sproeiergrootte cb 550 f 1976

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.735
124
Hoogezand
hallo
na enkele topics hierover al uitgepluist te hebben en niks kunnen vinden hoop ik dat mn vraag hier beantwoord kan worden .

ben bezig met de opbouw van mn cb550 f
nou zit in de carb standaard een .38 stationair sproeier en een .98 main sproeier

op de motor wordt straks een marshall 4 in 1 uitlaat en 4 open luchtfilters geplaatst
welke sproeier maat is in theorie de juiste dan ?
ik heb diverse theorieen voorbij zien komen ( 20% groter , 5% groter )

welke sproeiers hebben jullie gebruikt ??????
 
was mij verteld dat zelfs deze al verschillen kunnen geven

Exact, alle variabelen zijn zo verschillend dat er geen 100% accurate "vaste" maat is die op jouw motor het best werkt. Al is 105 wel een goed punt om te beginnen. Zelf heb ik er 110 in zitten, maar ik heb een mild geflowde kop en inlaatspruitstuk.
 
aha oke thanks
had zelf ook de kop,zuigers,klepper,in en uitlaat kanalen goed schoon gemaakt
 
Stationair sproeier 42. Anders heb je een dippie net op het moment dat je koppelt om weg te ridjen.
 
Met alleen een marshall uitlaat, een std luchtfilterbox en alleen het bovenkapje een klein beetje aangepast had ik hoofdsproeier #110 en STD. sproeier #42

Met open luchtfilters zal het weer anders zijn... ik denk dat je het alleen écht goed aan het lopen krijgt als je ook de juiste gasnaalden erbij zoekt. Lastig klusje!
 
Ja dat begreep ik ook al jammer dat het een uitstervende techniek is .vroeger wist elke monteur het uit ervaring
 
Heeft ook met het motortype te maken. Met een oude Honda 1 pitter heb je in principe een standaard lijstje met spoeier maten die bij de aanpassingen past. Maar de 4 cilinders zijn wat kritischer om af te stellen en hebben bijvoorbeeld erg snel een irritante dip als de stationair sproeier net een maatje te klein is.
 
Ja dat begreep ik ook al jammer dat het een uitstervende techniek is .vroeger wist elke monteur het uit ervaring

Onzin, vroeger werd er maar wat gedaan, zonder dat men wist wat voor effecten dat had. Als het heel bleef en het liep redelijk, dan was het al snel goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan