speedohealer geschikt voor mijn blade???

bbbasterd

Die hard MF'er
4 jun 2007
525
0
alkmaar
Goedemiddag!

Ik heb op mijn blade uit '98 andere tandwielen, waardoor de snelheids- en km-teller niet meer correct weergeeft. Nu kom ik er bij toeval achter dat er een zogenaamde "speedohealer" te koop is. Dit apperaatje kan dit soort zaken corrigeren.

Volgens een site is dit ding ook geschikt voor mijn blade, echter vraag ik mij af of dit klopt. Dat apperaatje meet namelijk impulsen (electronisch). Is het niet zo dat een SC33 analoge snelheidsmeting heeft? Dus met een kabel die draait zegmaar?

Hopelijk weet iemand dit...

THX!
 
Als dat zo is dan kan een andere tandwielverhouding natuurijk absoluut geen effect hebben op de nauwkeurigheid van je teller. Zal wel op het voortandwiel zitten.

Dat ding staat ingesteld op de standaard vertanding, dus als je die gaat veranderen klopt de km teller niet meer. Check eens met een Gps ofzo hoe groot het verschil is. Als het meervalt (zeg 5%) dan zou ik er niets aan doen....................
 
Laatst bewerkt:
Ook bevestiging van het betreffende bedrijf dat het inderdaad allemaal electronisch is...

@ Piet Zahut - Verschil is stuk meer dan 5%...

Moet je wel ff goed uitrekenen. Volgens mij werken die speedohealers met een soort dipswitches, waarmee je de keuze maakt hoeveel de correctie moet zijn.
Heeft natuurlijk weinig zin als je de afwijking verkeerd hebt.
Je kunt het later voor alle zekerheid nog eens controleren met een GPS.
 
Goeiedag!

Heb zojuist mijn speedohealer binnengekregen, dus nu nog even aansluiten...

Gezien ik niet zo'n techneut ben heb ik even een vraagje:

Waar zit de 3-polige snelheidsensor aansluiting?
Aangegeven wordt 10 tot 30cm vd versnellingsbak vandaan...

Iemand enig idee? En zit de bak links of rechts vd motor?
Waarschijnlijk een zijkap demonteren maar voor de zekerheid maar even vragen
natuurlijk...

Alvast bedankt voor de info!
 
Na wat meer spitten op het internet kwam ik een site tegen die
een goede beschrijving had voor het plaatsen van dat ding, mocht
iemand geinteresseerd zijn:

http://www.fireblades.biz/forums/showthread.php?t=1138

Hij werkt perfect en is zeker aan te raden mocht je een te grote snelheidsafwijking hebben...
Makkelijk te installeren en in te stellen. Er zit ook een knopje bij wat je naar je dash kan trekken
waarmee je de hoogst gemeten snelheid kan weergeven... een druk op de knop en je snelheidsnaald gaat naar het hoogst gemeten punt... wel geinig.

Groeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan