Sportieve beginnersmotor, welke?

SanRox

Die hard MF'er
14 jun 2007
395
0
Swalmen
Ik ben binnekort in bezit van mijn rijbewijs en mag dan eindelijk mijn eerste motor halen. Ik wil graag een sportieve fiets met een beetje vermogen. Welke van onderstaande modellen zouden jullie me aanbevelen

Yamaha R1 v.a. 2000
Yamaha R6 v.a. 2001

Suzuki GSXR 600 v.a. 2001
Suzuki GSXR 750 v.a. 2000
Suzuki GSXR 1000 v.a. 2000

Honda CBR600RR v.a. 2003
Honda CBR1000RR v.a. 2003

Ik weet het zijn best zware motors geen 250cc, maar wil het liefste met iets leuks beginnen zodat ik niet een jaar erna weer iets anders moet halen O-)
 
Laatst bewerkt:
ik ben gestart op een cbr 600 rr 2005. Nog geen moment spijt van gehad. Het is snel, maar heeft toch een regelmatige/beheerste vermogens afgifte. Het rijd of je al jaren een motor onder je kont hebt. 1000 is toch effe te denk ik, sommige van mijn vrienden zijn op een 1000 begonnen die gingen na een maand al met 180 op het achterwiel door het dorp. Te uitdagend dus.
 
De honda is vanwege zijn bouwjaar natuurlijk wel nog een dure fiets, maar vanaf 2003 is de honda een erg mooie fiets
 
Ah sorry, wat geven de meeste dan als antwoord?

-Dat je niet op een R1 moet beginnen.
-Dat als je je gashandje in bedwang kan houden/jezelf vertrouwt dat wel kan doen.
-Dat je ook kan beginnen met een R1 als je Rossi bent.
-Dat een Hayabusa met Turbo veel toffer is en je daar gemakkelijk R1 mee kan boeken.
-Dat je je ook dood kan rijden met een 250cc.
-Dat je het lekker zelf moet weten.
-Dat er veel betere beginnersmotoren zijn nl.... (vul hier persoonlijke vookeur in van poster).
-Dat het erg duur is als je zo'n fiets laat vallen en vallen gaat hij (zeggen ze).
-Dat de poster zelf ook op een R1 is begonnen en dat het daarom best kan(zijn er best veel hier kennelijk).

Ben ik nog wat vergeten?

P.S. bovenstaande post geeft niet de persoonlijke mening weer van Rude_Roderick
en R1 is inwisselbaar voor alle 1000cc supersport fietsen die eigenlijk op het circuit thuishoren :+
 
Triumph 650 Daytona :Y

bushd650.JPG


Mooi ding idd... de eigenaar heeft het alleen net in z'n broek gedaan. :+
 
Laatst bewerkt:
Mocht je voor een twee cilinder gaan neem dan de SV650S Superfietsje. Wel even andere voorveren erin.
 
ZZR 250 :) das een twee cilinder en als je die beu bent mag je aan iets anders beginnen te denken. Denk als ik op de 600 was begonnen waar ik nu aventoe mee rij ik er misschien wel nimmer was geweest.
 
Het gaat dus een 600cc machine worden, welke zullen jullie aanraden om mee te beginnen?

Yamaha R6 v.a. 2001

Suzuki GSXR 600 v.a. 2001

Honda CBR600RR v.a. 2003
 
Terug
Bovenaan Onderaan