Slip on op bolt on ????

Jappadap

MF'er
7 mrt 2006
113
0
Heemskerk
Beste Motormensen!

Hoe monteer ik een Devil Slip on op mijn standaard uitlaat van mijn ZX9R uit '96 ?
Dit is naar mijn idee een bolt on omdat de demper met popnagels vastzit??

Pls help anders is de Devil verkocht aan iemand anders??

Tnx!!!!

:}
 
Herstel mensen...

De Devil is een Bold On die bevestigd wordt met 3 bouten,
mijn standaard demper 'lijkt' vast te zitten aan de pijp met 3 popnagels terwijl je de pijp wel 'vrij' de demper in ziet gaan zeg maar,weet iemand of deze demper eraf gehaal kan worden en of je dan de Devil Bold On op de pijp kan monteren???

Tnx Again!!!

O-)
 
Als je het niet duur wilt oplossen kan je het volgende doen.
Men nemen een flex(slijptol) en je standaard uitlaat.
Je slijpt dan de demper door bij het gedeelte waar de linkpijp zit,maar laat de kraag
waar de linkpijp uit komt aan de linkpijp zitten.
Die kraag die samen met die pijp over houd heb je nodig om het bolt-on systeem te maken.
De bolt-on demper tegen de kraag van de linkpijp positioneren en de 3 gaten aftekenen.
Gaatjes boren in de kraag ,en dan kan het geheel gemonteerd worden.
Heb zelf ook zo,n constructie gemaakt zit prima en kost weinig.

xeneos. ;)
 
Tnx Xeneos!
Nou loopt de pijp als het ware mn demper in en het lijkt alsof er ruimte om de pijp heenzit dus demper-pijp is niet 1 geheel wat aan elkaat vastzit zeg maar,
slijp ik hem dan af net voor de demper zodat ik een kale pijp overhou?
Die kraag waar je het over hebt zie ik nu namelijk helemaal niet of zit die aan het gedeelte onder de demper?

Pls Help!!

Op de volgende afb zie je een ZX9R met standaardpijp,dit is dezelfde uitlaat als de mijnes!

full
 
Afaik heeft de '96 ZX9 een slip-on demper. Een bolt-on demper op een slip-on systeem monteren kan wel, maar is nogal omstandig. In plaats van de verbindingspijp voor de ZX9 moet je namelijk een verbindingspijp met een flens hebben waar je de bolt-on demper dan op vast kunt bouten. En dan nog zorgen dat het bij de voorbochten en bij de demper allemaal netjes pas gemaakt wordt.... Is het niet gewoon een heel stuk eenvoudiger een sportdemper specifiek voor de '96 ZX te scoren?
 
Ja tuurlijk is dat makkelijker maar kan een mooie Devil kopen namelijk!
Dus jij zegt dat ik nu een Slip On systeem heb maar hoe haal ik mn demper er vanaf dan nu?
Het lijkt wel alsof het 1 geheel is terwijl je de pijp de demper in ziet gaan als je begrijpt wat ik bedoel ...

Klote dit , wil van dat standaardgeluidje af !!

...
 
Het lijkt wel alsof het 1 geheel is terwijl je de pijp de demper in ziet gaan als je begrijpt wat ik bedoel ...
...

Demper zit ook vast aan de pijp. Ergens onder het blok zal de pijp wel met een klem vastgezet zijn op de collector/ voorbochten. Daar kan je hem loshalen. En als het toch een uitlaat uit 1 stuk is dan moet de zaag erin.
 
Zoals ik de uitlaat zie zoals die op jouw motor zit zal dit denk ik een probleem gaan worden.
De zijde van de demper waar jouw linkpijp uit komt loopt enigzins konisch,en deze zou dan toch plat moeten zijn om een goede aansluiting tebewerkstelligen.
In dit geval zou je idd het hele demper systeem moeten loskoppelen onder de motor zoals iemand al eerder zei, en de zaag erin moeten zetten.
Iemand die wonderen kan verrichten met kawauitlaatsystemen is Mile Pajic kijk ff op z,.n site www. pajic-racing.com en bel hem dan voor wat info messchien dat hij voor niet al te duur een kraag op je linkpijp kan lassen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Motormensen!

Hoe monteer ik een Devil Slip on op mijn standaard uitlaat van mijn ZX9R uit '96 ?
Dit is naar mijn idee een bolt on omdat de demper met popnagels vastzit??

Pls help anders is de Devil verkocht aan iemand anders??

Tnx!!!!

:}


slijpschijf oude demper afslijpen en vervolgens pattex en goed laten drogen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan