Sport/Race om mee te beginnen

Ik zou gaan voor de Kwaak :).
Ben nu zelf aan het kijken voor een Kwaak zx6r 2005. Daar is je budget wat te hoog voor.
Een kwaak uit 2000 kan je nog wel vinden voor rond de €3.000 :)!
 
die kwaak zeg je me puur omdat jij hem mooi vind, r6 is toch wel het minst blokkerigge model van alle fietsen uit 2000
 
die kwaak zeg je me puur omdat jij hem mooi vind, r6 is toch wel het minst blokkerigge model van alle fietsen uit 2000

Ja, ik zeg ook wat ik mooi vind en lekker vind rijden :).
Heb ook net mijn rijbewijs en rijd af en toe op de motor van mijn neef :).
Ik vind ze lekker rijden, en dat zeg ik ook als nieuweling.

Ik kan ook niet kiezen tussen:
- Kwaak ZX-6R
- Soes GSX-600
- Honda 600RR
- Yamaha R6

Maar de kwaak vind ik toch wel het goedkoopst als ik het vergelijk met de andere een 2005 model kan je vinden voor 5000. Daar kan je niet zo nieuwe modellen voor krijgen bij de andere motoren ;)
 
Even terugkomend op de problemen met de blokken van de R6jes. Heb bij meerdere garages / motorkenners etc nagevraagd hoe dit nou exact zit, en ik ben van mening dat ik de waarheid op tafel heb.

99/00 - Eenzelfde blok, eerste uitvoering van de R6 ooit, heeft problemen met de cilinderwand bij OVERBELASTING. Dus bij normaal gebruik, zou er geen probleem zijn.
01/02 - Nieuw blok, 2e uitvoering, geen probleem.
03/04 - Enough said? Ga zo maar door.
 
check tnx hezz voor je opheldering, maar wat versta jij onder normaal gebruik:P vollebak in de toeren jagen is ook normaal toch? :P
 
Ik versta onder normaal gebruik:
-Netjes warmrijden alvorens de motor flink te belasten
-Tijdig onderhoud (i.c.m. dit probleem is motorolie essentieel om bij te houden)

Volle bak in het rood jagen is leuk, maar het is en blijft het overbelasten van de motor, je gaat natuurlijk niet voor niets in het 'rood'.
 
;(
hier blijkt maar weer dat jij niks om het knietje geeft.. snel recht uit kan iedereen hoor!
en weet zeker dat die zx9r dat sneller gaat doen dan je rr'tje


Maar even om de vraag te beantwoorden..
Ik zou zeer zeker een 2 en een 4 cilinder proberen.. dan kom je er gauw achter wat je wilt!

een sv vond ik echt een super fiets, in alle opzichten een dapper fietsje!
laat zich makkelijk berijden, en is ideaal om mee te beginnen.. maar als je er dan eenmaal mee overweg kan, dan kan het ook erg goed de bocht door!
en met een andere open pijp hoor je een 4cilinder echt niet meer :9~~

Sorry hoor, maar waar heb jij ergens iets vermeld over knietje in jou stukje dat ik heb geqoute? Daarin beweer jij dat je op een zx9r snel op de 155 km/h zit op een binnenweg? Dus? Dat kan ik met een 600RR net zo goed en bijna net zo snel. Laat er ongeveer een seconde tussen zitten tussen de 600RR en de zx9r (mag ook wel, hebt immers wat meer PK's en koppel) maar om nou te zeggen dat je daardoor op een 600RR minder snel te hard rijdt is gewoon onzin. Het zit hem namelijk over het algemeen gewoon in het rechter handje van de bestuurder of iemand snel (veel) te hard rijdt of niet. Verder kun je met de 600RR net zo vaak en veel je knietje aan de grond rijden als met een zx9r (als je dat als doel hebt in ieder geval) en heeft dus niets te maken met hard rechtdoor rijden, want dat kan inderdaad iedereen. Maar ik ga hier verder ook niet in discussie of dat knietje nu wel of niet moet en of je daardoor beter rijdt of niet....

Jij je zin... Met een 600RR kun je onmogelijk hard rijden en is het onmogelijk om je knie aan de grond te rijden en met een 600RR kun je eigenlijk helemaal niet rijden :')
 
170 in ze 2 met een 600RR zonder bij het rode gebied in de buurt te komen????

met 170 in zijn 2 kom ik rond de 13K toeren uit. Dan heb ik dus nog ongeveer 2K voordat het rood begint :+ Dat noem ik dus nog niet echt in de buurt. Tuurlijk is het dichter in de buurt dan 10K, maar begrenzer zit je nog wel van af. Denk dat je bij 185 tot 190 ergens in de twee de begrenzer in gaat.

Zal het volgende week voor je testen op de deutsche autobahn :)

Zojuist even extreem op snelheid vs toerental gelet :)

Ik weet dat het niet helemaal de juiste manier van rekenen is, maar het geeft wel een indicatie toch?

60 km/h, tweede versnelling: Tussen 4,5K en 5K aan toeren. Laat ik voor het gemak van de rekensom even simpelweg 5K nemen met 60 km/h

Mijn rode gebied begint bij 15K, dus simpel gezegd kom ik uit op 3x 60 km/h is 180 km/h en dan begint ongeveer het rode gebied.

Natuurlijk zijn de genoemde snelheid en de genoemde toerentallen afgelezen vanaf de teller. Hoeveel afwijking daar op zit kan ik helaas ook niet vertellen....
 
Laatst bewerkt:
suzuki-gsx-r-600-srad-1015700.jpg


is eigenlijk geen keuze, meer een roeping ;)
 
De enige mooie motor is de thunderace en nog goedkoper, meer ruimte en onderhoudsvriendelijker, beter prestaties...
Andere motoren eerder genoemd daarbij lijken de kuipen op bananen :)

Nee zonder gekheid. Bekijk voordat je een racer koopt of je je verstand in je pols hebt zitten..
Of je chauffeur bent van beroep en je je baan wilt houden :)

Tegenwoordig krijg je sinds 1 juni pas na 2 maanden je papiertje weer terug :(
 
Laatst bewerkt:
met 170 in zijn 2 kom ik rond de 13K toeren uit. Dan heb ik dus nog ongeveer 2K voordat het rood begint :+ Dat noem ik dus nog niet echt in de buurt. Tuurlijk is het dichter in de buurt dan 10K, maar begrenzer zit je nog wel van af. Denk dat je bij 185 tot 190 ergens in de twee de begrenzer in gaat.

Zal het volgende week voor je testen op de deutsche autobahn :)

Zojuist even extreem op snelheid vs toerental gelet :)

Ik weet dat het niet helemaal de juiste manier van rekenen is, maar het geeft wel een indicatie toch?

60 km/h, tweede versnelling: Tussen 4,5K en 5K aan toeren. Laat ik voor het gemak van de rekensom even simpelweg 5K nemen met 60 km/h

Mijn rode gebied begint bij 15K, dus simpel gezegd kom ik uit op 3x 60 km/h is 180 km/h en dan begint ongeveer het rode gebied.

Natuurlijk zijn de genoemde snelheid en de genoemde toerentallen afgelezen vanaf de teller. Hoeveel afwijking daar op zit kan ik helaas ook niet vertellen....



:') :') :')

ik heb 6 versnelling in 1 +- 90km/h..

mijn motor rijdt ongeveer 540 km/h


zo kan je natuurlijk nooit rekenen -O-
 
:') :') :')

ik heb 6 versnelling in 1 +- 90km/h..

mijn motor rijdt ongeveer 540 km/h


zo kan je natuurlijk nooit rekenen -O-

Dan moet je even goed lezen :')

Ik had het er over om in dezelfde versnelling alleen het toerental te verhogen, dus niet over het aantal versnellingen dat er nog na komt.

En ik denk dat je, als jij het zelfde doet met jou motor, je toch echt wel kunt stellen dat er een redelijk linear verloop is in een versnelling. Het is echt niet zo dat je bij 5K toeren 60 rijdt en bij 15K toeren dan maar 70 op de klok zet in de zelfde versnelling :+

Dus bij benadering:
2e versnelling 5K toeren = 60 km/h
2e versnelling 10K toeren = 120 km/h
2e versnelling 15K toeren = 180 km/h

*O*
 
De R6 uit 2000 is zeker een fijne fiets.
Hij leent zich makkelijk om mee te beginnen, maar is ook prettig als ervaren bestuurder.
Hij reageert misschien wat sneller op het gas dan een zx6r uit die tijd (met andere motoren minder ervaring), maar hij is lekker licht en stuurt lekker de bocht door. Goed handelbaar dus voor bochtige weggetjes en gegarandeerd veel rijplezier.

ohja, mocht je nog geen hebben...Er is op het forum nog een blauwe R6 te koop uit 2000 :P

Yamaha YZF R6 (2000) In prijs verlaagd

Het belangrijkste is natuurlijk, hoe goed ken je jezelf en zeker niet onbelangrijk: wat vind je mooi, want dan maken cc's en pk's niet uit.

Succes met je keus
 
Laatst bewerkt:
Misschien een ZX-6R vanaf 1998 iets?

Vanaf 1998 beginnen de modernere modellen.
Zelf er toevallig ook 1 vorige week gekocht voor rond de 2500
 
heb besloten om volgend naar één te kopen, kan nu een fzr400 lenen en ik ben nu niet zo heel veel thuis en mijn de zomer is momenteel ook niet over naar huis te schrijven iig bedankt voor de reacties gr stefan
 
Terug
Bovenaan Onderaan