Stark Varg MX

(Maar als ik heel eerlijk ben, moet het wel heel raar lopen, wil ik die Stark niet kopen haha)
Maar het is wel goed om kritisch te blijven en je dit soort dingen af te vragen. :t.

Net als het eventueel op kenteken zetten.
Was dat bij de CR500 indertijd ook niet onmogelijk?
Er zijn er toch er een paar doorgeslipt.
Maar zomaar even wat verlichting er op gaat hem niet worden.
Het RDW en de regelgeving zijn niet gek, al denk je soms van wel. :+ ;(
 
Ik wil best peoefpersoon spelen voor Resa bij RDW op mijn kosten, als geen andere optie is gevonden.
 
Maar het is wel goed om kritisch te blijven en je dit soort dingen af te vragen. :t.

Net als het eventueel op kenteken zetten.
Was dat bij de CR500 indertijd ook niet onmogelijk?
Er zijn er toch er een paar doorgeslipt.
Maar zomaar even wat verlichting er op gaat hem niet worden.
Het RDW en de regelgeving zijn niet gek, al denk je soms van wel. :+ ;(
Want? De CR500 was een machine die toen al niet aan de milieu en ik dacht ook geluidseisen voldeed.

Bij wijze van zou je hem aan kunnen melden als zelfbouw. Als hij aan de "permanent eisen motorvoertuigen" zoals in 2022 gesteld is voldaan is zie ik niet waarom het niet zou kunnen.
 
zou ik zelf doen,
kans is groter dat het je wel lukt..
stroomvoorziening maken, mooie liggies erop..

rijden!
Remschakelaar(s), dus wel een kabelboompje en wat extra spullen. Knipperlichten.
ABS hoeft dan bij zelfbouw niet.
Als dat kan. :)
 
Laatst bewerkt:
Want? De CR500 was een machine die toen al niet aan de milieu en ik dacht ook geluidseisen voldeed.

Bij wijze van zou je hem aan kunnen melden als zelfbouw. Als hij aan de "permanent eisen motorvoertuigen" zoals in 2022 gesteld is voldaan is zie ik niet waarom het niet zou kunnen.
Het geluid ging gewoon de de expansiepijp heen.
(Niet fijn bij paarden op de rijbaan onderweg)
Ik heb er wel eentje op kenteken gehad.
Maar geen idee hoe dat gegaan is.
Twee keer per jaar een nieuwe zuiger zonder crossen was uiteindelijk ook niet handig.
Maar daar gaat het RDW dan weer niet over. ;)
 
Remschakelaar(s), dus wel een kabelboompje en wat extra spullen.
ABS hoeft dan bij zelfbouw niet.
Als dat kan. :)
ABS hoeft ook alleen bij motoren voor 2 personen. Tenminste 2 jaar geleden, zal vast niet veel veranderd zijn. De nieuwe enduro's hebben ook in 2023 geen ABS.

Ik zou denk ik een hele kabelboom van een Beta oid pakken en het ontstekingsdeel er af halen. Remlichten met van die banjo bouten met druksensor. Gelijk de stuurschakelaars en alles kloppend.
 
of wr,
hebben ook een gescheiden boom.
De Stark dealer is ook een Beta dealer, laat mij er ook 3 in de schuur hebben op dit moment maakt het voor de hand liggend.
Maarja, net wat voor handen is uiteraard. Een kabelboom zonder gelijkrichters, dynamo etc etc is heel simpel.
 
Vraag me wel af. De verlichting enz werkt op 12V, waar ga je dat vandaan halen op de Stark? Zou hij ergens een 12V output hebben? Ik denk eigenlijk dat de kortste klap ergens een kleine 12V accu wegwerken is en LED verlichting voor en achter.
Die 12V accu moet je dan ook weer laden.

Beste is denk ik een DC/DC converter, een gelijkstroomomvormer die de spanning van de hoofdbatterij omzet naar 12V.
 
Kreeg gisteren bericht van Resa. Ze hebben 4 ipv 2 stuks demo motoren besteld :)
De productie draait op schema en oplevering staat nog voor mei 2023.
Ze hebben nog enkele units beschikbaar voor levering in mei, dus als je interesse hebt…
Twee jaar fabrieksgarantie op motor en accu (mijn toevoeging: hoewel Nederlands recht ons waarschijnlijk langer garantie geeft).
De Varg mag meedoen aan alle races in de 450cc categorie (niet een lagere klasse) volgens de KNMV & MON.

De tijd gaat maar langzaam voorbij, kan niet wachten!
 
Nog eens een update van mijn kant, en een klein overzichtje in tijd.

Ik heb een pre order voor de STARK VARG (60pk versie) sinds de eerste dag (letterlijk), ergens eind maart als ik 't mij goed herinner.
Bij 't plaatsen van de bestelling stond verwachte leverdatum op 3 december 2022, oftewel nu zaterdag :D.



Sindsdien is er eind mei een prijs aanpassingen geweest (naar boven natuurlijk) maar er werd wel duidelijk gesteld dat dit enkel voor nieuwe orders is. Op eerste zicht, als ik prijs nu vergelijk met m'n bestelbon is er 900 EUR bij gekomen. Is nog geen groot verschil. Ik heb bv ook een auto in bestelling staan en daar kwam van de ene op de andere dag 6.000 EUR bij.



Sinds een paar maand is er nu ook een 2 maandelijkse nieuwsbrief. Dat gaat dan vooral over bekende namen die mochten testen of hoe goed alles loopt bij de productie. Veel PR dus. Zo kwam ik wel te weten dat er nu ook een 3de kleur is waarin je kunt bestellen.

Maar zo nu en dan ook info over de lopende bestellingen, al is dat vaak wel heel beperkt. De laatste keer ging 't over vertragingen in de leveringen en dat iedereen met een bestelling gecontacteerd zou worden hierover. Dat was inderdaad ook het geval want tijdje terug kreeg ik telefoon vanuit Frankrijk.

Als ik nu aanmeld op de website om de status te bekijken dan is de leverdatum opgeschoven van 3 december 2022 naar 31 augustus 2023! En als je nu een bestelling zou plaatsen (zie eerder screenshot) dan is de verwachte leverdatum zelfs al 13 mei 2024.



Conclusie... Nee die is er niet echt :D. Is nu niet dat vertraging in deze tijden vreemd is. Zo te zien zijn ze nog altijd van plan er een telefoon bij te leveren wat dan als dashboard dienst doet. En ook accu of vermogen of zo lijkt me nog allemaal hetzelfde. Enige bedenking daarbij is dan wel dat die specificaties er goed uit zagen voor 2022 toen ik de bestelling plaatste. Of dat in 2024 nog zo zal zijn? En of er al concurrentie zal zijn? Wie zal 't zeggen.
 
Hmmm levering 2024 zou wel erg jammer zijn. Dan koop ik wel een andere… laatste wat ik heb gehoord ging via Resa en was dat productie op schema liep en mei 2023 geleverd zou worden…
De prijsverhoging was via Resa ook niet van toepassing als je hem al had besteld.
Mis alleen wel die nieuwsbrief, jammer! Het is erg stil zo namelijk :)

Bedankt voor de samenvattting!
 
Rieju komt sowieso aankomend jaar met een concurrent.
Wat ik er van begreep was er een probleem met de productie lijn, daar zouden nog delen van missen.

Ik heb al wel aangegeven dat als het eind 2023 wordt (na het cross seizoen) ik oversla. Dan kijk ik liever wat begin 2024 leverbaar is, eventueel wel met kenteken voor de OTR.
 
Laatst bewerkt:
Is niet heel erg moeilijk, als er ergens één rondzwerft met een kenteken in de EU, hoef je alleen de dingespapieren te regelen.

Voor de SV ook niet,
Kost alleen wat meer, €1000.- ex kenteken/ papieren dacht ik.
Licht erop, knippers, remdinges maken en klaar,
 
Ik ga dit draadje even volgen!

(Hopelijk werkt het zo dat mocht er iemand eindelijk een Stark geleverd krijgt, dit hier even meldt!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan