Slippende koppeling bij warme motor

steks

Die hard MF'er
1 okt 2004
479
0
Brielle
Ik heb een KTM Superduke uit 2007 en sinds kort heb ik problemen met mijn koppeling. Is de motor nog relatief koud, dan is er geen probleem, maar hoe warmer de motor wordt hoe meer de koppeling doorslipt. Als de motor echt goed warm is, dan moet ik het gas met heel veel beleid bedienen wil ik er nog normaal mee kunnen rijden.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Mijn motor heeft sowieso een beurt nodig, dus dinsdag maak ik een afspraak, maar wat info van anderen kan natuurlijk nooit kwaad.
 
Ik had misschien nog wat meer info moeten/kunnen geven.

Ik heb hem vorig jaar juni met 6.000 km gekocht. zelf heb ik tot nu toe er 6.000km bij gereden. Hij is gekocht met een afleverbeur en er zou toen olie zijn vervangen. Dus oude oie kan het niet zijn lijkt mij. Wel heb ik een na de winter wat olie moeten bijvullen, maar ik weet 100% zeker dat dit de juiste olie is geweest.

Versleten koppelingsplaten vind ik vrij snel (12.000km), of de vorige eigenaar moet er wel lomp mee gereden hebben.
 
Daar kan je beter niet van uitgaan, maar als je met een koude motor speling hebt heb je dat waarschijnlijk ook met een warme motor. Die van mij krijgt naarmate hij warm wordt ietsje meer speling, daardoor krijg ik hem wat minder makkelijk in zijn vrij, tenzij ik hem een beetje verstel bij het stuur.

Meestal hoor ik ook andersom: dat de koppeling slipt als hij koud is, maar niet meer als hij warm is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan