Voor een zelfbouw project heb ik iemand nodig die een Fenwick/Linde T20S
kan uitlezen......
De hele reut heb ik uit de truck gebouwd en zal tzt in een Honda CX 500 worden geplaatst.
Nu heb ik de volgende storing: op het display staat een poppetje op een treeplank...
die knippert..... en toen.... de motor kan ik dus niet aansturen...
WIE kan mij evt helpen deze storing uit te lezen en of uitleggen hoe ik hier vanaf om ?
Mvg Simon.
heb ik het goed dat je de motor van deze
[afbeelding]
in je honda gaat bouwen ??
foutmelding is volgens mij geen foutmelding maar een veiligheid die ingeschakeld staat
op die truck zit ergens een sensor die detecteert of er iemand in de stoel zit of op de treeplank staat.
geen gewicht op de stoel of plank ?? >> motor doet het niet ...
mijn 5 cent van het goed opletten bij het halen van mijn heftruck rijbewijs en het werken met zon ding bij oa ASML in veldhoven.
Je hebt gelijk..... met dat verschil dat deze truck geen stoelschakelaar heeft en ook geen andere detectie....
Maar wel een voetschakelaar, die ik ook weer kan bedienen...
Ergens gaat er iets fout, wat ?
Toen ik de truck kocht zat er geen accu bij, dus testen was niet mogelijk.
De vraag die je dan krijgt, zat de fout er al in of doe ik iets fout ?
Met een laptop zijn ze uit te lezen, maar die software heeft alleen en Linde monteur, ik heb me al blauw gezocht op het WWW maar dit is echt niet te vinden, uiteraard wel als je dik betaald...
Nu ben ik dus op zoek naar een Linde monteur die mij zou willen helpen om het ding uit te lezen, dan weet ik tenminste WAAR het fout gaat en daar op kan inspelen.
Ik kan wel een monteur laten komen... voorrijkosten, uur tarief en geen garantie dat het lukt...
( PS, plaatje klopt ! )
Grtzzz Simon.
Nog een "gek" Philip Baus' 1979 Honda CX 500
en als je nu eens de hele electronica van deze truck het raam uit mieterd en zelf een snelheids regelaar maakt ??
zo moeilijk is dat niet want het is gewoon duty cycle regelen.
of op zijn boeren fluitjes
de motor 1000 keer per seconde heel snel langer dan wel korter aan en uit zetten.
de mosfets van vandaag de dag kunnen dit makkelijk aan.
scheelt je nog eens een berg gewicht ook.
ik blijf er bij dat je ergens een draadje moet doorverbinden om een veiligheid van die truck te overbruggen.
en anders >> schrijf de fabrikant van die truck een brief en doe er foto's bij van wat je aan het doen bent... 10 tegen 1 dat ze het leuk vinden om je te helpen.
groet
Rob
schakelaar voor de treeplank indrukken en de storing is over.
op de stekker van de inverter de draadjes van die schakelaar verbinden en je kan 'm weg laten.
van Hooff in Tiel kan je vast ook wel helpen
en als je nu eens de hele electronica van deze truck het raam uit mieterd en zelf een snelheids regelaar maakt ??
zo moeilijk is dat niet want het is gewoon duty cycle regelen.
of op zijn Jan Boeren Fluitjes
de motor 1000 keer per seconde heel snel langer dan wel korter aan en uit zetten.
de mosfets van vandaag de dag kunnen dit makkelijk aan.
scheelt je nog eens een berg gewicht ook.
ik blijf er bij dat je ergens een draadje moet doorverbinden om een veiligheid van die truck te overbruggen.
en anders >> schrijf de fabrikant van die truck een brief en doe er foto's bij van wat je aan het doen bent... 10 tegen 1 dat ze het leuk vinden om je te helpen.
groet
Rob
Euh, iemand die zo'n ding kan omproggen ?
Foto's! foto's!Nope, maar...... Frankenstein LEEFT !!!
eeuwige dank aan Mister X.
De oplossing zat in de potmeters, de verwachte en aangetroffen waardes kwamen niet overeen, het project is nu verder gestript, nu nog even de LES faken en dan gaan we met de mechanica verder !
Grtzzz Simon.
Foto's! foto's!
Foto's! foto's!
Alleen het hart klopt, het lichaam moet ik nog gaan bouwen.....