Show hier je nieuwe gereedschap "VIII" :Schoonmoeder Rules

Status
Niet open voor verdere reacties.

king-roy

MF veteraan
9 sep 2006
6.180
0
Noord Limboland Beringe.
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:







screwdriver-and-wrench-icon-hi.png

d25314k.jpg

gereedschap.gif
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is er verschil mogelijk, maar of dat hier het geval is durf ik te betwisten. Maar, dan wordt het een zelfde discussie als bij het olie verhaal. Iets wat ik a waste of time vind.

(prijs en kwaliteit zijn niet per definitie evenredig aan elkaar)
 
"Wij van WC-eend.."

:X

De goedkopere blauwe koffertjes kan ik ook leveren hoor, dus dat gaat niet op ;) .

Trouwens, kwestie van huiswerk doen. Van een aantal Greenline koffers is er ook een z.g "Actieline" versie verkrijgbaar. Als je Google hebt zoek je ze zo op incl. de prijsverschillen. Denk je echt dat Mannesmann iedereen extra laat betalen voor een groene koffer, of zou er een reden zijn dat geen enkele echte vakhandel die blauwe verkoopt?

Weesch kritisch! En dat gaat 2 kanten op.
 
Nou verschillen zal het wel degelijk want metaal bewerken zodat het meer kracht kan hebben kost gewoon meer tijd/geld/techniek enz. Kijken jullie nooit "How do they do it?" :P

tussen die twee sets?
de officiele van mannesmann greenline kost ook slechts 99 euro:
http://www.amazon.de/Mannesmann-M98...PF4Y/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1363692950&sr=8-1

Voor de hobby sleutelaar meer dan genoeg. Bovendien kan het ook zo zijn dat mannesman later zelf ook in prijs/aanzien omhoog gaat als ze opeens bekend zijn. Zie je wel vaker gebeuren.
 
Sinds 1977 het best verkochte hobby gereedschap in Duitsland... ;)


Maar ik hou me er verder wel buiten, anders heb ik weer zo'n discussie aan mijn broek, met allerlei Ebayers en Praxisgangers die denken de wijsheid in pacht te hebben.
Hoe bedoel je? Dat mannesman geen goed spul heeft?
Ach goed gereedschap is idd het halve werk maar tenzij je intensief gebruik maakt van het spul is het niet nodig.

Als ik zie wat ons makita en bosch blauw spul te lijden heeft dan merk je het verschil echt wel in kwaliteit. Die makita is tot 6 meter vallen op steen bij ons getest :')

Laatst nog een klemmende deur gefixed...met beitels van nooitgedagt :P
 
Hoe bedoel je? Dat mannesman geen goed spul heeft?
Ach goed gereedschap is idd het halve werk maar tenzij je intensief gebruik maakt van het spul is het niet nodig.

Als ik zie wat ons makita en bosch blauw spul te lijden heeft dan merk je het verschil echt wel in kwaliteit. Die makita is tot 6 meter vallen op steen bij ons getest :')

Laatst nog een klemmende deur gefixed...met beitels van nooitgedagt :P

Voor de hobby hoeft niet te zijn; slecht.

Slecht gereedschap is er zat. Kijk maar eens bij de Aldi.

En veel merken hebben inmiddels meerdere 'lijnen'. Zo weet de leek niet meer of nou het goede spul voor een leuke prijs is gekocht, of dat er eigenlijk teveel voor een merknaam is betaald.
 
Hoe bedoel je? Dat mannesman geen goed spul heeft?
Ach goed gereedschap is idd het halve werk maar tenzij je intensief gebruik maakt van het spul is het niet nodig.

Als ik zie wat ons makita en bosch blauw spul te lijden heeft dan merk je het verschil echt wel in kwaliteit. Die makita is tot 6 meter vallen op steen bij ons getest :')

Laatst nog een klemmende deur gefixed...met beitels van nooitgedagt :P

In tegendeel, ze maken producten met een hele hoge prijs/kwaliteit verhouding en zijn daarom al 35 jaar het best verkochte hobbymerk in Duitsland ("hobby", omdat je het natuurlijk niet kan vergelijken met Stahlwille o.i.d).
 
Laatst bewerkt:
Ik had laatst al gepost dat één van mijn 14,4v 3,0ah Makita accu's kapot is.
Toevallig heeft Makita op het moment een actie dat je een gratis accu krijgt bij een kale body.
Dus (eindelijk) een fatsoenlijke decoupeerzaag aangeschaft *O*

full
 
Ik had laatst al gepost dat één van mijn 14,4v 3,0ah Makita accu's kapot is.
Toevallig heeft Makita op het moment een actie dat je een gratis accu krijgt bij een kale body.
Dus (eindelijk) een fatsoenlijke decoupeerzaag aangeschaft *O*

[afbeelding]

Goed spul, wij hebben de lxt 18v serie.
Alleen merk je wel dat vooral de zagen kracht te kort hebben als je van dik hout gaat zagen :p

Paar maanden terug de recipro zaag van makita op 220 gekocht, dat is pas een ideale zaag })
 
Heb ik ook, kan je lekker zwaar mee doorgaan :9

Helemaal wild word ik van onze stihl benzine kettingzaag.
Het is een kleine met slechts 30 cm blad maar hij gaat echt overal doorheen.
van weekend dennen van 15 hoog omgehaald. stamdikte 25 cm, wat een mooi werk is dat.
Vind dat gewoon ontspannend werk :')

net bij de aldi momentsleutel en de krik gehaald :)
 
Helemaal wild word ik van onze stihl benzine kettingzaag.
Het is een kleine met slechts 30 cm blad maar hij gaat echt overal doorheen.
van weekend dennen van 15 hoog omgehaald. stamdikte 25 cm, wat een mooi werk is dat.
Vind dat gewoon ontspannend werk :')

net bij de aldi momentsleutel en de krik gehaald :)

Die momentsleutel moet ik me ook nog halen.. zag hem in de folder staan. VAn het weekend maar eens kijken..
 
Helemaal wild word ik van onze stihl benzine kettingzaag.
Het is een kleine met slechts 30 cm blad maar hij gaat echt overal doorheen.
van weekend dennen van 15 hoog omgehaald. stamdikte 25 cm, wat een mooi werk is dat.
Vind dat gewoon ontspannend werk :')

net bij de aldi momentsleutel en de krik gehaald :)


stihl :}

laatst met een stihl met 90cm blad gezaagd }) machtig spul om mee te werken en zit ook praktisch in elkaar om aan te sleutelen.
 
stihl :}

laatst met een stihl met 90cm blad gezaagd }) machtig spul om mee te werken en zit ook praktisch in elkaar om aan te sleutelen.


Inderdaad Stihl, fijn spul om mee te werken. Tijdje geleden met een kettingzaag van het merk Dolmar gewerkt. Had zelf nog maar weinig van het merk gehoord maar ik moet zeggen dat dat spul ook heel mooi in elkaar steekt. Wellicht leuk om ook even mee te nemen als je op zoek bent naar "tuingereedschap".

Heb geen aandelen in het desbetreffende merk

Edit: Oh het is inderdaad in 1991 overgenomen door Makita.
Daarnaast ben ik een behoorlijke barbaar blijkbaar aangezien de eerste kettingzaag zelfs door Dolmar is ontwikkeld en geproduceerd :')
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Stihl, fijn spul om mee te werken. Tijdje geleden met een kettingzaag van het merk Dolmar gewerkt. Had zelf nog maar weinig van het merk gehoord maar ik moet zeggen dat dat spul ook heel mooi in elkaar steekt. Wellicht leuk om ook even mee te nemen als je op zoek bent naar "tuingereedschap".

Heb geen aandelen in het desbetreffende merk

Edit: Oh het is inderdaad in 1991 overgenomen door Makita.
Daarnaast ben ik een behoorlijke barbaar blijkbaar aangezien de eerste kettingzaag zelfs door Dolmar is ontwikkeld en geproduceerd :')


dolmar schijnt in het verleden behoorlijk groot in de kettingzagenwereld geweest te zijn.
tegenwoordig is het vooral stihl en husqvarna wat de klok slaat.
 
Heeft er iemand ervaring met het volgende lasapparaat? klik. Ik wou eerst voor de contiweld MIG150 C gaan (klik)maar ben na wat zoeken op de youli MIG250AI uitgekomen. Ik weet dat het chinees is en dat Contiweld oorspronkelijk Nederlands is? Het voornaamste verschil is dat de youli met een IGBT inverter werkt (en dus een 4 keer grotere inschakelfactor heeft bij 120A) terwijl de MIG150 C met een ouderwetse transfo (koper gewikkeld) werkt. En dan ook de prijs natuurlijk...
Foto van het loopwerk van de youli:
GroteFoto-FODMMP37.jpg

Het is zeker niet om elke week mee te lassen, eerder 1 keer om de 2 maand wat kleine dingen zoals bijvoorbeeld een frame om een jerrycan in te hangen, homemade gereedschap,... Wat is volgens jullie wijsheid gezien vanuit mijn situatie?
Alvast bedank en mvg, Raf

edit: een ander verschil is dat de uitgangsstroom bij de youli traploos instelbaar is terwijl dit bij de Contiweld verdeelt is in 4 standen. Als je de foto van de youli ziet en deze vergelijkt met de Contiweld dan zie je natuurlijk ook direct dat de contiweld veel robuuster in elkaar zit, maar aangezien ik redelijk veel zorg draag voor mijn gereedschap en het ook niet in slechte/onvoordelige omstandigheden zal moeten functioneren vormt dit niet direct een probleem dacht ik?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan