smoke achterlicht toegestaan?

Zolang er voldoende licht uit straalt, en van de juiste kleur, is er weinig op tegen.
 
Volgens mij valt of staat het met E-keur. Ja, ook in NL :)

Heb op mijn RSV zogenaamde koplampbeschermers. Dat zijn smoked kunststof platen over de headlights heen. Dat is strikt genomen niet toegestaan, en ik zou niet weten waarom verduisterde verlichting achter dat wel zou zijn. Maar als het E-keur heeft, is het ok. Ook in .de :)
 
Het licht hoeft geen E-keur. De reflector moet een E-keur hebben. Die reflector mag los zijn, maar ook in het achterlicht verwerkt zitten.
Het achterlicht moet rood licht uitstralen, verder geen eisen.
 
Ben met mijn mt09 aan de kant gezet ivm met een donker uitziende achterlicht terwijl ik het gewoon origineel heb. Kenteken stond ook tescheef en geen reflectie achter, terwijl alles origineel van yamaha is.... Gevoel dat de politie in Nederland wat strenger word dus zal het niet zelf gaan verduisteren
 
Zit toch een losse rode reflector onder?

Njah dat mormel sloop je er as 1e af natuurlijk. Geen porum dat ding ;)
Maar dan mag het dus niet? E keur betreft dus dat mormel eronder niet licht zélf?
Plisie bedenkt nogal eens de eigen regeltjes..been there done that..
 
Laatst bewerkt:
Het licht hoeft geen E-keur. De reflector moet een E-keur hebben. Die reflector mag los zijn, maar ook in het achterlicht verwerkt zitten.
Het achterlicht moet rood licht uitstralen, verder geen eisen.

Klopt helemaal!!
Dus vergeet geen rode reflector onder je achterlicht te schroeven. ;)
 
Sinds ik mijn rijbewijs gehaald heb ( 21 Oct 2014 ) rondgereden zonder reflector en tot heden geen problemen mee gehad.
Ook niet toen ik ongeveer 1 jaar geleden staande werd gehouden vanwege mijn snelheid ( 126 euro voor snelheid ) en ik had daarnaast ook nog eens open uitlaten.
De motoragent die mij staande hield keek zelfs nog heel goed naar mijn kentekenverlichting omdat het zo fel was en het leek alsof het omhoog scheen volgens hem.
Misschien heb ik geluk gehad of agenten hebben over het algemeen betere dingen te doen dan mij staande te houden omdat ik geen reflector heb, althans dat denk ik tenzij er een in mijn achterlicht zit.
Foto doe ik erbij voor de leuk :P mag wel wat afwisseling tussen zitten in al die reacties met alleen maar tekst :+
12593564_1550038531962023_4103939879154331397_o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan