slechtlopende gsx 1100

actros

Rookie
1 jun 2004
14
0
Ridderkerk
ik heb een suzuki gsx 1100 van 1983,de motor loopt wel maar niet goed,alleen de eerste en derde cilinder reageren goed als je de bougiekap eraf haalt als ie loopt, bij de tweede en vierde reageert ie nauwelijks,ik heb wel vonk op alle vier de kabels,bobine`s heb ik al gekontroleerd,maar daar ligt het het volgens mij niet aan(heb nl.ook de kabels per cil.ook al gewisseld,de motor heeft 40000 km gedraaid,er zitten k&n filters op en er zit een 4in1 onder.
 
Reactie, ook op dit topic

Gezien de ontstekingsvolgorde (bij mijn weten 1-2-4-3) lijken mij de cilinders 1 en 4 op één boubine te horen en idem voor 2 en 3. Dit zou wel je probleem kunnen verklaren...

Bij een andere ontsteekvolgorde gaat dit overigens niet op.

Of toch wel: bij 1-3-4-2.

Sucz.

 
Laatst bewerkt:
Reactie, ook op dit topic

Gezien de ontstekingsvolgorde (bij mijn weten 1-2-4-3) lijken mij de cilinders 1 en 4 op één boubine te horen en idem voor 2 en 3. Dit zou wel je probleem kunnen verklaren...

Bij een andere ontsteekvolgorde gaat dit overigens niet op.

Of toch wel: bij 2-1-3-4, maar ik zou niet weten waar die wordt toegepast.

Sucz.


[bericht gewijzigd door Xenon op dinsdag 01 juni 2004 17:19]

Klopt, linkerbobine stuurt 1+4 aan en de rechter 2+3. Heb je een stage3 in je carbs zitten trouwens?
 
de volgorde van de bougiekabels heb ik weer origineel gezet,maar dat maakt niets uit,en ik heb geen carb3 erin zitten,wat dat ook wezen mag,heb de carburateurs eraf gehaald en zover mogelijk uitelkaar gehaald maar kon geen vuil ontdekken,sproeiers schoon,vlotters en vlotternaalden gangbaar,vlotterkamers brandschoon,dus als iemand nog wat weet?
 
Stage 3 op een GSX houdt in: gaten is gasschuiven groter maken, totaal andere gasnaalden
full
en grotere hoofdsproeier DJ138 voor losse filters & 4-1. Als je als hoofdsproeier er nog een 112 Mikuni sproeier en originele naald in hebt zitten krijg je hem met losse filters niet goed aan het lopen.
 
om te beginnen wil alvast bedanken voor de reacties,
ik weet niet of de carburateurs aangepast zijn,want ik heb de motor zo gekocht,het enige wat ik weet is dat er 130 sproeiers in zitten,daar had ik speciaal op gelet bij het `schoonmaken`,en de compressie zou ik niet weten,is dat ook zelf te testen?
 
de volgorde van de bougiekabels heb ik weer origineel gezet,maar dat maakt niets uit,en ik heb geen...
...

Even voor de duidelijkheid: Is bij jou cilinder 1 in de rijrichting gezien ook de meest rechter cilinder? Anders schieten we nix op ;) .

En wat bedoel je nou met origineel gezet? 1+3 en 2+4, waarmee je het eerste topic opende? Of 1+4 en 2+3 op de boubines zoals hierboven door Robinjo werd aangegeven :?
 
Ridderkerk Zoetermeer is niet zover....Kom es langs, kan ik er naar kijken/ luisteren.
Kan ook je vlotterhoogte zijn,als deze niet goed staan reageerd de motor ook erg vreemd(ook met afremmen bv.)
Vraag bij een dealer de vlotterhoogte na en stel ze goed af(suzuki is erg gevoelig hierop)
 
linkse bobine op 1 en 4 en rechtse bobine op 2 en 3,zo zat het ook,eerste cil. is de linkse(als je erop zit)dat haal ik er tenminste uit,ik zag nl.bij het schoonmaken van de bougiekabels de originele zegmaar stickertjes zitten,zodoende kwam ik ook aan die volgorde.
 
Hmmmm, dus de bougiekabels zijn nu goed aangsloten, alle 4 de bougies vonken goed maar hij loopt nog steeds niet op 2 en 4? Volgens het WPHB moeten de vonken minimaal 8mm kunnen overbruggen. Hoe oud is de benzine die er inzit? Zijn de bougies van de cilinders die niet meelopen droog of nat? ik denk aan vlotternaaldjes...En wil je die losse filters niet ruilen tegen een originele airbox, sproeiers en afstellingen? (kan het proberen toch)

Ik zou bijna zeggen breng dat ding maar bij mij langs, ben altijd wel aan het rommelen met GS(X)en, zowel die van mij als van anderen maar "GT 750 J" zit dichter in de buurt.

foto'tje van m'n GSX1100S

full
 
de bougie`s moet ik nog kontroleren,zitten trouwens nog niet zo lang erin,luchtfilters ruilen voor een origineel filterhuis is voor mij een optie als ik daar mee het resultaat bereik dat ie weer goed gaat lopen,ga eerst maar is verder zoeken wat het kan zijn en anders moet ik inderdaad maar eens bij iemand langs gaan die er meer verstand van heeft,ik kan wel sleutelen maar afstelling en derg.daar heb ik geen kaas van gegeten.
ik heb even een foto als bijlage erbij gedaan.

Bijlage: waardebon6[1].jpg
 
Vertrouw ook niet zonder meer de bougieKAPJES; misschien kun je uitwisselen met de "verkeerde" set en als de fout dan opschuift naar andere cilinders heb je "beet".

Een fout in een bougie-kapje is lang niet altijd meetbaar en kan de gekste storingen veroorzaken waarnaar je je wild zoekt op de verkeerde plaatsen.
 
nou ik ben weer even aan de slag gegaan(fijn als je je vrije dagen aan je motor kan besteden)heb er 4 nieuwe bougies in gezet(er zaten 3 verschillende types ngk in)heb 4 nieuwe bougiekappen erop gezet,1 bougiekabel gerepareerd(die hadden ze aan elkaar geknoopt en met plakband geisoleerd),maar het gewenste resultaat is helaas nog niet bereikt,het blijft een 2 cilinder,nouja okee de vierde werd nu een klein beetje warm,maar als je bougiekap eraf haalt tijdens het draaien hoor je nauwelijks verschil,als je de eerste eraf haalt slaat ie gelijk af zo ook bij de derde,bij de tweede merk je ook geen verschil,voor mijn idee vonken alle 4 de bougiekabels hetzelfde dus dat zou ik eigenlijk uit kunnen sluiten,ga denk ik toch ook maar eens compressie meten,wie weet,alhoewel het nog steeds een vreemd verhaal voor mij blijft want als je met de motor rijd(ik ga er 3 x per week mee naar mijn werk)dan zou je toch niet zeggen dat ie maar op 2 cil. loopt,maar dat is mijn idee,ik weet niet hoe dat ie zou moeten rijden als alles goed werkt,want hij loopt al zo klote sinds ik hem heb aangeschaft.dus we gaan `vrolijk`verder hobbyen en als iemand nog suggesties heeft dan hoor ik het graag.
 
... want als je met de motor rijd(ik ga er 3 x per week mee naar mijn werk)dan zou je toch niet zeggen dat ie maar op 2 cil. loopt,maar dat is mijn idee,ik weet niet hoe dat ie zou moeten rijden als alles goed werkt...

Waarschijnlijk mik je sinds lange tijd weer eens 'n Pamper vol nog voordat je de staat uit bent :X

8-)

En wat je probleem betreft: jammer dat 't (blijkbaar) dus niet de vonkjestechniek zat.
Blijven idd zaken als carburatie en compressie over. Laat ik hopen op het eerste, want het tweede is toch meestal wel 'n stuk duurder '( .

Succes met zoeken. Aanhouder wint :) !

...en twéé aanhouders winnen sneller }) . Dus gauw naar GT750J 8-) ... Kan je komend weekend misschien :] ...
 
Laatst bewerkt:
nou ,als je met een pamper vol over het werkelijk vermogen hebt dan ben ik wel wat gewend hoor (rd 350lc/cbx 6cil.),maar goed ,
gt 750 j ik denk dat ik maar op je aanbod in moet gaan want hier kom ik zelf niet uit,ik moet vanmiddag nog een klusje thuis doen(vrouw moet ook tevreden blijven),maar ik zou morgen of zaterdag evt. kunnen,moet ik uiteraard wel even je adres hebben,misschien het beste via de mail,als je het tenminste niet aan iedereen wil bekend maken,ik hoor het wel.
 
Okee,vooruit dan,zal je nog wat vertellen,mijn geheugen laat me wel eens in de steek,maar ik heb een paar jaar geleden nog een gsx1100r gehad,maar zou niet echt meer weten hoe of dat ie reed.

enne gt750j hoor ik nog wat van je (adres).
 
Terug
Bovenaan Onderaan