Hoi heeft iemand ervaring met de m90 slaapzakken van defensie? Of andere goede slaapzakken voor op de motor.
Afgelopen september een rondje gereden door zweden met mijn nieuw aangeschafte slaapzak van mammut.
Begonnen in Trelleborg en oost omhoog tot lapland en west terug.
De slaapzak is de kompakt MTI spring. Die zou een comfort bereik hebben tot 5 graden.
In de praktijk blijkt dat je rond die temperaturen ligt te rillen in bed.
Het werd in noord Zweden ongeveer een paar graden buiten snachts, en in de slaapzak was het echt stervenskoud, zelfs met alle kleren aan incl muts.
In trelleborg ging het nog wel, maar hoe noordelijker ik kwam, hoe meer kleding ik moest aanhouden.
Thv jokmokk kon ik gelukkig van mijn neef een extra slaapzak lenen. Dus vanaf daar in 2(!) slaapzakken gelegen.
Ook nog eens mummy modellen, dus niet te veel draaien als je niet wilt dat de openingen van elkaar wegdraaien
Nu kan ik deze mammut wel voor de zomer plus aangrenzende maanden in lente/herfst gebruiken.
Maar voor temperaturen van 5 en lager zoek ik dus toch echt wat anders.
Ik ben niet van plan in -20 te gaan rijden maar het mag deze keer wel wat warmer. Openritsen kan altijd toch?
Heb een paar jaar terug tijdens carnaval een defensie slaapzak geleend, volgens mij een m90. Echt bijzonder warm en comfortabel.
Heerlijk.
Maar nu schijnt de M90 bijzonder zwaar en groot te zijn (5 kg en ingepakt nog steeds zo groot als een krat bier?).
Ik ben overgestapt van xrv750 naar crf250l vanwege het gewicht. Motor is ook wat kleiner en heb dus ook niet onbeperkte ruimte.
Hoe zit dat met de M90 KLU, die zou lichter zijn.. is die nog wel warm dan?
Ben over het algemeen groot voorstander van materiaal van defensie ivm kwaliteit, beshcikbaarheid en betaalbaarheid.
Dus hoor graag jullie mening over de m90 slaapzakken (met m90 klu in bijzonder) of alternatieven.
Ben dus op zoek naar een goed compromis, echt voor op de motor dus.
Afgelopen september een rondje gereden door zweden met mijn nieuw aangeschafte slaapzak van mammut.
Begonnen in Trelleborg en oost omhoog tot lapland en west terug.
De slaapzak is de kompakt MTI spring. Die zou een comfort bereik hebben tot 5 graden.
In de praktijk blijkt dat je rond die temperaturen ligt te rillen in bed.
Het werd in noord Zweden ongeveer een paar graden buiten snachts, en in de slaapzak was het echt stervenskoud, zelfs met alle kleren aan incl muts.
In trelleborg ging het nog wel, maar hoe noordelijker ik kwam, hoe meer kleding ik moest aanhouden.
Thv jokmokk kon ik gelukkig van mijn neef een extra slaapzak lenen. Dus vanaf daar in 2(!) slaapzakken gelegen.
Ook nog eens mummy modellen, dus niet te veel draaien als je niet wilt dat de openingen van elkaar wegdraaien
Nu kan ik deze mammut wel voor de zomer plus aangrenzende maanden in lente/herfst gebruiken.
Maar voor temperaturen van 5 en lager zoek ik dus toch echt wat anders.
Ik ben niet van plan in -20 te gaan rijden maar het mag deze keer wel wat warmer. Openritsen kan altijd toch?
Heb een paar jaar terug tijdens carnaval een defensie slaapzak geleend, volgens mij een m90. Echt bijzonder warm en comfortabel.
Heerlijk.
Maar nu schijnt de M90 bijzonder zwaar en groot te zijn (5 kg en ingepakt nog steeds zo groot als een krat bier?).
Ik ben overgestapt van xrv750 naar crf250l vanwege het gewicht. Motor is ook wat kleiner en heb dus ook niet onbeperkte ruimte.
Hoe zit dat met de M90 KLU, die zou lichter zijn.. is die nog wel warm dan?
Ben over het algemeen groot voorstander van materiaal van defensie ivm kwaliteit, beshcikbaarheid en betaalbaarheid.
Dus hoor graag jullie mening over de m90 slaapzakken (met m90 klu in bijzonder) of alternatieven.
Ben dus op zoek naar een goed compromis, echt voor op de motor dus.