Kan zijn, maar zoals ik al zei kan ik de oorzaak en het gevolg hier niet onderscheiden.Kan het zijn dat de kettingspanner niet goed of onvoldoende meer werkt en dus de spanning onvoldoende op de nokkenas ketting brengt?
De grote speling op de nokkenas ketting kan ervoor zorgen dat de timing niet goed is als er weinig toeren zijn. Klinkt dit logisch?
Ik moet eerst maar eens de kleppendeksel lichten.
Kun je dat metaaldeeltje omcirkelen? Misschien is er toch wat met de nokkenas.Heb klep speling gemeten, helemaal top. Heb een klein ijzerdeeltje gevonden afkomstig van de nokkenas aan de zijkant.[afbeelding]
Misschien van demonteren klepdeksel?
Zat nog even te denken of het een carburatie probleem kan zijn. Het mechanische geluid was al hoorbaar bij het ronddraaien van de motor zonder dat hij aansloeg. Daarom leek mij het een mechanisch probleem.
Hey geluid klinkt als een ketting die rammelt door te veel speling. Alleen de ketting zit retestrak.
Weet iemand hoe ik de kettingspanning controleer?
Iemand nog suggesties? Olie aftappen voor controle ijzerdeeltjes?
Alles inbouwen en opnieuw controleren?
Carburateurs schoonmaken?
Hartelijk dank voor de hulp!!
opeens als in na lang niet gereden te hebben?Dag allemaal,
De motor van vrouwlief wil opeens niet meer makkelijk stationair draaien bij koude motor.
en d'r is geen grappenmaker langsgeweest die een bougiekabel heeft losgetrokken? Benzine kraan loopt niet door en je tank is niet leeg?
Of heeft je vrouw geen enkel technische gevoel en is dit de eerste keer dat jij er in lange tijd op rijdt
db
Vorige week heb ik de ontstekingsdeksel losgemaakt om te spuiten.
..opeens...