Het zal wel per motor verschillen, maar ik ben zeeman en mijn accu hangt nooit aan de druppellader.Een maand niet ( of zeer korte ritjes) rijden is te lang tegenwoordig. De accu loopt dan langzaam leeg doordat er toch nog wat elektronica aan hangt.
Klopt dat verschilt enorm. Staat bij mij zelfs in instruktieboekje dat na 28 dagen een lange rit moet worden gedaan of aan een geschikte lader moet worden gehangen.Het zal wel per motor verschillen, maar ik ben zeeman en mijn accu hangt nooit aan de druppellader.
Het zal wel per motor verschillen, maar ik ben zeeman en mijn accu hangt nooit aan de druppellader.
Dan zou ik met de multimeter ook meteen het laadsysteem en de verbruikers eens nalopen.Dat is mijn punt.
In 15 jaar tijd heb ik nog nooit laders of andere toestanden gebruikt, de accu van mijn vorige bike (Thundercat) ging 11 jaar mee, ik rij eigenlijk het hele jaar. Begin dit jaar kwam ik er na een winterrit in de Eiffel achter dat mijn accu naar de knoppen was en heb hem toen vervangen, en dan nu al leeg na 1 maandje?
Ik heb een additionele USB lader laten monteren, ik zal dat ding eens afkoppelen en kijken of het probleem dan weg is. Maar als ik roep toch niks geks als ik vind dat een GSA makkelijk een maandje stil kan staan? (staat beneden in de garage, daar heeft het dit jaar nog niet gevroren).
Ik probeer mee te denken: als ik een multimeter pak en ik meet een amperage terwijl de fiets uit staat, betekend dat dan dat ik een ongewenste verbruiker heb? Of loopt er altijd een minimale stroom?
Ha luitjes,
Ik wilde gisteren even de fiets pakken voor boodschappen en tot mijn verbazing startte hij niet, accu leeg. Nu heb ik hem aan de lader gegooid (die inderdaad meldde dat hij leeg is) maar toch vraag ik me dan af:
- Die accu is hagelnieuw, dit voorjaar gekocht
- Type is AGM
- Motor is BMW GSA
- Ik heb afgelopen maand weinig gereden
Hoe kan het zijn dat hij nu al leeg is? Ik heb in 15 jaar tijd nog nooit een lege accu gehad, en nu bekruipt mij dus het gevoel dat die accu niet in orde is omdat hij hagelnieuw is.
Dat is een broodje aap verhaal. Met de geringe stroom van zo'n buck converter duurt het minstens 6 maanden voordat het de accu half leeg heeft getrokken.Niemand denkt aan die nieuw geïnstalleerde usb lader?
Is gewoon een omvormer die altijd een stroom trekt, ook bij geen gebruik.
Nou, mijn ervaring is anders.Dat is een broodje aap verhaal. Met de geringe stroom van zo'n buck converter duurt het minstens 6 maanden voordat het de accu half leeg heeft getrokken.
Bij de Action koop je een druppellader voor € 12.95. Daar zit een snoertje bij met twee oogjes en aan de andere kant een connectortje. Dat beun je aan de accu en je hoeft verder nooit meer van alles weghalen om bij de accu te komen. Lader aansluiten, stekker in het stopcontact en hij gaat nooit meer ontladen.
Ik heb een klassieke auto aan zo'n ladertje hangen, accu is negen jaar oud en elke keer na een paar maanden is het starten en lopen. En twee motoren hangne continu aan zo'n ladertje, welke ook nog heel goed uit de testen komt, voor geen 13 euro.
Dan is er toch echt iets mis geweest met je usb ladertje. Het ledje dat er in zit gebruikt veel meer dan de schakeling zelfNou, mijn ervaring is anders.
Ik moet er wel bij zeggen dat het zo'n usb ding was die je in de sigarettenaansteker plugt.
In een week tijd was er al een volt of 0,3-0,4 verdwenen, en ja de accu was in prima conditie.
helaas geen broodje aap verhaal.Dat is een broodje aap verhaal. Met de geringe stroom van zo'n buck converter duurt het minstens 6 maanden voordat het de accu half leeg heeft getrokken.
Kan, de meeste van die meuk komt uit china, ondanks dat je het bij een elektronica shop koopt.Dan is er toch echt iets mis geweest met je usb ladertje. Het ledje dat er in zit gebruikt veel meer dan de schakeling zelf
Die chinesen gebruiken dezelfde componenten als ieder ander land.Kan, de meeste van die meuk komt uit china, ondanks dat je het bij een elektronica shop koopt.
Op mijn huidige fiets heb ik hem aangesloten via 1 stadslichtstekker. ( ik heb 2 koplampen met 2 stadslichten)