Sleutelen/onderhoud leren

pmponer

MF veteraan
4 nov 2002
2.382
1.127
Goedemorgen Graag zou ik het onderhoud van mijn motor zo veel mogelijk zelf doen.
Op dit moment heb ik een st1100 en dat lijkt me niet echt een motor waarvan je zegt begin daar maar eens mee.

Zouden jullie wat tips kunnen geven over motoren die daar wel binnen vallen. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een motor waar het onderhoud relatief gezien eenvoudig van te doen is.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
De ST1100 ken ik niet. Ik heb zelf een Yamaha XJ900f en van de motoren die ik tot nu toe gehad heb is dit toch wel de motor waar het sleutelen het simpelst aan is.

Een eerste stap is sowieso het kopen (of downloaden) van een werkplaatshandboek. En als je onderhoud wil uitvoeren lees dan eerst alle stappen door zoals ze in het handboek genoemd staan. Zie je het dan nog steeds zitten dan zou ik het gewoon proberen.
 
Ben zelf met brommertjes/scooters begonnen, prettige daar aan is dat als je een domme fout maakt de snelheden wat lager zijn. Daarnaast vind ik persoonlijk een 2-takt een stuk simpeler, de meeste zullen dat waarschijnlijk ook vinden. Naar ervaring is meestal oude rommel makkelijker mee te experimenteren dan nieuw spul. Kwestie van doen eigenlijk... succes ermee!
 
Ben zelf ook begonnen met 2 takt brommertje, als je wat kapot maakt kost het ook niet gelijk honderden euro's haha.

Genoeg filmpjes op youtube over onderhoud. Valt genoeg te leren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan