Sprint Races circuit Zolder

in de zac is geloof ik max 10% koelvloeistof toegestaan, 90% water. Geen idee of dat bij hun ook mag. Wat is het nadeel van water? Lager kookpunt?
 
in de zac is geloof ik max 10% koelvloeistof toegestaan, 90% water. Geen idee of dat bij hun ook mag. Wat is het nadeel van water? Lager kookpunt?


aanslag aan aluminium, waterpomplager word niet gesmeerd. en nog wat dope's die er niet inzitten.

Ikzelf heb van bv ford koelvloeistof er in zitten ( gewoon ouderwets ) Dat moét je aanmengen met water.

Dus een beetje ( 0.4 ltr ) van dat en de rest ( gedeminiraliseerd ) water. Als het dan lekt, lekt er geen vettige zooi op het circuit en is hij wel redelijk beschermd. Noodzaak is wel dat je het vaker moet verversen aangezien er veel minder dopes in zitten...
 
aanslag aan aluminium, waterpomplager word niet gesmeerd. en nog wat dope's die er niet inzitten.

Ikzelf heb van bv ford koelvloeistof er in zitten ( gewoon ouderwets ) Dat moét je aanmengen met water.

Dus een beetje ( 0.4 ltr ) van dat en de rest ( gedeminiraliseerd ) water. Als het dan lekt, lekt er geen vettige zooi op het circuit en is hij wel redelijk beschermd. Noodzaak is wel dat je het vaker moet verversen aangezien er veel minder dopes in zitten...


Kan je dit gewoon bij de autoshop halen?
En hoe vaak ververs jij het dan, als ik vragen mag :)
 
Vorig jaar mee gedaan aan de summercup. Dit jaar present bij alle wedstrijden in de sprint.
Hopelijk gaan de 600's los van de 1000's rijden.

Lijkt mij ook leuker.
Ik verwacht alleen dat het toch gewoon de A en B groep wordt met alle klasses door elkaar en een opgesplitst podium.
 
Hoeveel man is er dan wel niet tegelijk op de baan?!!?

Staat in de Openingspost ;)

Er komt een opdeling in 600 en 600+ en de groep van in totaal max. 90 rijders wordt opgedeeld in een A en een B reeks.De snelste rijders komen voor de trainingen in de A-groep terecht en de minder snelle in de B-groep. De snelste 45 uit de trainingen rijden voor de eerste wedstrijd de A-wedstrijd. De 45 minst snelle rijden de B-wedstrijd.
 
dat was vorig jaar ook zo,gaat naar trainingstijden.aan het eind van de dag worden wel de 600 en 600 + gescheiden.ik heb vorig jaar 1 wedstrijd meegereden en heb veel plezier gehad.ik heb helaas geen tijd dit jaar omdat ik te veel wedstrijden heb,anders zou ik ze allemaal rijden.
 
beter lezen, A en B groep

hmm ik snap het niet meer zo.
Oke komt tie.
600cc: 90 man verdeelt in A en B groep
600cc+: 90 man verdeelt in A en B groep

Dat zijn 4 groepen van 45 man toch?

Maarrrrr.............. ik las iets veder terug dat ze 600cc en laat zeggen 1000cc door elkaar laten rijden!
Dus hieruit trek ik dan:

1 race alle motoren van de A groep
1 race alle motoren van de B groep

Is dan toch 2x 90 man?

Als ik er helemaal naast zit leg het me dan uit :)

~[EDIT]

Of rijden er totaal op een dag maar 90 man?
lezen is niet zo mijn ding haha
 
Laatst bewerkt:
hmm ik snap het niet meer zo.
Oke komt tie.
600cc: 90 man verdeelt in A en B groep
600cc+: 90 man verdeelt in A en B groep

Dat zijn 4 groepen van 45 man toch?

Maarrrrr.............. ik las iets veder terug dat ze 600cc en laat zeggen 1000cc door elkaar laten rijden!
Dus hieruit trek ik dan:

1 race alle motoren van de A groep
1 race alle motoren van de B groep

Is dan toch 2x 90 man?

Als ik er helemaal naast zit leg het me dan uit :)

\[EDIT]

Of rijden er totaal op een dag maar 90 man?
lezen is niet zo mijn ding haha

Ja totaal 90 rijders, 600 en 1000 doorelkaar.

dus 45 snelste 600 en 1000 in A
en 45 in B

Tussen de Qualifiactie en de races, wordt er ook nog gereden door een groep vrijrijden.
 
Het staat ook op Motorsportschool Zolder


Er komt een opdeling in 600 en 600+ en de groep van in totaal max. 90 rijders wordt opgedeeld in een A en een B reeks.De snelste rijders komen voor de trainingen in de A-groep terecht en de minder snelle in de B-groep. De snelste 45 uit de trainingen rijden voor de eerste wedstrijd de A-wedstrijd. De 45 minst snelle rijden de B-wedstrijd.

Voor de startopstelling van de tweede wedstrijd nemen we de uitlag van de 1e wedstrijd.

Er is een podium voor de A en de B-groep. Elk podium wordt nog eens opgesplitst in 600 en 600+
 
Laatst bewerkt:
Waar moet ik aan denken welke tijden er worden gereden, weet dat in groep A er onder de 1:40 word gereden maar vanaf welke tijden kun je een beetje meer rijden in de B groep?
 
Ja totaal 90 rijders, 600 en 1000 doorelkaar.

dus 45 snelste 600 en 1000 in A
en 45 in B

Tussen de Qualifiactie en de races, wordt er ook nog gereden door een groep vrijrijden.

Haha oke. sorry mensen, het is toch ook allemaal nieuw voor me :)

En kwa tijden , ja ik heb ook geen idee , ik rij 1:48:000 en ben daarmee natuurlijk lang niet de snelste. Maar ik denk als je een beetje onder 1:50 kan toeren dat het dan wel snor zit.

Het gaat voornamelijk aan het plezier wat je er aan beleeft. Altans dat ben ik van plan.
Anders kan je beter ONK gaan rijden :)
 
Waar moet ik aan denken welke tijden er worden gereden, weet dat in groep A er onder de 1:40 word gereden maar vanaf welke tijden kun je een beetje meer rijden in de B groep?

Onder de 1.40 zijn er niet zo heel veel hoor.

Vorig jaar een keer op de straatfiets meegedaan en toen met 1.47 op een geloof 32ste plek (van 60) gekwalificeerd. Was 16 van 32 in de 600 meen ik.

Werd toen alleen in de A groep gereden.
 
Hoop nog een race te kunnen meepakken dit jaar...

Hallo Gier,

Ga je ons nou plagen in de cup dit jaar?
Vorig jaar was je alleen bij de zac.
We hebben nog samen gereden op Zolder vorig jaar.
Was gaaf daar.
Ik denk dat we elkaar wel gaan tegenkomen dit jaar.
Waren redelijk bij elkaar in de buurt op Zolder 1e manche.
Had je mooi filmpje van gemaakt trouwens.
 
Hallo Gier,

Ga je ons nou plagen in de cup dit jaar?
Vorig jaar was je alleen bij de zac.
We hebben nog samen gereden op Zolder vorig jaar.
Was gaaf daar.
Ik denk dat we elkaar wel gaan tegenkomen dit jaar.
Waren redelijk bij elkaar in de buurt op Zolder 1e manche.
Had je mooi filmpje van gemaakt trouwens.

Ja was wel lachen toen op zolder. Ik verklote de 1e manche goed, liet iedereen voorbij komen. :z Ik kom eens kijken of het gezellig is in de cup, misschien ga ik nog een puntje pikken O-)
 
Laatst bewerkt:
Ja was wel lachen toen op zolder. Ik verklote de 1e manche goed, liet iedereen voorbij komen. :z Ik kom eens kijken of het gezellig is in de cup, misschien ga ik nog een puntje pikken O-)

Puntje pikken, ik denk dat je er wel meer van verwacht.
In zolder heb je de 1e plaats in de dagstand keurig hoor.
Wat voor een tijd rij je op het circuit van Assen dan? :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan