Gpzje
Die hard MF'er
Motorvrienden !
Ik heb een probleempje met mijn Gsx600F uit 1995.
Hij loopt prima, gelijkmatig, niets op aan te merken.
Het enige probleem is dat hij slecht start als de motor koud is of gewoon een paar uur stil heeft gestaan.
De startmotor draait gewoon, maar hij slaat gewoon niet aan.
Het duurt lang en plotseling slaat hij aan en dan loopt hij perfect.
De choke werkt ook, daar is niets op aan te merken.
Als de motor maar een tijdje heeft gelopen, start de motor meteen weer zonder problemen.
De accu die erin zit is van het merk Yuasa en werkt ook prima.
Er zijn 4 nieuwe bougies in de motor gezet van het merk Denso, X27EPR-ZU9 PLATINUM U-GROEF
Verder zijn de bougie kabels ingekort voor een betere verbinding.
Ook zijn de bobines nagemeten en die zijn goed.
De compressie van de cilinders is gemeten en die is ook goed:
-Cilinder 1 : 8.7 bar
-Cilinder 2 : 8.4 bar
-Cilinder 3 : 8.1 bar
-Cilinder 4 : 9.0 bar
Edoch, start de motor nog niet zoals het hoort....
Heeft iemand van jullie enig idee waar het aan kan liggen ? Misschien ervaring mee?
Heeft het zin om de motor op een testbank te zetten?
Kunnen de techneuten door een test op de testbank zien wat er aan de hand is bij de start ?
Is dat duur zo'n test op zo'n bank ?
Waar laten jullie dat doen ?
Oke, een hoop vragen ik weet het....
Alvast bedankt voor de moeite!
Ik heb een probleempje met mijn Gsx600F uit 1995.
Hij loopt prima, gelijkmatig, niets op aan te merken.
Het enige probleem is dat hij slecht start als de motor koud is of gewoon een paar uur stil heeft gestaan.
De startmotor draait gewoon, maar hij slaat gewoon niet aan.
Het duurt lang en plotseling slaat hij aan en dan loopt hij perfect.
De choke werkt ook, daar is niets op aan te merken.
Als de motor maar een tijdje heeft gelopen, start de motor meteen weer zonder problemen.
De accu die erin zit is van het merk Yuasa en werkt ook prima.
Er zijn 4 nieuwe bougies in de motor gezet van het merk Denso, X27EPR-ZU9 PLATINUM U-GROEF
Verder zijn de bougie kabels ingekort voor een betere verbinding.
Ook zijn de bobines nagemeten en die zijn goed.
De compressie van de cilinders is gemeten en die is ook goed:
-Cilinder 1 : 8.7 bar
-Cilinder 2 : 8.4 bar
-Cilinder 3 : 8.1 bar
-Cilinder 4 : 9.0 bar
Edoch, start de motor nog niet zoals het hoort....
Heeft iemand van jullie enig idee waar het aan kan liggen ? Misschien ervaring mee?
Heeft het zin om de motor op een testbank te zetten?
Kunnen de techneuten door een test op de testbank zien wat er aan de hand is bij de start ?
Is dat duur zo'n test op zo'n bank ?
Waar laten jullie dat doen ?
Oke, een hoop vragen ik weet het....
Alvast bedankt voor de moeite!