RSV stikkie
Rookie
- 19 apr 2010
- 13
- 0
wie weet de oplossing voor de slecht werkende achterrem van de APRILIA TUONO 1000R uit 2007
alvast bedankt...
henri
alvast bedankt...
henri
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
remklauw eraf, en met ontluchtings nippels naar boven ontluchtenwie weet de oplossing voor de slecht werkende achterrem van de APRILIA TUONO 1000R uit 2007
alvast bedankt...
henri
Dat gaat prima. En RBF660 er in als remolie.Dat schijnt de beste oplossing te zijn.
Maar de standaard rempomp heeft schijnbaar een kunstof zuiger en ik lees op diverse forums dat het daar fout gaat.
Een goede vervanger is een pomp van Ducatie, kost rond de €70,-.
Ik heb deze er nu ook op, het pedaal is nu hard, de slag is ook weer kort.
Hoe lang het goed gaat ivm de warmte (naast de uitlaatpijp) kan ik nog niet zeggen.
Ik heb het zelfde probleem en vraag mij af of u nog van een bepaald type Ducati de rempomp heeft gekocht??Graag wil ik nog melden dat met een vervangende (van bv Ducati) meestal de drukstift aangepast moet worden,
Meestal volstaat het rondom afslijpen van het kraagje op die stift, echter bij mij was de stift nog steeds te kort.
Ik heb deze toen vervangen voor een M6 slotbout, deze heeft aan een kant genoeg schroefdraad.
Lengtemaat bepalen, afzagen, iets afronden want dan valt ie mooi in de plunjer en afstellen.
Wel opletten dat je hem niet te strak afstelt, VRIJE SLAG!!!, om te voorkomen dat het compensatiegaatje niet meer vrijkomt.
Same here, begrijp eerlijk gezegd alle klachten niet zo. Rij al 2 seizoenen met een prima achterrem.Ik haalde bij mijn gen 2 de uitlaat demper eraf, hing de rempomp zo hoog mogelijk op en ontluchten maar. Kwam en bak lucht uit, pedaal was hard en bleef hard.
Ik heb het zelfde probleem en vraag mij af of u nog van een bepaald type Ducati de rempomp heeft gekocht??
Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid.Klopt, ik had alleen het probleem dat na wat ritjes de slag toch weer groter werd.
Kan dus ook gewoon een versleten cupje zijn.
Die van de link die ik gepost heb hoef je qua aansluiting ook niks aan te veranderen,Oké bedankt voor de reactie.
Ik las ook al meer over een rempomp van een Ducati panigale .
Hierbij schijnen de aansluitingen het zelfde te zitten als de originele rempomp.
Dus hierbij zou je de remleiding niet hoeven te vervangen. Ik ga er een goed naar kijken en eens informeren bij een plaatselijke Ducati specialist
Ik gebruik de achterrem hoofdzakelijk om een beetje balans te houden als ik door de steeg rijd.Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid.
Nou rem ik veel af dmv de motor en de voorrem en amper de achterrem gebruik. Of het moet zijn voor korte scherpe bochtjes icm de koppeling en gas
En werkt de achterrem nog? Ik lees op allerlei forums over oplossingen, maar nergens lijk ik eentje te zien die het echt permanent oplost.
Manieren van ontluchten, ducati rempomp, compleet andere set.... ik zie door de bomen het bos niet meer
Dan kan je 3 dingen doen,Altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent. Misschien kabelgoot ook maar eens losmaken dan de klauw zo hoog als kan houden en nippel hoogste punt geven, maar van alles geprobeerd maar druk was bij mij na 2 weken alweer weg