Speciaal project: Honda CX 500 Electric Special

van:
full
 
Naar:
full


De prop is al een ombouw van elektro motor naar "brandstof motor aandrijving."
 
Laatst bewerkt:
Hiermee is de stuurmotor permanent uit het systeem, nu alleen nog een aantal spanningen aanbieden op de juiste punten en dan is de LES tevreden, dan kan het proces doorstarten.

Poppetje gezien, kastje gesloten:

full
 
Laatst bewerkt:
LES: Linde Electronic Steering (system)

Proef opstelling:
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet de juiste hoek, die ga ik bepalen als mijn extra as binnen is.

Die as is de originele van de motorfiets. ( de as die uit de bak komt, naar de cardan )

Ik heb nog een stuk versnellingsbak bewaard wat in het frame past, zodat ik de juiste hoek en afstand kan bepalen naar de cardan as.

Volgende week weer verder...

Grtzzz Simon. 8-)
 
Wow, dit ga ik volgen!

8-)

Verwacht geen 3e wereld wonder, slechts 2 KW en een top van ( ik hoop ) 80 km/h.

De eerste berekening op max toeren en vertraging en wiel omtrek: 111,6 km/h

Maar de motor blijkt maar 2500 te draaien en dan heb je ook nog de massa die je meesleurt.

De motor versneld liniear en vrij tam, dus een burnout zal wel niet gaan lukken...

Het is een test/leer project, zodra dit goed werkt en gekeurd is dan ga ik een stap groter.

Grtzzz Simon. 8-)

EDIT: ook een CX 500 electric: Philip Baus' 1979 Honda CX 500
 
Laatst bewerkt:
8-)

Verwacht geen 3e wereld wonder, slechts 2 KW en een top van ( ik hoop ) 80 km/h.

De eerste berekening op max toeren en vertraging en wiel omtrek: 111,6 km/h

Maar de motor blijkt maar 2500 te draaien en dan heb je ook nog de massa die je meesleurt.

De motor versneld liniear en vrij tam, dus een burnout zal wel niet gaan lukken...

Het is een test/leer project, zodra dit goed werkt en gekeurd is dan ga ik een stap groter.

Grtzzz Simon. 8-)

EDIT: ook een CX 500 electric: Philip Baus' 1979 Honda CX 500

Wonderen geloof ik allang niet meer in, wel in creatieve sleutelaars ;)

Ik ben volgens mij een van de weinigen die geen allergische reacties vertoont bij het woord electrische motorfiets. Vooruitgang heet dat volgens mij. Tuurlijk is het nog lang niet perfect, maar dat is een kwestie van tijd. En wacht maar tot de olieprijs straks op $200 per vat staat...
 
Wonderen geloof ik allang niet meer in, wel in creatieve sleutelaars ;)

Ik ben volgens mij een van de weinigen die geen allergische reacties vertoont bij het woord electrische motorfiets. Vooruitgang heet dat volgens mij. Tuurlijk is het nog lang niet perfect, maar dat is een kwestie van tijd. En wacht maar tot de olieprijs straks op $200 per vat staat...
Nee hoor, er zijn zat mensen die het zien zitten. Ze maken alleen niet zo'n herrie als de testosteron bommetjes die denken dat een motorfiets herrie moet maken.
Volgens mij is elektrisch de toekomst, Er zit nog een hoop ontwikkeling in, maar je ziet de grote fabrieken nu ook kijken wat ze kunnen maken.
 
Wanneer ik filmpjes bekijk van elektrisch aangedreven
motorfietsen valt mij op dat het geluid die die dingen produceren
helemaal niet zo stil is.
Die motorfietsen produceren een bijna constante gierende toon.
Zal mij eens benieuwen wanneer de grijze plaag begint te z..ken
over dit geluid.
 
...
Die motorfietsen produceren een bijna constante gierende toon.
Zal mij eens benieuwen wanneer de grijze plaag begint te z..ken
over dit geluid.

Zodra de halve wereld electrisch rijd denk ik, dan kunnen ze daarna meteen de misgelopen brandstofaccijnzen via een speciale gier-heffing terughalen. :+

@halflive: tijd voor een elektrisch span?
 
Wanneer ik filmpjes bekijk van elektrisch aangedreven
motorfietsen valt mij op dat het geluid die die dingen produceren
helemaal niet zo stil is.
Die motorfietsen produceren een bijna constante gierende toon.
Zal mij eens benieuwen wanneer de grijze plaag begint te z..ken
over dit geluid.

Afhankelijk van het type elektro motor, zeker tijdens acceleren hoor je ze goed.

Die van mij is gelukkig een "stille",

dat komt omdat het een motor is uit een heftruck, geen gierend geluid.

Het heeft ook te maken met de aansturing van het soort motor.

Het stil zijn heeft ook een nadeel, iets waar de fabrikanten al mee bezig zijn.

Te stil heeft het nadeel dat je mede weg gebruikers je niet horen, fietsers en voetgangers,

dat kan dan leiden tot een confrontatie, boem is dan idd "ho" ! het wordt dan lijden...

Het schijnt dat Audi er mee bezig is voordat ze een elektro auto uitbrengen, maar wat voor geluid ga je maken zonder dat het irritant wordt ?

grtn Simon. 8-)
 
Afhankelijk van het type elektro motor, zeker tijdens acceleren hoor je ze goed.

Die van mij is gelukkig een "stille",

dat komt omdat het een motor is uit een heftruck, geen gierend geluid.

Het heeft ook te maken met de aansturing van het soort motor.

Het stil zijn heeft ook een nadeel, iets waar de fabrikanten al mee bezig zijn.

Te stil heeft het nadeel dat je mede weg gebruikers je niet horen, fietsers en voetgangers,

dat kan dan leiden tot een confrontatie, boem is dan idd "ho" ! het wordt dan lijden...

Het schijnt dat Audi er mee bezig is voordat ze een elektro auto uitbrengen, maar wat voor geluid ga je maken zonder dat het irritant wordt ?

grtn Simon. 8-)

gewoon een keuzeschakelaar in het dashboard met de geluiden van Ferrari, Ducati ea :)
 
Punt is ook dat juist doordat er geen verbrandingsklappen meer zijn je alle andere geluiden zoals banden , kettingen en aerodynamica veel meer hoort.
 
Punt is ook dat juist doordat er geen verbrandingsklappen meer zijn je alle andere geluiden zoals banden , kettingen en aerodynamica veel meer hoort.

Allmost....

Er rijdt hier een Prius, ik hoor het ding nauwlijks, slechts de banden op de klinkers hoor je iets.

De banden van tegenwoordig worden steeds stiller, als je dus in het dorp 30 km/h rijdt
hoor je de banden van de motor niets eens, zeker niet op het asfalt...

Sleep maar eens een motor achter de auto, stilte...

en dan ook nog het feit dat ik geen ketting heb... aerodynamica, dat geeft ook geen geluid op lage snelheden....

Grtzzz Simon. 8-)
 
gewoon een keuzeschakelaar in het dashboard met de geluiden van Ferrari, Ducati ea :)

op zich niks nieuws, vroeger toen papa nog jong was waren er in de kitcar wereld al speciale setjes op de markt die door middel van vernuftig geplaatste speakers het geluid van het keverblokje of de ford siera gangmaker maskeerden.
was inderdaad gekoppeld aan het toerental zodat het geluid ook nog een beetje klopte met het beeld (veelal v8 of v12)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan