Sportieve beginnersmotor, welke?

Het gaat dus een 600cc machine worden, welke zullen jullie aanraden om mee te beginnen?

Yamaha R6 v.a. 2001

Suzuki GSXR 600 v.a. 2001

Honda CBR600RR v.a. 2003
Welke jij het mooiste vindt en/of het prettigst vindt zitten. De verschillen zijn niet zo groot, die paar pk's of kilo's meer of minder, daar merk je (als beginner) niets van.
 
Het gaat dus een 600cc machine worden, welke zullen jullie aanraden om mee te beginnen?

Yamaha R6 v.a. 2001

Suzuki GSXR 600 v.a. 2001

Honda CBR600RR v.a. 2003


Zou op alle 3 is een testritje maken, dan kun je voor jezelf ook uitmaken wat het lekkerste rijdt.
Is voor iedereen weer verschillend natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ZEKER op een R1 beginnen, vooral de eerste modellen...
Weet je ook ZEKER dat je een heel korte motor carriere zult hebben... |(
Termen als highsider, speedwobble en tankslapper zullen je snel bekend gaan klinken.

Begin gewoon op een lichtere fiets (600cc of 750cc), dan heb je ook nog wat om naar uit te kijken. Wat wil je kopen als je een R1 onder de knie hebt (behalver een ZX12R natuurlijk ;) ) Een F16?

Een ZX-6R/GSX-600R of GS-750R/R6, dat zijn zeker leuke fietsen, zelfs voor een beginner misschien al te snel.
Suggestie: ZXR750 -> toch 123pk en goedkoop.

Succes, Dino
 
Ik zou ZEKER op een R1 beginnen, vooral de eerste modellen...
Weet je ook ZEKER dat je een heel korte motor carriere zult hebben... |(
Termen als highsider, speedwobble en tankslapper zullen je snel bekend gaan klinken.

Begin gewoon op een lichtere fiets (600cc of 750cc), dan heb je ook nog wat om naar uit te kijken. Wat wil je kopen als je een R1 onder de knie hebt (behalver een ZX12R natuurlijk ;) ) Een F16?

Een ZX-6R/GSX-600R of GS-750R/R6, dat zijn zeker leuke fietsen, zelfs voor een beginner misschien al te snel.
Suggestie: ZXR750 -> toch 123pk en goedkoop.

Succes, Dino

ik zou lekker eerst t hele topic lezen :+ TS heeft al besloten dat t een 600 word
 
Ik ga echt stoppen met dit soort topics door te lezen, adviezen als "Koop een R1 als je dood wilt" en " Begin niet op een 1000, want mensen die dat doen zorgen ervoor dat onze verzekeringspremies zo hoog zijn" komen me echt mijn neus uit.

Ik wil alleen de topicstarter nog heel veel fijne en veilige kilometers toewensen, op wat voor motor dan ook.
 
Ik ga echt stoppen met dit soort topics door te lezen, adviezen als "Koop een R1 als je dood wilt" en " Begin niet op een 1000, want mensen die dat doen zorgen ervoor dat onze verzekeringspremies zo hoog zijn" komen me echt mijn neus uit.

Ik wil alleen de topicstarter nog heel veel fijne en veilige kilometers toewensen, op wat voor motor dan ook.
:^
 
ik ben nu 8 jaar compleet suzuki gek met autoos swifjes gti en nu mijn srad750 van 99 dus ik zeg SUZUKI GSXR-600 2001 model

zal ik dan nog beetje toelichten verder:
de yamaha vind ik te afgeslankt ...(waardoor er wel veel meiden ook goed op kunnen rijden maarja)
de suzuki vind ik zoiezo mooier als de andere 2 en dan vooral in het blauw wit of zwart geel
de honda lijkt me niet echt spectaculier maar zeker heel goed en betrouwbaar en controleerbaar maar denk dat de andere 2 iets meer sensatie bieden met rijden
 
Ik ben zelf begonnen op de GSX-R600 uit 2004, en ik kan je vertellen dat mij dit ruim voldoende is. Het gaat snel genoeg en je moet hier al voldoende bij op blijven letten. Bij mij was de doorslag: De vermogensafgifte gaat geleidelijker dan bv de R6. En de CBR 600RR was voor mij te klein. 1.86 mtr.

Succes met je keus.

Rob
 
Ik ben zelf begonnen op de GSX-R600 uit 2004, en ik kan je vertellen dat mij dit ruim voldoende is. Het gaat snel genoeg en je moet hier al voldoende bij op blijven letten. Bij mij was de doorslag: De vermogensafgifte gaat geleidelijker dan bv de R6. En de CBR 600RR was voor mij te klein. 1.86 mtr.

Succes met je keus.

Rob

ik ben 1,89 en heb zelf geen problemen met mijn cbr 600 rr
 
Het gaat dus een 600cc machine worden, welke zullen jullie aanraden om mee te beginnen?

Yamaha R6 v.a. 2001

Suzuki GSXR 600 v.a. 2001

Honda CBR600RR v.a. 2003

Niet dat ik ervaring met een van die drie heb.... maar persoonlijk zou ik de Honda doen, die is volgens de meeste motorbladen het makkelijkste te berijden en 'voel je snel op thuis'

En dat is natuurlijk de mooiste O-)

>>Devil wil m zelf ook wel :9~
 
street1ly7.jpg


Of deze. :9~ :9~ :9~
 
CBR600RR.

Ik heb zelf 3x een gsx-r gehad en 1 R6. Daarna een honda. Ze rijden alle 3 erg goed, maar de honda is toch een klasse appart. Blok loopt super rustig en trillingsvrij en de honda afwerking is toch nog steeds de top.
 
Ik denk dat ondanks gelijke lengte dat de lichaamsbouw wel kan bepalen of het goed zit op een motor.............Men kan langere benen hebben en een kortere bovenbouw of andersom. Denk ik.

*D
 
Mijn eerste brommert:

moto%20023.JPG


Ben na het behalen van mijn rijbewijs meteen gaan rijden op een blade echt een superfiets maar om te leren sturen vind ik deze toch wat fijner...
Volgend seizoen kijken we weer verder... :}

Je ''moet'' kijken wat je zelf mooi vind en fijn vind rijden...
Het gaat erom waar jij je zelf vertrouwd op voelt en waar je prettig mee rijd...
Niet wat een ander ervan vind met een 250 cc kun je ook wel brokken maken en een 1000 ook heb je zelf in het gashandje ;)
 
Laatst bewerkt:
hier zijn al tig vragen over........maar goed, ik kan het blijven zeggen, de zx9 is een hele fijne motor om mee te beginnen.........heb ik ook gedaan en heb inmiddels mijn tweed in mijn derde motorseizoen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan