SRAD 600 Streetfighter

Welkom dan weer!
Heeft dat ding in het duivenhok gestaan? :+

Dankje!
Bijna goed. In een oude schuur met een kippenhok in de buurt :P

Vanmiddag alles weer aangesloten en de vloeistoffen bijgevuld en de benzine uit de tank gehaald.
Nieuwe accu erin en vanavond nog even proberen te starten. Hoop niet dat de carbs vast zijn gaan zitten :Z
 
*D Leuk dat je die srad nog steeds hebt en er weer mee verder gaat. Ga ik volgen. Maar ik ben bang dat je de carburateurs wel schoon moet maken, O-) maar wie weet heb jij wel mazzel. :+ Die van mij staat/stond ook wel eens een jaartje stil, en dan moet ik de carburateurs echt uit elkaar halen om grondig te reinigen. B|

Ik heb mijn srad 600 in 1998 nieuw gekocht, en heb er toen 3 jaar mee geraced. En in die jaren heb ik hem ook uiterlijk behoorlijk "aangepast" :X . Overal zitten deuken in, frame, tank enz. En heb ik hem ook al een x moeten richten. :+ Maar ik heb er nog steeds plezier mee ook een paar x p/j op een circuit. :]

Ik heb ook nog een x een andere srad 600 verbouwd tot "streetfighter", maar die verkocht ik alweer voordat die motor helemaal af was. Iets met geld en keuze's. ;)
Ben benieuwd wat jij dr van gaat maken. :Y
 
*D Leuk dat je die srad nog steeds hebt en er weer mee verder gaat. Ga ik volgen. Maar ik ben bang dat je de carburateurs wel schoon moet maken, O-) maar wie weet heb jij wel mazzel. :+ Die van mij staat/stond ook wel eens een jaartje stil, en dan moet ik de carburateurs echt uit elkaar halen om grondig te reinigen. B|

Ik heb mijn srad 600 in 1998 nieuw gekocht, en heb er toen 3 jaar mee geraced. En in die jaren heb ik hem ook uiterlijk behoorlijk "aangepast" :X . Overal zitten deuken in, frame, tank enz. En heb ik hem ook al een x moeten richten. :+ Maar ik heb er nog steeds plezier mee ook een paar x p/j op een circuit. :]

Ik heb ook nog een x een andere srad 600 verbouwd tot "streetfighter", maar die verkocht ik alweer voordat die motor helemaal af was. Iets met geld en keuze's. ;)
Ben benieuwd wat jij dr van gaat maken. :Y

Ook een blijvertje dus, gaaf :)
Ik ga niet voor de schoonheidsprijs met mijn SRADje hoor.
Dit is de 4e keer dat ie opgeknapt moet worden, dus als ie weer goed loopt en aan de regeltjes voldoet, dan vind ik het wel best voor nu :')
 
Inmiddels ruim 3 maanden verder.

In mei wilde ik de motor weer lopende hebben, maar helaas. Benzinepomp had het begeven.
Rond gekeken voor een 2e hands en de enige in de buurt die deze verkoopt, vraagt er 175,- voor.

Dikke vinger, dus Marktplaats in de gaten gehouden.
Na wat weekjes heb ik er eentje kunnen kopen voor 75,- en na nog wat weekjes had ik eindelijk weer tijd en motivatie om verder te gaan.

Wat heb ik de afgelopen dagen gedaan:
Na 3 jaar stil te hebben gestaan was dus de benzinepomp kapot, maar het vacuumkraantje en de carbs zaten vol troep en aanslag.

Beide schoongemaakt (zelfs een scheur in een vlotter dicht gesmolten met hete schroevendraaier) en de motor loopt weer! *O*
Ook heb ik beide dempers 10cm ingekort, waardoor hij nu een heerlijk ruw geluidje heeft gekregen.

Langzaam maar zeker komt er weer schot in de zaak.
Ik hoop over 2 weekendjes weer te kunnen rijden. (Foto's volgen!)
 
Foto's: (Later meer)

De dempers:
UEzqWZz.jpg
 
netjes hoor is veel beter die kortere dempers. Waarom niet je huidige sub frame gebruiken met platen dichtmaken en je hebt mooie korte kont. Vind die polyster kontjes juist net ff te.
 
netjes hoor is veel beter die kortere dempers. Waarom niet je huidige sub frame gebruiken met platen dichtmaken en je hebt mooie korte kont. Vind die polyster kontjes juist net ff te.

Ja, ik ben nu een fan van de korte demper :)
En ik zet het originele kontje er weer op omdat de motor z.s.m. weer moet rijden.
"Waarom pas je dan wel de dempers aan" hoor ik je vragen. Dat was puur omdat ik moest wachten op de volgende onderdelen. Voor mij is het subframe dicht maken erg veel werk :9
 
De motor is EINDELIJK rijklaar!! Nog niet helemaal zoals ik het wil, maar ik kan er weer op rijden en nu is het kwestie van de puntjes op de i zetten.
Hierbij een klein verslagje:

De ingekorte dempers hadden helaas ook nieuwe beugeltjes nodig. Deze heb ik zelf gemaakt van een plaatje aluminium:
Cgvxa9K.jpg


Bij het willen plaatsen van de koplamp zat de cockpit in de weg.. deze op het stuur geplaatst:
hJOPC0V.jpg


Koplamp erop, alle verlichtingen geplaatst en aangesloten en klaar!:
OtnjG8T.jpg


Meteen een blokje om geweest om te kijken wat hij doet (of juist niet) en tot nu toe alles goed voor een motor die minstens 5 jaar niet van het terrein is afgekomen.

De motor rijdt heerlijk. Het brede stuur maakt de machine nog lekkerder sturen (had ik niet verwacht) en het missen van de grote snuit, scheelt een hoop herrie over de klinkerweggetjes.
voJbWJI.jpg


De motor heeft alleen de volgende probleempjes:
- Wanneer koud is deze moeilijk aan te houden
- Houdt in in het begin wanneer je het gas open trekt
- Soms wanneer net aan, wil hij uitvallen tijdens het rijden en dan ook moeilijk weer aan te krijgen
- Kleppen tikken nogal wanneer op temp
- Ventilator nog niet aan zien gaan
- Remmen kunnen nog wat beter
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan