Shuberth C3 met oordopjes = PIJN

bavariaboy

MF'er
22 nov 2005
205
0
Ik heb vorige week oordopjes op maat opgehaald.

Moet nog wel een beetje wennen er aan, maar als ik m'n C3 opzet dat gaan ze echt enorm pijn doen.

Ik heb een SRC communicatie kraag in m'n helm, maakt dat nog uit?

Zijn er aanpassingen te doen aan de C3 om oordopjes in te kunnen doen?

Wie heeft ervaring met een C3+SRC + oordopjes?
 
Is het niet zo dat de uitsteeksels aan je oordoppen te ver uitsteken waardoor de voering van je helm op de doppen drukt? Dit kan inderdaad pijnlijk worden.
Maar in dat geval zou ik kijken of er iets aan te passen is aan de oordoppen.
 
Ik heb met mijn C3 dagelijks gereden met gewone in-ear dopjes van mijn MP3 speler en eigenlijk nog nooit geen last gehad.

Heb je de dopjes al met een andere helm geprobeerd? want het lijkt me meer een probleem van de dopjes dan de helm.
 
Ik heb de customs van Pluggerz waar ze een geel filter in hebben gezet (voor degene die de kleurtjes kennen)
 
Ik heb dit ook gehad, helm gekocht zonder te passen met oordopjes in.
Gevolg was dat ik best zere oren kreeg, alsof ik een paar uur lang met het lessers oortje in had gereden.

Kreeg als advies om het schuim een tijdje in te masseren op de plekken waar je oren zitten.
Het hielp wel wat, maar nog niet voldoende.
Het heeft best een tijdje geduurd, maar ik heb nergens last meer van.

Tanden op elkaar en doorbijten dus! })
En rustig aan de oordop eruit halen als je helm af is, je oren zijn dan best gevoelig :z
 
@Zeeuwmeeuw: Tis niet dat ik het niet wens te verklappen, je mag alles van me weten (behalve die ene code dus...)

Maar, ik was ff 3 uurtjes sporten.
Dadelijk ga ik ook nog een uur of 8 slapen, dus dan zal ik weer ff niet direct reageren, haha
:+

Maar alle gekheid op een stokkie...
Mijn oordopjes hebben geen hard handvatje, daar hadden ze het juist over dat je dat niet wilt in de helm.

De pijn is na een tijdje echt ondraaglijk, als me dat geen gehoorbeschadiging oplevert weet ik het ook niet meer.
 
Wil je eens een foto maken van je oor vanaf de voorkant met de oordopjes in.
Dan kunnen we zien wat er uitsteekt.
(een blik in de spiegel zou genoeg moeten zijn voor jezelf)
 
1. Heeft de fabrikant niet verteld dat het kan zijn dat je aan de doppen moet 'wennen' en de tijd van dragen in het begin langzaam moet opbouwen? (zo staat het wel in het boekje van Alpine)
2. Door de druk van je helm kan het zijn dat je hoorgang iets vervormt.
3. Als het met een paar weken (van een uurtje naar steeds langer indoen) niet beter wordt terug gaan en opnieuw laten aanmeten.
 
Ik heb zelf ook een C3 met SRC kraag en draag daarbij altijd m'n Etymotic oordopjes.
Totaal geen last. Je zou bij wijze van proef de dopjes een tijdje in kunnen doen zonder
helm. Kijken of dat ook irritatie oplevert, als dat zo is gewoon terug gaan.

Bij m'n doppen die ik gebruik bij concerten e.d. gewoon gedaan toen de linker niet lekker zat, gewoon nieuwe gieting en nieuwe voor gemaakt.
 
Ik heb ook een C3 met Pluggerz, nergens last van. Mijn vorige waren zacht, dat was ook prima, daarvoor had ik ook harde die gingen wel eens irriteren na een tijd.
De vraag is heb je ook last als je de doppen in hebt, zonder helm, na een tijdje dus.
Of zitten je speakers misschien niet helemaal lekker in je helm, zodat ze tegen je oorschelp aandrukken en dan de vorm van je gehoorgang wat anders maken dan toen de doppen werden aangemeten?
 
Ik heb de oordopjes nou een week lang elke dag 2 keer een tijdje ('s ochtends en 's avonds) in gedaan om te wennen...

Ook ben ik mij de dealer langs geweest om over de helm te babbelen en we zijn tot de conclusie gekomen dat die speakers verplaatst moesten worden.

Dit weekend ben ik naar Luxemburg geweest en heb ik het getest.

De gewenning en aanpassing bij elkaar heeft VEEL effect gehad, maar nog steeds krijg ik na een tijdje pijn.
Ook merkte in nog dat ik op dag 2 eerder pijn kreeg en op dag 3 nog eerder.

een avond en un nachtje lijkt niet genoeg te zijn om helemaal tot rust te komen.
 
Heb 2 helmen, een schuberth s1 pro, en een arai tour-x, bij de s1 geen probleem, bij de arai is het na een uurtje te pijnlijk om nog door te rijden..
 
Kan ook zijn dat je dopjes niet helemaal kloppen. Paar maanden terug mijn setje gekregen, waarvan één van de doppen al standaard pijn in m'n oor deed zonder helm. Opnieuw laten maken, geen centje pijn.
 
@Monomuis, Daar begin ik wel aan te denken...

Vandaag nog ff m'n oren laten rusten en dan morgen of overmorgen die dopjes eens een dag inhouden zonder helm.

De eerste tijd krijg je toch alleen maar te horen dat je nog moet wennen...

Bij Motoport Veldhoven zijn ze hierover trouwens ook niet echt klantvriendelijk...

De helm is zoals ie is, niks aan te doen...
Had je de oordopjes maar moeten laten maken bij de kerel waar wij zaken mee doen
Zelfs het verplaatsen van de speakers kwamen ze zelf niet op...
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook op maat gemaakte dopjes onder mijn c3 en ook een comm kraag erop..
Nergens last van eigenlijk, wellicht heb je de luidsprekers van de kraag niet goed in de uitsparingen gedaan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan