Verkeerde motorolie on runner 180

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yassine Bezih

Rookie
17 jan 2024
7
25
Goededag ik heb een motorrunner 180 2 takt. Per ongeluk heb ik auto motorolie in de moter gedaan de hoeveelheid van 2 doppen misschien waarna de motor slechter begon te lopen en te stotteren. Heb de olietank leeggehaal carburateur schoongemaakt nieuwe slangen vervangen. Hij start nu soms wel na een paar x kicken maar valt na korte ti je lopen weer uit en hoor ook harde knallen uit de uitlaat en witte rook komt uit de uitlaat ook tussen het korte bochtje van de uitlaat en de pijp zelf komt olie tussenuit wie kan mij helpen en mij vertellen wat ik moet doen
 
Als eerste: Bougie verwisselen voor een nieuwe.
Automotorolie verbrandt niet lekker en laat laat residu na dat geleidt. Na verloop van tijd "slaat de bougie door": er lekt te veel spanning weg via deze aanslag voor een betrouwbare vonk.
 
Laatst bewerkt:
Als je er nieuwe slangen op hebt gezet kan er lucht in de leidingen zitten, als de lucht weg is zal hij als het goed is weer beter gaan lopen.
Doe voor de zekerheid een beetje 2taktolie in de benzinetank.
 
inhouden : ja, net voor hij gaat vastlopen voel je het vermogen verminderen. maar dat is geen stotteren
stotteren = niet iedere toer een verbranding. en daar heeft wel of gen smering niets mee te maken.
Respect dat je nog reageert :}

Ik had TS mooi de tandjes laten krijgen als hij zo op mijn suggesties zou reageren
 
de mensen die geen info of tips geven kunnen beter gwn hun mond dicht hoiden en niet als kleine bitches hier overal op reageren
Beste Yassine. Je bent nieuw op het forum, dus daarom in plaats van een ban een stukje goede raad. Er zit op dit forum heel veel kennis, en de mensen zijn graag bereid je te helpen. Soms kun je iets met het advies, soms niet. Maar onthoud wel dat je deze mensen niet kent, her zijn niet je "matties". Deze manier van communiceren wordt hier niet op prijs gesteld. Let daar alsjeblieft op.
 
Beste Yassine. Je bent nieuw op het forum, dus daarom in plaats van een ban een stukje goede raad. Er zit op dit forum heel veel kennis, en de mensen zijn graag bereid je te helpen. Soms kun je iets met het advies, soms niet. Maar onthoud wel dat je deze mensen niet kent, her zijn niet je "matties". Deze manier van communiceren wordt hier niet op prijs gesteld. Let daar alsjeblieft op.

Modbreak:

Dergelijke taal wordt niet gewaardeerd op MF.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan