25-kw-g-belg-s-500
Die hard MF'er
(ben maar even nieuwe topic begonnen en mn posts gecopied want eigenlijk is het vooral technisch gerelateerd, en minder gs500) thnx
Door 25-kw-g-belg-s-500 op 29-12-2005 17:41
yo mannen
wel ivm dat technische probleem met mijne 2003 gs500e,
hij lijkt nogal hard te slingeren, heeft moeite met spoor te houden in rechtuit stand.
Precies alsof het achterwiel hele tijd onder uw motor door 'dweilt'. Je voelt het meerals je trager rijdt, zeker als je heel traag rijdt, en het voelt aan alsof hij niet rechtuit staat of niet volledig vast staat. Je merkt het ook heel als je zonder handen rijdt, dat hij direct zachtjes begint te slingeren (trekt ook beetje nr rechts) en daarna steeds sneller.
het gevoel is alleszins niet veilig of aangenaam!
Ik ben hiermee naar enkele professionals geweest.
1) suzuki dealer 1 (zei dat het aan 1 zachte vrvering + lijn in voorband + tofkoffer ligt (alhoewel deze erafhaleng geen verschil maakt))
2) suzuki dealer 2 (zei dat je het probleem kon voelen maar dat het normaal was, en dat er niks aan de motor fout was),
3) bandencentrale (zei dat het zeker nietaan de banden of balansering kon liggen behalve miss een beschadiging van het (metalen) karkas van binnen,
4) en universele handelaar waar ik hem kocht (echt amateurs maarja, zeggendat er helemaal niks aan is dat het aan mij ligt (vriendelijk))
dus als iemand dezelfde ervaringheeft ermee op weet wat er scheelt?
fel bedankt alvast (je kant ook altijd mailtje sturen (zie profiel))
ps: zijn hier nog belgische (vrouwelijke?? *d ) 25kw gs500 rijders? (ben van limburg)
volgende post:
Beste,
jah ik denk niet dat het daar aan ligt, beide suzuki dealers zeiden dat de motor prima in orde is, alhoewel ze ze enkel hebben bekeken, dus niet geconctroleerd op de brug of met specifiek materieel.
Maar toch denk ik niet dat het daar aan ligt, aan wat u aangeeft dan.
Het probleem voel ik trouwens vrij fel hoor, zeker als je erop let, en ook op perfecte asfalt met bijvoorbeeld koppeling en gas helemaal los, dat je echt kan opletten.
Heb je niet dat als je zonder handen rijd nogal traag dat hij zo heel snel begint te trillen het stuur (dacht dat het typisch was voor naked bikes?)
volgende post:
Ja hm,
dat zwabberen en slingeren heb ik ook al boven stapvoets zene en tis niet zacht slingeren, ken je het dat bij bv motoraces het steur super snel op en neer gaat want dat had ik ook een keer (ff schrik).
een krom frame lijkt gek, tenzij dat ook kan zonder een ongeval te hebben gehad (zou raar zijn tohc?) want de motor heeft toen ik hem kocht 3600 km en ziet er echt perfect uit.
Nuja, wiel dat er scheef instaat, dat zou een van die 3 moto dealers tohc wel mogen gezien hebben en dat deden ze niet, dus ik vermoed dat dat niet klopt of het moet een super minieme afwijking zijn?
Kan het, zoals iemand me zei, dat het ligt aan de oudere techniek van de gs500 dat hij gewoon minder stabiel is dan nieuwere motoren? Of dat het ligt aan het nerveuze karakter van een oudere (ook weer techniek) naked bike?
Zou veerbussen (voor kortere voorvering) iets afdoen zoals een soez dealer me zei.
ondertussen toch maar aant kijken nara iets anders. Zag een gsf600 bandit op 25kw maar wordt veel te veel voor gevraagd. (2/3 vd nieuwprijs voor ene met 18000km van 2001)
yooo
volgende post:
dag mannen,
Het is nog eens ivm mijn gs500 25kw uit 2003, ik heb er een paar pagina's terug wat over verteld, en over mijn problemen met deze motor (betreffende slingeren, spoorzoeken, e.d.).
Ik ga hem binnenkort nog maar eens binnen doen bij een dealer, en dus niet gewoon hem eens laten bekijken want dit probleem is niet echt normaal meer.
Ik heb juist zelf ook eens even naar de bike gekeken, behalve mn topkoffer wat rechter gezet (dacht ook al dat het miss aan krom frame lag) heb ik gemerkt dat mn voorwiel uit het lood staat: als je hem op de middenbokzet en je zorgt dat hij op het achterwiel steunt (dus voorwiel omhoog) dan valt het stuur altijd naar ""n kant (rechts) hij blijft niet gewoon in het midden staan. en valt echt door in die richting.
HOe komt dit? ik was wel eventjes in paniek toen ik het merkte, vorige keer bij de dealer (die checkte dit ook) was dat nog niet het geval.
alvast bedankt voor de informatie! laat me hopen dat het iets klein is.
groetjes
voila, dat was alles? iemand idee wat er aan de hand is?
sorry voor het vele leeswerk. greetz
Door 25-kw-g-belg-s-500 op 29-12-2005 17:41
yo mannen
wel ivm dat technische probleem met mijne 2003 gs500e,
hij lijkt nogal hard te slingeren, heeft moeite met spoor te houden in rechtuit stand.
Precies alsof het achterwiel hele tijd onder uw motor door 'dweilt'. Je voelt het meerals je trager rijdt, zeker als je heel traag rijdt, en het voelt aan alsof hij niet rechtuit staat of niet volledig vast staat. Je merkt het ook heel als je zonder handen rijdt, dat hij direct zachtjes begint te slingeren (trekt ook beetje nr rechts) en daarna steeds sneller.
het gevoel is alleszins niet veilig of aangenaam!
Ik ben hiermee naar enkele professionals geweest.
1) suzuki dealer 1 (zei dat het aan 1 zachte vrvering + lijn in voorband + tofkoffer ligt (alhoewel deze erafhaleng geen verschil maakt))
2) suzuki dealer 2 (zei dat je het probleem kon voelen maar dat het normaal was, en dat er niks aan de motor fout was),
3) bandencentrale (zei dat het zeker nietaan de banden of balansering kon liggen behalve miss een beschadiging van het (metalen) karkas van binnen,
4) en universele handelaar waar ik hem kocht (echt amateurs maarja, zeggendat er helemaal niks aan is dat het aan mij ligt (vriendelijk))
dus als iemand dezelfde ervaringheeft ermee op weet wat er scheelt?
fel bedankt alvast (je kant ook altijd mailtje sturen (zie profiel))
ps: zijn hier nog belgische (vrouwelijke?? *d ) 25kw gs500 rijders? (ben van limburg)
volgende post:
Beste,
jah ik denk niet dat het daar aan ligt, beide suzuki dealers zeiden dat de motor prima in orde is, alhoewel ze ze enkel hebben bekeken, dus niet geconctroleerd op de brug of met specifiek materieel.
Maar toch denk ik niet dat het daar aan ligt, aan wat u aangeeft dan.
Het probleem voel ik trouwens vrij fel hoor, zeker als je erop let, en ook op perfecte asfalt met bijvoorbeeld koppeling en gas helemaal los, dat je echt kan opletten.
Heb je niet dat als je zonder handen rijd nogal traag dat hij zo heel snel begint te trillen het stuur (dacht dat het typisch was voor naked bikes?)
volgende post:
Ja hm,
dat zwabberen en slingeren heb ik ook al boven stapvoets zene en tis niet zacht slingeren, ken je het dat bij bv motoraces het steur super snel op en neer gaat want dat had ik ook een keer (ff schrik).
een krom frame lijkt gek, tenzij dat ook kan zonder een ongeval te hebben gehad (zou raar zijn tohc?) want de motor heeft toen ik hem kocht 3600 km en ziet er echt perfect uit.
Nuja, wiel dat er scheef instaat, dat zou een van die 3 moto dealers tohc wel mogen gezien hebben en dat deden ze niet, dus ik vermoed dat dat niet klopt of het moet een super minieme afwijking zijn?
Kan het, zoals iemand me zei, dat het ligt aan de oudere techniek van de gs500 dat hij gewoon minder stabiel is dan nieuwere motoren? Of dat het ligt aan het nerveuze karakter van een oudere (ook weer techniek) naked bike?
Zou veerbussen (voor kortere voorvering) iets afdoen zoals een soez dealer me zei.
ondertussen toch maar aant kijken nara iets anders. Zag een gsf600 bandit op 25kw maar wordt veel te veel voor gevraagd. (2/3 vd nieuwprijs voor ene met 18000km van 2001)
yooo
volgende post:
dag mannen,
Het is nog eens ivm mijn gs500 25kw uit 2003, ik heb er een paar pagina's terug wat over verteld, en over mijn problemen met deze motor (betreffende slingeren, spoorzoeken, e.d.).
Ik ga hem binnenkort nog maar eens binnen doen bij een dealer, en dus niet gewoon hem eens laten bekijken want dit probleem is niet echt normaal meer.
Ik heb juist zelf ook eens even naar de bike gekeken, behalve mn topkoffer wat rechter gezet (dacht ook al dat het miss aan krom frame lag) heb ik gemerkt dat mn voorwiel uit het lood staat: als je hem op de middenbokzet en je zorgt dat hij op het achterwiel steunt (dus voorwiel omhoog) dan valt het stuur altijd naar ""n kant (rechts) hij blijft niet gewoon in het midden staan. en valt echt door in die richting.
HOe komt dit? ik was wel eventjes in paniek toen ik het merkte, vorige keer bij de dealer (die checkte dit ook) was dat nog niet het geval.
alvast bedankt voor de informatie! laat me hopen dat het iets klein is.
groetjes
voila, dat was alles? iemand idee wat er aan de hand is?
sorry voor het vele leeswerk. greetz