Sluiting kleppendeksel

djaxel

Die hard MF'er
2 apr 2008
643
0
Helmond
1 van de 2 schroeven van de kleppendeksel van de deauville werkt niet meer goed, kan hem gewoon er uit halen als ie er in zit gedraaid.

Daarom heb ik zelf een andere schroef erin gedaan, natuurlijk werkt dit nooit zo goed als een originele omdat deze niet dezelfde afdichting heeft.....

Kan iemand me vertellen hoe ik eventueel het weer goed zou kunnen maken (zodat een originele schroef weer zou passen...
 
Is het toevallig misschien dezelfde bout als voor mijn CBR's? Ik heb even een fototje toegevoegt.

Van wat ik van het laatste stukje schroefdraad wat er op zit nog kan maken is dit gewoon de standaard M6 grof. Dus je vervangende bout heeft in ieder geval de juiste schroefdraad.

Voor de afdichting moet je gewoon een grote sluitring gebruiken, en dan even een extra pakking/afdichtingsring halen voor tussen de kop van de bout en de sluitplaat.

Verder, mijn Klepdekselbouten zijn boven de draad 6.2mm, terwijl de kerndiameter van een M6 bout maar 5mm is (uit m'n hoofd). Je krijgt daar dus een andere spankracht, dus wel even in de gaten houden mbt. lostrillen/lekken.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan