Show hier je nieuwe gereedschap "VIII" :Schoonmoeder Rules

Status
Niet open voor verdere reacties.

king-roy

MF veteraan
9 sep 2006
6.180
0
Noord Limboland Beringe.
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:







screwdriver-and-wrench-icon-hi.png

d25314k.jpg

gereedschap.gif
 
Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk net zoiets als "waarom mag ik niet timmeren met een schuifmaat". Een momentsleutel = meetgereedschap ;) Een momentsleutel is om zaken vast te zetten. Omschakelen kan (zoals zeroground al vermelde) om iets met een linkse draad vast te draaien.

Alle energie die je zet door linksom er op te gaan hangen of er aan te sjorren gaat in eerste instantie door het meet-mechaniek bij de kop van de sleutel, daarna pas door die stevige buis aan de buitenkant van de sleutel.

Logischerwijs is het niet goed voor de sleutel, want bij het losdraaien van een bout komt veel meer "lompe" kracht met hogere pieken in koppel kijken dan bij het vast zetten.

- Stahlwille momentsleutels mag je trouwens wel gebruiken om zaken los te trekken, alleen raden ze het toch af. (je houdt echter wel de garantie als je hem op die manier sloopt).

Dus het kan best, zeker als je ver beneden het max. koppel van de sleutel blijft. Maar goed is het niet en het is ook gewoon veel minder hanteerbaar dan een ratel of wringijzer.
aah links draad, had ik even niet aan gedacht.
duidelijk :)
 
21 inch.
Tenzij je aparte custom wielen verwacht.

De motorfiets adapter zijn eigenlijk verhogers, om naaf/pulley/remschijf van het blad van de machine af te houden.Dat is gewoon één grote luchtcilinder.

Hoe groter je compressor, hoe langer de afdrukker maximale capaciteit blijft behouden.

Je kunt beginnen met een gamma compressor. Dikke kans dat die aanslaat, maar je drukt toch maar een keer of 5/6.

Mocht het je tegenvallen of irriteren, dan zoek je een aardige compressor van 100 liter er bij. Altijd handig :Y

Ah oke, ja ik weet niet hoeveel lucht zo'n ding verbruikt zeg maar. NIet dat hij helemaal niet op druk komt.

Top, ga ik weer ff neuzen/twijfelen over wat ik nu wel of niet zal kopen :P
Stel ik wil de compressor op zolder zetten en een leiding naar de werkplek laten lopen, heeft dat nog invloed op wat voor compressor ik beter kan kopen?
 
Ah oke, ja ik weet niet hoeveel lucht zo'n ding verbruikt zeg maar. NIet dat hij helemaal niet op druk komt.

Top, ga ik weer ff neuzen/twijfelen over wat ik nu wel of niet zal kopen :P
Stel ik wil de compressor op zolder zetten en een leiding naar de werkplek laten lopen, heeft dat nog invloed op wat voor compressor ik beter kan kopen?

De luchtcilinder heeft wel een aardig verbruik.

Maar locatie van de compressor ten opzichte van de werkplaats moet niet uit maken, als de leiding maar van de juiste diameter is.
 
Donderdagavond bij CB-Sacco besteld en deze ochtend het pakje al mogen ontvangen!
dremel accessoireset, inbus doppenset, 3/8" doppenset, momentsleuteltje voor de fijnere mechaniek (1/4", 5-25 Nm), klepverentang, zelf vulkaniserende tape, vijlenset, slagbitjes en setje krimpkous!
edit: hopelijk nu met afbeelding :)
[afbeelding]

Ik heb exact dezelfde momentsleutel alleen dan van het merk Teng Tools. Worden die dingen ook in private label geproduceerd?? Sacco wat zeg jij er over??
 
De luchtcilinder heeft wel een aardig verbruik.

Maar locatie van de compressor ten opzichte van de werkplaats moet niet uit maken, als de leiding maar van de juiste diameter is.
Ik heb de ervaring dat leidingwerk je compressor juist ten goede komt. vergroot in feite de inhoud van je compressor!

dusseh, leg nog effe een paar lussen vanaf je zolder naar kruipruimte en weer terug :+
 
De luchtcilinder heeft wel een aardig verbruik.

Maar locatie van de compressor ten opzichte van de werkplaats moet niet uit maken, als de leiding maar van de juiste diameter is.

Dus beter slag groter dan el cheapo prutsding?

Check.

Ik heb de ervaring dat leidingwerk je compressor juist ten goede komt. vergroot in feite de inhoud van je compressor!

dusseh, leg nog effe een paar lussen vanaf je zolder naar kruipruimte en weer terug :+

Nou, meer als 4m zal het niet zijn kan me niet voorstellen dat daar zoveel lucht in zal zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan