willem_125
MF'er
- 3 nov 2009
- 72
- 0
Waarom moet je rempotje hier bij openeen zacht aanvoelende remhendel komt niet door een kromme schijf of een rubberen remleiding.
een kromme schijf heeft tot gevolg dat je een schurend geluid kan horen en een trilling bij het remmen.
de rubberen remleiding moet je gewoon hard kunnen krijgen, het is wel zo dat een stalen remleiding je een directer gevoel kan geven. (maar rubber is voor weggebruik gewoon goed).
je zegd dat je alles open hebt gehad..............
1 weet je zeker dat echt alle lucht eruit is........(kan soms wel langer dan een half uur duren als het tegenzit).
2 heb je de rubberen ringen die je zuiger teruglaten veren wel goed gemonteerd. (dit zou alleen wel tot lekkage moeten lijden).
probeer anders eens een 24 uur lang d.m.v een t-rap of touwtje je remhendel aangetrokken staan tegen je handvat aan. Laat hierbij je rempotje open. Dit wil nog wel eens resulteren in een luchtbulltjes parade. Lucht wil nog wel eens de weg van de minste weerstand zoeken.
Ik vermoed toch echt lucht.....
een zacht aanvoelende remhendel komt niet door een kromme schijf of een rubberen remleiding.
een kromme schijf heeft tot gevolg dat je een schurend geluid kan horen en een trilling bij het remmen.
de rubberen remleiding moet je gewoon hard kunnen krijgen, het is wel zo dat een stalen remleiding je een directer gevoel kan geven. (maar rubber is voor weggebruik gewoon goed).
je zegd dat je alles open hebt gehad..............
1 weet je zeker dat echt alle lucht eruit is........(kan soms wel langer dan een half uur duren als het tegenzit).
2 heb je de rubberen ringen die je zuiger teruglaten veren wel goed gemonteerd. (dit zou alleen wel tot lekkage moeten lijden).
probeer anders eens een 24 uur lang d.m.v een t-rap of touwtje je remhendel aangetrokken staan tegen je handvat aan. Laat hierbij je rempotje open. Dit wil nog wel eens resulteren in een luchtbulltjes parade. Lucht wil nog wel eens de weg van de minste weerstand zoeken.
Ik vermoed toch echt lucht.....
Inderdaad, lekker hele nacht vocht aan trekken. Daarbij zorgen die rubber ringen niet voor het 'terugveren van je zuiger' maar voor de afdichting langs je zuiger. En kan er geen lucht je potje in 'paraderen' als je handel tegen je handvat aan geknepen zit...Waarom moet je rempotje hier bij open
De rubber afdichtringen zorgen tevens voor het terugtrekken van de zuigers.Inderdaad, lekker hele nacht vocht aan trekken. Daarbij zorgen die rubber ringen niet voor het 'terugveren van je zuiger' maar voor de afdichting langs je zuiger. En kan er geen lucht je potje in 'paraderen' als je handel tegen je handvat aan geknepen zit...
maar ook met rubberleidingen kan je je remsysteem zo ontluchten dat je je handel niet tegen je clip on aantrekt.Rubberen remleiding verouderen, daardoor kun je een sponzig aanvoelende remhendel krijgen.
Verder eensch.
Maak ff een "meetopstelling" met een satéprikker of een breinaald van je moeder om eventueel een kromme schijf uit te kunnen sluiten. Kromme schijf drukt je zuigers verder uitelkaar dus je moet een grotere slag maken met je remhendel. Rem mag desondanks niet sponzig aanvoelen maar goed. Wat bedoel je overigens met vernieuwde "dichtingen" ? Heb je de klauwen gereviseerd of alleen de stofhoezen vernieuwd ? En hoe remde je fiets vóór je reparatie ?
maar ook met rubberleidingen kan je je remsysteem zo ontluchten dat je je handel niet tegen je clip on aantrekt.
Maak ff een "meetopstelling" met een satéprikker of een breinaald van je moeder om eventueel een kromme schijf uit te kunnen sluiten. Kromme schijf drukt je zuigers verder uitelkaar dus je moet een grotere slag maken met je remhendel. Rem mag desondanks niet sponzig aanvoelen maar goed. Wat bedoel je overigens met vernieuwde "dichtingen" ? Heb je de klauwen gereviseerd of alleen de stofhoezen vernieuwd ? En hoe remde je fiets vóór je reparatie ?
dat klopt helemaal, maar van een kromme schijf gaat je rem niet sponzig aan voelen, wel als je oude remvloeistof hebt, lucht in je leidingen hebt, of zo hard aan het remmen bent geweest dat je remmen gaan faden.
dan zit er luchtik heb zowel de oliedichting als de stofdichting vernieuwd,nieuwe zuigers gemonteerd en nieuwe remblokken.wel stond er in mn werkplaatshandboek dat je de oliedichting maar op 1 manier mocht monteren(er zat op de foto die zij toonden een scheef kantje aan de ene zeide) maar bij mijn dichtingen waren beide zeiden recht.dus het bleef gelijk hoe ik ze stak dacht ik.
voordien was dat sponzig gevoel er niet echt.het rare is dat er druk komt als je een tijdje 'pompt'
voordien was dat sponzig gevoel er niet echt.het rare is dat er druk komt als je een tijdje 'pompt'
dan zit er lucht
Als je keerringen er verkeerd om in zitten gaat ie lekken, als je er een nachtje druk op houdt kun je dat de volgende morgen ook wel zien....
Dat sponzige gevoel is gewoon lucht, als je een paar keer pompt, zet je zoveel druk op je luchtbel dat het lijkt alsof je druk krijgt. Laat je alles weer even tot rust komen neemt de luchtbel zijn eigen volume weer aan.
Je remleiding splitst waarschijnlijk ergens ter hoogte van je balhoofd, je hebt daar een horizontaal stukje in je leiding en daar willen nog wel eens luchtbellen blijven hangen. Haal de bevesting van die splitsing maar eens los zodat je hem wat kunt kantelen, en ontlucht de boel nog maar een keer. Je zult zien dat er nu wel luchtbellen uit komen...
er loopt een leiding van mn reservoir naar de linker remklauw en dan vertrekt van die remklauw een leiding naar de rechter remklauw.