Sidi Strada Tepor Laarzen

Ik heb ze inmiddels alweer een tijdje (2 jaar geleden op de beurs gekocht) en ze bevallen nog steeds erg goed. Ik heb al vaker bij pleuris weer gereden en tot nu toe hebben ze niet doorgelekt. En sja, mij zitten ze gewoon erg goed... mmmm. Wellicht heb ik meer een vrouwelijke voet gezien de gemiddelde Sidi Strada Tepor eigenaar in dit topic O-)

maar euhh ik kan niet anders zeggen dan:

GOEDE KOOP :+

Nou ik heb ze ook gehad, maar puur omdat ik andere sportievere als deze niet dicht kreeg!! Hele hoge wreef vandaar, en deze paste me goed, zat ook erg lekker.
Enige waar ik me heel erg om verbaasde is dat bij mij ongeval deze laars op twee plekken is gaan scheuren en een gat aan de zijkant is ontstaan, verwacht niet dat dat mag van een motorlaars. Met als gevolg een enkel die 3 maal zo dik is! ;(
 
Ik rijd al 2 jaar met Sidi Vertebra's en die zitten als gegoten. In het begin zijn ze wat strak, maar na verloop van tijd zitten ze perfect naar je voeten. Inmiddels zijn ze niet waterdicht meer, maar dat komt omdat ik niet op tijd de toesliders heb vervangen ;)
 
Hallo!

Ik heb vorige week Sidi Strada Tepor Evo motorlaarzen gekocht, maat 45. Dat is ook mijn schoenmaat. Nu heb ik van horen zeggen dat je deze motorlaarzen eigenlijk 1 maat groter moet kopen, maar die ik nu heb zitten lekker (ietwat strak, maar ik neem aan dat dat nog wel verdwijnt) en maat 46 vond ik bij het passen toch wat ruim. Adviseren jullie mij maat 45 gewoon te houden of voor de nogal ruime 46 te gaan? Ik had geen dunne, maar gewone sportsokken aan. Alvast bedankt!

Groeten,
Frits
 
Ik heb vorige week Sidi Strada Tepor Evo motorlaarzen gekocht, maat 45. Dat is ook mijn schoenmaat. Nu heb ik van horen zeggen dat je deze motorlaarzen eigenlijk 1 maat groter moet kopen, maar die ik nu heb zitten lekker (ietwat strak, maar ik neem aan dat dat nog wel verdwijnt) en maat 46 vond ik bij het passen toch wat ruim. Adviseren jullie mij maat 45 gewoon te houden of voor de nogal ruime 46 te gaan? Ik had geen dunne, maar gewone sportsokken aan. Alvast bedankt!
Dat doe je netjes... Ik heb ze ook een keer gepast in mijn schoenmaat (ook 45), en ik kwam er dus met geen mogelijkheid in. De verkoper vertelde me dat veel mensen bij Sidi's twee maten boven hun eigenlijke schoenmaat moeten gaan zitten om ze een beetje te passen. Aangezien ik ook nog eens vrij brede voeten heb zullen ze voor mij waarschijnlijk altijd te smal blijven.

Of je ze nog een maatje groter zou moeten nemen hangt ervan af wanneer je ermee rijdt... Als je ze ook in de winter draagt kan het wel eens handig zijn om nog wat ruimte over te hebben voor een (extra) paar dikke (thermo)sokken, maar dat is een afweging die je zelf zult moeten maken.
 
Waarom in 2 topics vragen?

Trouwens, mijn Sidi's Vertigo Tepor gaan weer terug, zijn na 3 maanden niet meer waterdicht (en deze waren als garantie omdat de Vertebra Tepor ook na 3 maanden niet meer waterdicht waren).
 
Waarom 2x? Is mijn eerste post. Vond die andere thread er meer op aansluiten, maar toen had ik hem al geplaatst in deze.

Maareh, bedankt voor de snelle reacties! Ik heb denk ik wel een smalle voet waardoor 45 past en misschien adviseren de meeste verkopers 1 maat groter voor mensen met eigenlijk brede voeten.. Maar ruimte over houden voor rijden in de winter? Rijd je dan niet bijna het hele jaar met te grote laarzen? Ik mag binnenkort op voor mijn AVD, vandaar mijn vragen. Ze moeten toch ook weer niet te ruim zitten?
 
Maar ruimte over houden voor rijden in de winter? Rijd je dan niet bijna het hele jaar met te grote laarzen? Ik mag binnenkort op voor mijn AVD, vandaar mijn vragen. Ze moeten toch ook weer niet te ruim zitten?
Inderdaad, dat ook weer niet. Daarom moet je je dus afvragen: ga ik ze ook dragen als het wat kouder is? Zo ja, kan ik er dan nog dikkere sokken in aan, of moeten ze dan groter zijn? En heb ik het er dan voor over om de rest van het jaar met iets te grote laarzen rond te rijden?
 
Ik heb ze een tijdje geleden ook gekocht, de hele pasgeschiedenis vindt je ook in dit topic terug dus:

enkele vraagjes ivm SIDI's

Bedankt voor de link. Heb het gelezen. Ik denk dat ik dan de uitzondering op de regel ben, want ik kom er gewoon in. Kan er zelfs met skisokken in, maar dat zit ietwat krap. Verder begrijp ik dat ze nog ietsje ruimer gaan zitten na verloop van tijd, dus denk dat ik ze gewoon houd. En ruimte voor eventuele dikkere thermosokken tijdens de winter? Die is er denk ik wel, maareh, hebben we dan nog winters in Nederland ;) ? Zaterdag heb ik weer een les en dan gaan we ze eens even testen! Groeten!
 
hoihoi, heb strada tepor evo gekocht in maart 06 maar in nov 06 teruggestuurd naar Sidi. niet meer waterdicht :? wel netjes. gewoon nieuwe teruggekregen!
heb echter ander type motor en ga ze inruilen (SERVICE van Goedhart motoren!) voor (toch) leren en met goretex/ weet ik zeker dat het goed is namelijk.
de tepors waren wel fijne laarzen voor de motor, om te lopen wat raar omdat er een versteviging in de zool zit die hem een 'randje' geeft in het midden waardoor het wat wiebelig loopt .
en inderdaad; de neus steekt over de zool. met als gevolg: je knielt bij de motor, oliepeilen bijvoorbeeld, en je neus slijt af@ en het is van dat kunstleer, normaal prima spul, droogt snel, is slijtvast, maar toch niet zo als leer. gek. zelfde (lorica) zijn mijn mountainbikeschoenen van gemaakt, en die zijn me toch sterk!

denk dat ik oxtar ga kopen.
heb wel smalle lage platvoeten .... hoop dat het gaat passen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan