Beste allemaal,
Ik ben dringend opzoek naar iemand die me kan vertellen hoe het zit met de sproeiers van de caburateurs van een Yamaha Fazer 600, bouwjaar 2002.
Ik ben bezig met de revisie en het schoonmaken van deze carburateurs. Een eerste poging resulteerde echter in een mislukking. Ik weet het nog niet helemaal zeker maar het leek erop alsof de benzine uit de carburateurs kwam gelopen. Bij het gas geven, tijdens het starten alleen, werd het nog erger ook. Het spoot er werkelijk uit.
Daarom de gehele set carburateurs weer gedemonteerd en nogmaals gereinigd. Carburateur reiniger gebruikt en perslucht. Naar mijn idee zijn de carburateurs en alle kanaaltjes schoon en netjes. De membramen zijn niet lek en de gasnaalden ook schoon.
Nu zie ik echter in de vlotterkamer drie / vier demonteerbare sproeiers. In één behuizing zit de vlotternaald die aan de drijver hangt. De rest zijn sproeiers in het centrum. Tenminste ik heb 4x een onderdeel dat eruit ziet als een sproeier, op de onderdelenlijst ook main jet heet, maar ze zitten alle vier dicht. De vraag is hoort dit nou of heb ik toevalligerwijs vier dichte sproeiers. De vervuiling bij aanvang van de eerste reiniging was aanzienlijk dus mogelijk zitten ze verstopt. Maar nergens kan ik informatie vinden of dit nou hoort of niet.
Kortom ik heb advies nodig. Voor het gemak heb ik foto's gemaakt en bijgevoegd die het "probleem" laten zien.
Wie o wie kan me zeggen of dit nu zo hoort of niet. Overigens heb ik vier revisiesets van Tourmax aangeschaft, pakkingen en o-ringen en deze allemaal vervangen.
De afdichting zou dus in orde moeten zijn lijkt me....
Iemand anders riep hoe is het met het membraam van je brandstofpomp. Dit kan ik echter niet plaatsen. Als de vlotterkamers vol zijn stopt toch de aanvoer van brandstof of zie ik dat verkeerd....maw kan de brandstofpomp een probleem veroorzaken....???
Groet en reeds op voorhand bedankt voor alle adviezen....
Ik ben dringend opzoek naar iemand die me kan vertellen hoe het zit met de sproeiers van de caburateurs van een Yamaha Fazer 600, bouwjaar 2002.
Ik ben bezig met de revisie en het schoonmaken van deze carburateurs. Een eerste poging resulteerde echter in een mislukking. Ik weet het nog niet helemaal zeker maar het leek erop alsof de benzine uit de carburateurs kwam gelopen. Bij het gas geven, tijdens het starten alleen, werd het nog erger ook. Het spoot er werkelijk uit.
Daarom de gehele set carburateurs weer gedemonteerd en nogmaals gereinigd. Carburateur reiniger gebruikt en perslucht. Naar mijn idee zijn de carburateurs en alle kanaaltjes schoon en netjes. De membramen zijn niet lek en de gasnaalden ook schoon.
Nu zie ik echter in de vlotterkamer drie / vier demonteerbare sproeiers. In één behuizing zit de vlotternaald die aan de drijver hangt. De rest zijn sproeiers in het centrum. Tenminste ik heb 4x een onderdeel dat eruit ziet als een sproeier, op de onderdelenlijst ook main jet heet, maar ze zitten alle vier dicht. De vraag is hoort dit nou of heb ik toevalligerwijs vier dichte sproeiers. De vervuiling bij aanvang van de eerste reiniging was aanzienlijk dus mogelijk zitten ze verstopt. Maar nergens kan ik informatie vinden of dit nou hoort of niet.
Kortom ik heb advies nodig. Voor het gemak heb ik foto's gemaakt en bijgevoegd die het "probleem" laten zien.
Wie o wie kan me zeggen of dit nu zo hoort of niet. Overigens heb ik vier revisiesets van Tourmax aangeschaft, pakkingen en o-ringen en deze allemaal vervangen.
De afdichting zou dus in orde moeten zijn lijkt me....
Iemand anders riep hoe is het met het membraam van je brandstofpomp. Dit kan ik echter niet plaatsen. Als de vlotterkamers vol zijn stopt toch de aanvoer van brandstof of zie ik dat verkeerd....maw kan de brandstofpomp een probleem veroorzaken....???
Groet en reeds op voorhand bedankt voor alle adviezen....