Sproeier over???

11 aug 2010
16
2
Deurne
Goeiemorgen collega-motorrijders,

Gisteren heb ik de carburateur van mijn Suzuki DR650 uit 1993 voorzien van een revisiesetje. Nou heb ik daar een sproeier uit gedraaid waarvan ik mij gek genoeg niet meer kan herinneren waar deze uit kwam. De motor loopt (volgens mij vanwege het gemis van die sproeier) wel stationair maar bij gas geven slaat hij af.
Alle sproeiers heb ik vervangen voor nieuwe, behalve deze. Hier zat geen nieuwe voor in de revisie set. Heeft iemand enig idee waar deze sproeier thuis hoort? Ik heb foto's bijgevoegd om jullie een beeld te geven. Bedankt alvast!!
 

Bijlagen

  • IMG_20210910_160754_2.jpg
    IMG_20210910_160754_2.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 92
  • IMG_20210911_120123_9.jpg
    IMG_20210911_120123_9.jpg
    53,4 KB · Weergaven: 93
  • IMG_20210910_160743_3.jpg
    IMG_20210910_160743_3.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 91
Ik ken deze carburateurs niet, het zullen wel Mikuni's sijn.
Er zit ook een groef voor een O-ring in die "sproeier" op de foto.
Het lijkt inderdaad iets wat een vacuumlek veroorzaakt, zodat de gasschuif niet gelift word, bij gasgeven.

Iets van een dingetje van de choke. Wat het boven de gasschuif moet weet ik niet, maar dan zal het wel in een vacuumkanaaltje horen en dat kan inderdaad aan de aanzuigzijde zijn.
 
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga er morgen naar kijken.

Nummer 5 is het helaas niet, hier zit al een (nog kleiner) sproeiertje in.
Moge zo zijn toch is dat een luchtsproeier,misschien dat bij die kit een andere maat zat,
meer sproeiers zitten er ook niet in dan een hoofdsproeier,stationair sproeier en de luchtsproeier.
 
Laatst bewerkt:
Moge zo zijn toch is dat een luchtsproeier,misschien dat bij die kit een andere maat zat,
meer sproeiers zitten er ook niet in dan een hoofdsproeier,stationair sproeier en de luchtsproeier.
Jij wint! Is toch de lucht sproeier, dus waar mijn verwarring dan vandaan komt?8)7 Ook waren de sproeiers een andere maat.
Maar dat lost het probleem niet op dat hij bij gas geven af slaat, dus ik zal het membraan eens vervangen.
 
Jij wint! Is toch de lucht sproeier, dus waar mijn verwarring dan vandaan komt?8)7 Ook waren de sproeiers een andere maat.
Maar dat lost het probleem niet op dat hij bij gas geven af slaat, dus ik zal het membraan eens vervangen.
Je hebt alle sproeiers vervangen maar de sproeiers hadden een andere maat.
Bedoel je alleen de luchtsproeier, of alle sproeiers?
Wat bedoel je eigenlijk met maat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan