Nee, een poll lukte mij niet..geen idee hoe je dat doet..Ik hoop dat ik deze post goed geplaatst had..anders word ik wel weeeeer gecorrigeerd door die spin en die g ele donderpoes die tegenwoordig met zijn helm achter zijn pc zit en laatst mijn topic had gesloten "Wie zit er met zijn helm achter zijn pc"...
Lees ik vanmorgen in de krant prijzen van auto's gaan omhoog als gevolg van stijgende prijzen van grondstoffen. Vette discussies tussen staalfabrikanten en afnemers. General motors en staalfabrikanten..Dit gecombineerd met de slinkende olievoorraad...hmm. Dus auto's en gebruik etc weer duurder en dat allemaal door de enorme vraag naar nieuwe auto's door China....
Over de motoren stond niets bij maar dit is weer 3x raden natuurlijk.
Het wordt tijd dat we die motorfietsen nu dus echt rigoreus gaan aanpakken al dat metaal eraf? En dat vinden wij niet erg....natuurlijk185 pk bij 80 kilo of zo lol....niet te houden zo'n fiets..
Immers lichter is minder belasting van het fuck het milieu, minder wegenbelasting en meer power...De stabiliteit sla ik ff over...
Maar toch wel zonde van die prachtige voorvorken tegenwoordig....
Hoe denken jullie hier over zijn we voor of tegen het vervangen van metalen (ook alu dus) door andere materialen op motorfietsen?
Nee, een poll lukte mij niet..geen idee hoe je dat doet..Ik hoop dat ik deze post goed geplaatst had..anders word ik wel weeeeer gecorrigeerd door die spin en die g ele donderpoes die tegenwoordig met zijn helm achter zijn pc zit en laatst mijn topic had gesloten "Wie zit er met zijn helm achter zijn pc"...
ik studeer LuchtVaartTechnologie (ik hou het ook liever bij vliegtuigbouw, maarja)
en bij ons in het composieten lab staat een deltabox carbon frame. (en een enkelzijdige duc achtervork)
ik ken die gozer die hem 10 (jawel, 10 jaar geleden) jaar geleden als afstudeer project heeft gebouwd voor een yammi rd500. volgens reed het prima en ik kan je vertellen: het ziet er super uit! reken maar dat je de blits maakt tussen al die carbon spatbordjes..
hij heeft de fabricage methode zo simpel mogelijk gehouden, ieder boerenlul kan het maken in zijn schuurtje (althans, dat was de opzet) je hebt daarbij een koelkast vacuum pomp nodig (voor het impregneren van het hars in de koolstof)
zo blijft het ook redelijk goedkoop (als je het zelf doet).
wat betreft het topic: toch een beetje over the top vind je niet, 1:1 (pk:kg) lijkt me nietzo makkelijk te overtreffen. en dat beetje staal wat er op een motor zit...zal weinig schelen z'on prijs verhoging.
maar het lijkt me wel cool als ze hierdoor nieuwe wegen gaan verkennen (carbon frames dus)
greetz peeps!
Se leio esta manhã no jornal aluga de auto's aumenta na sequência dos preços ascendentes das matérias primas. As discussões gordas entre sidérurgistes e os clientes. Geral motores e isto com a existências de óleo que diminui... hmm. combinados por conseguinte auto's e l'utilisation etc. mais caro e aquilo muito pelo pedido enorme da notícia auto's China.... A respeito dos motores, n'a oposto nada mas c'est à 3x conselhos natural. C'est tempo de aquilo nós estas bicicletas de motor rigoreus agora por conseguinte verdadeiro vai resolvê-lo este metal eraf? E aquilo encontra muito nós... natuurlijk 185 pk aquando de 80 quilos ou tanto rigolade... niet ter zo'n a bicicleta.. Com efeito, a alavanca é o menos imposto do fuck l'environnement, o menos imposto sobre a circulação e mais power... a estabilidade bate-me FF... Mas no entanto bem péché destes voorvorken magníficos hoje em dia.... Como pensam-nos ao assunto seus ou contra substituídos de metálicos (também alu por conseguinte) por d'autres materiais sobre as bicicletas de motor? Não, um poll teve-me êxito niet..geen ideia como você aquilo doet..Ik esperança que afixo bem colocado estes had..anders sou corrigida bem weeeeer que l'd'araignée e este g ele fechou donderpoes que está sentado hoje em dia com o seu capacete de trás o seu PC e último o meu topic "Wie está sentado com o seu capacete de trás seu pc" ;...
Vergeten we allemaal 1 enkel dingetje. Staal en alu zijn allebei rete eenvoudig te recycelen. Bij carbon is dat net ff wat lastiger...
Wel veel LVT studenten hier. Heb zelf ook nog een jaartje daar gezeten. Doe nu autotechniek in Arnhem, alleen jammer dat we geen windtunnel hebben
TITANIUM, alleen dan wordt je gsx-r duurder als een MV agusta
(de nieuwe gsx-r 600 is de eerste motor met titanium kleppen)
de 750 ook
Vergeten we allemaal 1 enkel dingetje. Staal en alu zijn allebei rete eenvoudig te recycelen. Bij carbon is dat net ff wat lastiger...
Wel veel LVT studenten hier. Heb zelf ook nog een jaartje daar gezeten. Doe nu autotechniek in Arnhem, alleen jammer dat we geen windtunnel hebben
met paperclips, elastiekjes en plakband kom je een heel end
Ducktape rules
carbon frame schijnt ook weer TE stijf te zijn, maar daar is ws. ook wel wat aan te doen