Snelheidsmeter installeren op motor

Chevko

MF'er
2 jul 2019
46
15
Ayo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand van jullie misschien verstand heeft met het aansluiten van speedometers. Mijn speedometer krijgt al stroom en geeft de snelheid en de toeren aan. Nu vroeg ik me af of iemand weet waar ik de neutraal stand draad moet aansluiten. Dit geld ook voor de reverse draad. Helaas weet ik nket waar aan ik doe moet aansluiten op mijn motor maar misschien kunnen jullie helpen. Er zit ook een versnelling 1 t/m 6 draad op alleen ik weet noet of ik die wel kan aansluiten.
 
Welke motor, en welke speedo?
De motor is een soort van custom bike dus heel veel onderdelen zijn niet meer orgineel. De speedometer kan ik wel sturen. Als ik weet welke draad op wat voor een onderdeel aangesloten moet worden is het goed.
 

Bijlagen

  • 15625832754066030954524339083838.jpg
    15625832754066030954524339083838.jpg
    84,3 KB · Weergaven: 13
Zoveel draden heb je nu toch niet meer los hangen, de meeste heb je al aangesloten dus, nu gaan meten welk draad massa maakt als je de versnelling in neutraal zet, dat is dan de neutraal draad.

Die van je meter is groen/rood
 
Zoveel draden heb je nu toch niet meer los hangen, de meeste heb je al aangesloten dus, nu gaan meten welk draad massa maakt als je de versnelling in neutraal zet, dat is dan de neutraal draad.

Die van je meter is groen/rood
Weet u hoe ik kan meten welke draad massa maakt in neutraal?
 
Weet u hoe ik kan meten welke draad massa maakt in neutraal?
Met een multimeter.

Weerstand meten door 1 tegen het frame te houden, en 1 op het te meten draad te zetten.
Als je weerstand meet zodra je in neutraal zet, dan heb je de neutraal draad gevonden

Of de rode op 12 volt, en de zwarte op het te meten draad.
Als die 12 volt aangeeft, zodra je in neutraal zet, dan heb je het neutraaldraad gevonden.

Sommige meters hebben ook een piepstand.

Als je geen multimeter heb, dan kan je het nog met een lampje testen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan