ST1100 ABS modulator

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
22.493
970
Hoogezand
Heb hier een ST1100 1994 met ABS/TCS.

ABS voor werkt prima, achter alleen niet. Remt wel, storing code 2 zit erin (rear modulator).
Dingetje al uit elkaar gehad maar kon er niets geks aan vinden (maar weet niet of ie het ook doet :) )

Wat is er nog meer te checken? Zekeringen uiteraard al gecontroleerd, relais ook al omgewisseld
 
ja was het maar zo simpel :) :)
nee helaas dat is het niet. Enige wat ik me misschien nog kan bedenken is dat de modulator eerst ergens gevuld/geprimed moet worden ofzo??

Naja, ben er eigenlijk ook wel klaar mee 😩😩 Was leuk dingetje in nieuwstaat (nog geen 40k gelopen) maar loont niet meer om nog meer tijd en ergernis in te stoppen. Gaat zo wel de sloop/verkoop in
 
Ik heb hetzelfde gehad met de voorste modulator. Ook uit elkaar gehad en zag er niks bijzonders aan. Het weer vullen is een heel circus. Veel nieuwe vloekwoorden geleerd. Het ding bleef stuk. Toen een gereviseerd exemplaar gekocht en niet veel later de motor verkocht. Klaar mee.
 
Vandaag alles nog eens los gehaald en alle delen in de ultrasoon gehad.
Kan nu horen dat alles soepeler loopt/draait en zowaar bij aansluiten kwam contact van eindschakelaar omhoog. Helaas maar 1 keer..... denk dus dat de modulator zelf defect is, motor werkt goed.
 
Vandaag alles nog eens los gehaald en alle delen in de ultrasoon gehad.
Kan nu horen dat alles soepeler loopt/draait en zowaar bij aansluiten kwam contact van eindschakelaar omhoog. Helaas maar 1 keer..... denk dus dat de modulator zelf defect is, motor werkt goed.
Een keer met een flinke hamer op slaan, dan weet je zeker dat hij kapot is en dan de motor in delen verkopen. Soms verlies je en is het gewoon klaar.
 
Bij de pompen die ik heb gereviseerd zat steeds dezelfde zuiger vast. Ijzeren zuiger dacht ik. Eenmaal losgemaakt, proper gemaakt en terug monteren. Ontluchten op een bepaalde manier, 12v op een stekker zetten om druk af te laten. Het zit ver in mijn geheugen maar in grote lijnen is het zoiets.
 
Ja hier zat ook iets vast, is weer gangbaar. Vullen/ontluchten ook goed gedaan (denk ik). Komt ook wel op druk bij starten, eindschakelaar wordt dan geactiveerd etc maar fout blijft en abs achter werkt niet helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan