ik rij sinds een tijdje nu een Sportster 883 53c. Hiervoor een Suzuki Bandit (2000). Wat je inlevert is de snelheid, die haal je nooit meer, en de versnelling, alhoewel de vernelling puur op koppel is getuned waardoor je behoorlijk snel vooruit schiet, vergis je daar niet in, dan voel je de power echt wel. Het is een heel ander gevoel om op een Sportster te zitten dan op een Japanner. Bij de Sportster voel je echt de hele motor, en voel je dus dat je op een echte motor zit. Ik hou absoluut niet van choppers, en ik zou deze ook niet direct een chopper noemen, maar toen ik hem zag was ik verkocht, een klasse apart.
Ga je harder dan 120 dan begint hij te trillen, maar daarvóór heb je nergens last van. Op de snelweg moet je dan ook niet te lang blijven, neem gewoon de landweggetjes, dijken en zo da’s perfect voor een Sportster. Zo nu en dan een stadje door, dan krijg je echt veel bekijks doordat men het echte Harley geluid al van verre hoort aankomen (een open uitlaat zou echter nog mooier zijn).
Hij gaat super makkelijk plat in de bochten (waar ik persoonlijk het gekst op ben) en stuurt hij met z'n brede maar toch korte stuur echt makkelijk en dus voor mij perfect. Deze heeft dus van die highwaypegs en dat zit echt relax! maar natuurlijk ben ik maar 1.60cm....ik zit met gestrekte benen als ik naar achterschuif en aan het toeren ben, maar rij ik in de stad dan schuif ik wat naar voren en buigen m'n benen tot ong.120-140 graden.
Als ik over de 110 ga, zet ik m'n voeten op de achterpegs, dan kan je practisch bijna voorover liggen en zit dat wat prettiger, omdat je anders te veel wind op je bovenlichaam krijgt, en dan vind ik voorover hangen prettiger.
Ik heb er een tweezitter op, want wie weet wie er een keertje mee achterop wil, dit heb ik alleen nog niet meegemaakt, dus kan ik je daarover niets vertellen
Ik heb een gele Sportster, dus samen met het geluid valt hij lekker goed op!
Ik heb eerst wel een proefrit gemaakt van ong. 4 uur, en geloof me, dat heb je echt nodig. Ten eerste moet je wennen aan het verschil van een Japanner naar een Harley, en ten tweede moet je echt proberen zoveel mogelijk situaties op te zoeken waarin je met je motor kunt verkeren. Aan het einde van de proefrit weet je dus echt wel zeker dat je ‘m wilt!!hahaha
VEEL SUCCES!