Sprint Races circuit Zolder

P-Barry

MF veteraan
29 feb 2004
5.819
1
Omg. Eindhoven
van Zon Sprint Races 2012:

Reglement "Sprint Races"

Het reglement is simpel en makkelijk, hieronder staat de regels voor Van Zon Sprintraces. Eventueel op het evenement zelf aanvullende regels.

*Startnummers duidelijk in contra kleuren op de voor en achterzijde geplakt.(duidelijk leesbaar)

*Bandenkeuze vrij, in merk en uitvoering (slicks, regen, profiel)

*Borgen, olievulplug, olieaftapplug, oliefilter, (oliefilter mag door middel van een slangenklem met borgdraad)

*Olieopvangbak of gesloten onderkuip, met stop. Bij regen mag de stop in de onderkuip verwijderd zijn.

*Koelvloeistof VERBODEN, dit moet worden vervangen door water.

*Kneesliders die vonken geven zijn verboden, ook hanekamen op helmen.etc

*Uit de twee tijdtrainingen worden de startopstelling gemaakt, de snelste starten in de A-groep en de andere helft in de B-groep. Bij droog weer start de A-groep met het startlicht, rood gaat aan en aansluitend binnen 2 a' 4 seconden uit, wedstrijd is begonnen over 9 ronden. Bij regen start de A-groep door middel van de rode vlaggen, de starter loopt per rij naar achter om de deelnemers te laten starten. Bij de B-groep starten wij ten alle tijde door middel van een starter, deze loopt met rode vlaggen per rij naar achter en deelnemers vertreken per rij voor hun wedstrijd over 9 ronden. De A groep is met punten voor het kampioenscahp en de B wedstrijden zijn wedstrijden voor die wij noemen "de best of de rest" geen punten maar wel een podium voor de eerste drie in de beide categorie 600 en 600+

*Na de twee tijdtrainingen is de startopstelling van de eerste wedstrijd ook geldig voor de tweede wedstrijd, twee goede trainingen rijden is van belang om een goede startopstelling te verkrijgen.

*Startopstelling is 10 min. voor aanvang op de acceleratiepiste aan het eind van de pitsstraat, de startrijen staan door middel van cijfers op de vangrail aangeven. Men haalt tijdens de 2 opwarmronden niet in.

*Nieuw in 2011 is het schrapresultaat, totaal 6 evenementen met twee wedstrijden per evenement. We hebben 1 evenement als schrap resultaat.dit houdt in dat 2 wedstrijden met de minste of geen punten worden verwijderd uit de eindklassement van het kampioenschap.

*BELANGRIJKSTE REGEL: Het is racen voor "fun", rij met respect voor je eigen spullen maar zeker ook die van je mede racers. Er valt buiten een beker van €12.50 niets te winnen, je kan alleen maar verliezen..! HAVE FUN.!

*De organisatie is ten alle tijde bevoegd om deelnemers uit te sluiten of deelnemers uit de eindstand te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Wij doen ze allemaal mee en 3 CLUB MET endurance wedstrijden. Het wordt tijd voor te beginnen want het begint toch alweer te jeuken. Eerst volgende week trainen in ( hopefull sunny Spain ).

TR-Racing
 
Wederom present in de 600 :]

Afgelopen jaar zeer goed bevallen. Veel meer rijtijd dan in de Cup, veel relaxtere organisatie en geen gezeik met geluid. Enige nadeel is dat het alleen maar Zolder is.
 
Laatst bewerkt:
Wederom present in de 600 :]

Afgelopen jaar zeer goed bevallen. Veel meer rijtijd dan in de Cup, veel relaxtere organisatie en geen gezeik met geluid. Enige nadeel is dat het alleen maar Zolder is.

Zou idd een interessant kampioenschap kunnen worden als er b.v. Spa en Assen aan toegevoegd zou worden :Y
 
Ik heb me ingeschreven voor 5 van de 6 races, alleen 23 Juli ben ik er niet bij, dan ben ik voor de Race-Academy in Alés.
 
Ik ben er alle races bij!! Wat zijn jullie snelste tijden?? Dan weet ik vast wat ik kan verwachten. Het is voor mij de eerste keer :)

mijn tijd: 1:48:000 met een Suzuki GSXR1000 K6
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er alle races bij!! Wat zijn jullie snelste tijden?? Dan weet ik vast wat ik kan verwachten. Het is voor mij de eerste keer :)

mijn tijd: 1:48:000 met een Suzuki GSXR1000 K6


Mijn snelste tijd in de sprint met een CBR600RR 2003: 1.47 8-)

(standaard op andere tanwielen en veren na.. ja, zelfs standaard shock en zo.. ;) )

86260807101466jj8.jpg



Dit jaar ga ik het met een ander speeltje proberen... :]



cbrtrracingqb2.jpg
 
ooeh, interessant. 8-)

Hier is geen licentie voor nodig oid?

Nee, alleen wat regels m.b.t. de motor.

Regels hebben we wel, deze worden toegezonden na inschrijving. De regels zijn o.a. rugbeschermer verplicht, geen koelvloeistof, olievul- aftap plug geborgd, volledige dichte onderkuip i.v.m. lekkage motorfiets.
 
Laatst bewerkt:
Nee, alleen wat regels m.b.t. de motor.

Regels hebben we wel, deze worden toegezonden na inschrijving. De regels zijn o.a. rugbeschermer verplicht, geen koelvloeistof, olievul- aftap plug geborgd, volledige dichte onderkuip i.v.m. lekkage motorfiets.
Just checking. ;)

[me="SilenT"]houd het even in het achterhoofd 8-)[/me]
 
jaaa,
ikke ok behalve het weekend van 8 en 9 mei,
is over een heel weekend uit gesmeerd wat je normaal op 1 dag rij :X
 
jaaa,
ikke ok behalve het weekend van 8 en 9 mei,
is over een heel weekend uit gesmeerd wat je normaal op 1 dag rij :X

Ja daarom heb ik die ook overgeslagen, anders leek me dat wel iets.
Maar zondag meteen starten zonder die dag eerst getraind te hebben voel ik minder voor.
 
Hoe word de koelvloeistof gecontroleerd dan, word dit ook gedaan??

Weet ook dat het veiliger is voor de baan, maar wel minder goed voor het blok
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan