Dag allemaal,
Ik rijd met een Yamaha XT660X. Waarschijnlijk is het gewoon het type motor, maar als ik door de stad rijd pak aan een snelheid tussen 20 en 50 km/h, dan vind ik nooit een 'soepele' versnelling om in te rijden tenzij ik echt constant mijn koppeling lichtjes ingedrukt houd.
Met 'niet soepel' bedoel ik dat als ik bv in 2e rijd dat de motor dan best hard reageert bij het minste gas ik geef en in 3e merk ik dat hij begint te stotteren waardoor ik nr 2e moet schakelen. Onlangs heb ik met een zwaardere motor gereden en daarmee kon ik dan super smooth rijden tussen 10 en 50 in 2e versnelling zonder de koppeling aan te raken.
Mijn vraag is dus eigl, is het normaal dat ik constant die koppeling lichtjes moet inhouden bij lage snelheden? Dit is wrs een heel simpel concept wat ik ingewikkeld uitleg haha :D
Thanks!
Ik rijd met een Yamaha XT660X. Waarschijnlijk is het gewoon het type motor, maar als ik door de stad rijd pak aan een snelheid tussen 20 en 50 km/h, dan vind ik nooit een 'soepele' versnelling om in te rijden tenzij ik echt constant mijn koppeling lichtjes ingedrukt houd.
Met 'niet soepel' bedoel ik dat als ik bv in 2e rijd dat de motor dan best hard reageert bij het minste gas ik geef en in 3e merk ik dat hij begint te stotteren waardoor ik nr 2e moet schakelen. Onlangs heb ik met een zwaardere motor gereden en daarmee kon ik dan super smooth rijden tussen 10 en 50 in 2e versnelling zonder de koppeling aan te raken.
Mijn vraag is dus eigl, is het normaal dat ik constant die koppeling lichtjes moet inhouden bij lage snelheden? Dit is wrs een heel simpel concept wat ik ingewikkeld uitleg haha :D
Thanks!