Sportmotors voor de 1m90+ rijders

jimm

Die hard MF'er
20 mei 2012
803
0
Valkenburg
Heb de titel geprobeerd een beetje duidelijk te maken..

Maargoed, wat is het 'probleem'. Ik wil mijn auto verkopen en ben dan van plan een 2e motor aan te schaffen, puur voor de langere afstanden waar de 1 cilinder niet geschikt voor is.
Ben zelf 1M92, en had enorm graag een suzuki GSX-R 1100 (die met de ronde koplampen), gewilt!!
suzuki-gsx-r-1100-01.jpg


** Welk model is die met de dubbele dempers eigenlijk..? **

Hier zullen vast en zeker veel suzuki fanaten zijn die mij kunnen vertellen of deze motor geschikt is voor 1m92. Probleem is, is dat deze niet echt vaak te koop staan, en als ze dat zijn, is het gelijk erg ver weg! Is dus niet even passen..

Een vriend van me heeft een suzuki gsxr 600, maar hier pas ik net niet op (krijg ook gelijk kramp als ik erop zit).

Ben benieuwd naar jullie reacties! Andere motoren die geschikt zijn voor langere lengtes, ook graag 'aanbieden'...
 
Hoi,
Zelf ben ik 1,94 en heb 4 jaar op een gsxf750 gereden. Prima motor om lang op te zitten met een langer lijf.
Nu wilde ik afgelopen voorjaar wat snellers en heb ik een SV1000s gekocht.
Kan ik prima voor langere tijd op zitten.
Vooral omdat de motor een wat langer frame heeft voor m'n gevoel.
Heb voor de gein wel eens op een R6 gereden, nog geen kwartiertje en ik was er klaar mee.

Dus over de GSX-R1100 kan ik je niet adviseren, maar de bovengenoemde zijn prima voor langere mensen. :Y
 
Hoi,
Zelf ben ik 1,94 en heb 4 jaar op een gsxf750 gereden. Prima motor om lang op te zitten met een langer lijf.
Nu wilde ik afgelopen voorjaar wat snellers en heb ik een SV1000s gekocht.
Kan ik prima voor langere tijd op zitten.
Vooral omdat de motor een wat langer frame heeft voor m'n gevoel.
Heb voor de gein wel eens op een R6 gereden, nog geen kwartiertje en ik was er klaar mee.

Dus over de GSX-R1100 kan ik je niet adviseren, maar de bovengenoemde zijn prima voor langere mensen. :Y

Dankjewel voor je bericht! Zijn ook leuke motoren!! Maar mijn voorkeur gaat uit naar een gsx-r1100, vind het model geweldig, zeker voor die tijd al! Of iets anders ouds, zolang het maar 2 ronde koplampen voor heeft :9~
 
Ik ben 1.99 en heb de volgende allemaal prima bereden.

Rsv mille, r1100s, k1200r, MV Agusta, Tuono, CBR 1000 RR, R1,r6.

Ik kon daar allemaal prima mijn lange stelten op kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Als je perse een Gsxr 1100 zo willen is het altijd op te lossen met een ander remschakelsetje uiteraard.
 
Ik ben 1.99 en heb de volgende allemaal prima bereden.

Rsv mille, r1100s, k1200r, MV Agusta, Tuono, CBR 1000 RR, R1,r6.

Ik kon daar allemaal prima mijn lange stelten op kwijt.

Ben wel maar een student he.. :D Want ik zie enkele namen langskomen waar ik nu alleen nog maar van kan dromen haha.
MV agusta vind ik ook een geweldige motor! Maar beetje jammer is de prijsklasse..
Daarom zoek ik een wat oudere motor.. Met wat werk is geen probleem, wil de auto verkopen en een gedeelte van de opbrengst, een motor erbij kopen. of inruil uiteraard. Maar heb op enkele race motoren gezeten, waar ik binnen 1 minuut al kramp kreeg (kawasaki ninja bijvoorbeeld ook...).
 
Hoi,

Ik heb alweer wat jaren geleden een GSX-R 1100 van 1994 gehad. Ik ben zelf 1.96 en ik vond de Soes een prima fiets voor mijn lengte. Ik heb met de Soes een rit gemaakt naar Italie voor de wsbk in Monza. Op de hele lange ritten, langer dan 500 km. per dag, kreeg ik wel last van mijn knieen. Met het monteren van een ander setje voetsteunen is dit probleem wel verholpen. Succes met je zoektocht!
 
Kleine aanvulling nog; na de Soes heb ik een Duc 749 gehad. Een compleet andere motor dan de Soes uiteraard, maar qua zithouding is dit een super goeie fiets!
 
Kleine aanvulling nog; na de Soes heb ik een Duc 749 gehad. Een compleet andere motor dan de Soes uiteraard, maar qua zithouding is dit een super goeie fiets!

Goed nieuws dus! De soes is ook betaalbaar, een duc is me op dit moment te duur, want wil de KTM ook graag erbij houden voor de stukjes tussendoor!
 
Ik ben zelf 1,93 en ik rijdt een Ducati 750ss uit 2003 en die zit prima!
(ik zit er niet eens als een aap op)
Daarbij zijn de supersportjes goed te betalen

groet
Bas
 
Auto verkocht, dus nu lekker zoeken! Ga deze week voor een Kawasaki ninja kijken..
Kawasaki ninja

Bestuurder is zelf 1m88 en zit perfect op de motor, ben dus benieuwd!
Ducati is me iets te duur in aanschaf.. Helaas!! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan