. Blijft dus mooi in de la liggen. Heb nu een Husqvarna met een "intern" oliefilter en daarvoor draai ik gewoon het kapje eraf met een dop ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan