Snellere rondetijden , stel je vraag hier!

Lees de tekst nou maar door. Ze bedoelen dat 90% van de circuit rijders met straatbanden genoeg grip hebben voor snellere rondetijden door je rijtechniek en ervaring te vergroten. Racebanden kunnen lomp rijgedrag tot op zekere hoogte opvangen maar verliezen op een gegeven moment ook hun grip. Beginners rijden niet vloeiend genoeg waardoor er vaak gevallen word terwijl de snelheid nog niet heel hoog is. Je kan de tachniek gaan oefenen op gewoon straatbanden en probeer aan te voelen wanneer de bandengrip zijn limiet bereikt. Grootste probleem is vaak dat je de niet heel erg hard durft in te sturen omdat je bang bent dat de voorkant wegglijdt. Dit zal niet snel gebeuren maar moet je voor jezelf opbouwen door steeds harder te gaan insturen. Als je met straatbanden onder de 2.10 rijd op Zandvoort ben je heel erg lekker bezig en zal je met racebanden gelijk harder gaan. Dit scheelt slijtage en je zal eerder de techniek onder de knie krijgen doordat straatbanden iets eerder wegglijden en zo wordt je dus beter gewaarschuwd als je iets fout doet.

Maarrrr racebanden zijn leuk hoor! Kopen? Heb er zat 2e hand liggen ;) 80 - 125 euro een setje.
}) Na ja maar voor mij nog alleen maar racebandjes al is het alleen maar voor het zelfvertrouwen :Y
Denk nie dat ik nog een setje banden nodig heb aangezien ik nog maar 1 circuit dag over heb dit seizoen en dan is het over ;( ;( ;( :r :r :r B| B| B|
 
Tuurlijk, GS rijders hebben de langste .. zucht.

dat gaat dus niet werken, een GS op circuittempo. De veerwegen zijn te lang. Met hard remmen duikt alles naar voren, en in snelle bochten gaat alles deinen omdat de vering wordt samengedrukt. GS'en zijn wél prima tegen SS motoren in de bergen, omdat je met een GS makkelijk een krappe haarspeld kan ronden.

Wel eens met een GS op het circuit geweest? Lijkt me komisch :+
Tja, ik rij ook zo nu en dan met een sport/tour machientje op het circuit, licht dingetje. PK'tje of 70 en simpele straatbandjes.

Rondetijden zijn inderdaad om te huilen bij ons, maar ja. :) Je moet inderdaad absoluut een GSX-R1000 of R1 met SC's hebben voor fatsoenlijke rondjes...
 
Tja, ik rij ook zo nu en dan met een sport/tour machientje op het circuit, licht dingetje. PK'tje of 70 en simpele straatbandjes.

Rondetijden zijn inderdaad om te huilen bij ons, maar ja. :) Je moet inderdaad absoluut een GSX-R1000 of R1 met SC's hebben voor fatsoenlijke rondjes...
Precies! Wat jij doet kan gewoon niet! Echt niet!

:+ ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan